Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Nu har jag stött på ett problem som jag inte riktigt kan lokalisera. Har införskaffat etts tycke 11.5 cm stång utan tungfrihet men...
Svar
4
· Visningar
834
Senast: Darbhanga
·
Utrustning http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/prod250/4054.jpg nån mer än jag som tycker denna sadel ser hemsk ut? det är nog ingen...
Svar
10
· Visningar
1 412
Senast: AnetteJT
·
Utrustning Har fått erbjudande om att köpa en gammal (10 år gissar jag) Grafströms rockard. Den är fullt funktionsduglig men skulle behöva fräschas...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: Asfolath
·
O
Utrustning vad betyder sadelskurna ridbyxor?
Svar
2
· Visningar
945
Senast: viktoma
·
Utrustning ROX DE LUX (det med pullarnosgrimma) nån som har ett sådant? hur är kvalitén på lädret? (och övriga dyon saker..) köpte ett annat träns...
Svar
6
· Visningar
1 532
Senast: Daniel
·
O
Utrustning såg detta på en affär, och testade som böja upp det, som det ligger i hästens mun, och det gick inte att böja det mer än det låg i...
2
Svar
30
· Visningar
3 344
Senast: cajsastina
·
Utrustning Jag har införskaffat ett sånt till hästen för att ha att variera med. Rider normalt på tvådelat m fasta ringar. Ni som oxå rider på raka...
Svar
11
· Visningar
958
Senast: sanwan
·
S
Utrustning Kan man ha vilken nosgrimma som helst till Pelham? Eller är det som med kandar att man bara bör ha engelsk? Förresten, när jag ändå...
Svar
8
· Visningar
1 775
Senast: X_tremless
·
Utrustning På ett pessoa bett och ett pelham bett ?. Och kan det vara så att en häst kan behöva en storlek större på ett rakt pelham bett?. Min...
Svar
9
· Visningar
942
Senast: X_tremless
·
C
Utrustning Vill höra allt positivt och negativt om gummibett.Vill höra vad ni har för erfarenheter av det och vad era hästar tyckt om det! Tack på...
Svar
12
· Visningar
1 362
Senast: hästmyran
·
Utrustning Dags att testa folks åsikter om nästa hjälptygel... :) Jag har funderat på att skaffa en chambon, att ha vid enstaka tillfällen, både...
Svar
7
· Visningar
1 137
Senast: FlipTheFrog
·
N
Utrustning Jag har upptäckt att min häst brukar tugga men då kan hon tugga med tänderna på bettet, alltså hon biter på bettet. Jag har pessoa bett...
Svar
12
· Visningar
999
Senast: NoRoses
·
T
Utrustning Vad kan vara rimligt pris på en Kieffer Munchen ca 10-12 år. I fint skick, men sydd i kåpan och lite trasig igen. Sadeln behöver stoppas om.
Svar
7
· Visningar
933
Senast: Millz
·
B
Utrustning Jag förstår inte varför ALLA trailers som man tittat på har så SMÅ fönster!! :confused: Varför inte ha ett fönster över halva...
2
Svar
24
· Visningar
2 414
Senast: BeastieBabe
·
Utrustning Nu har jag äntligen hittat en sadel som passade Arrow. Sadelmakaren var här i dag, och det ända som passade var en Passier Comets FS...
Svar
15
· Visningar
1 100
Senast: Darbhanga
·
B
Utrustning Hej! Jag undrar vad det är för skillnad på en Hectorsadel och en Montsegur Förutom utseende och pris....Har de samma funktion? Vilken...
Svar
10
· Visningar
2 413
Senast: Bev
·
L
Utrustning du bara har på hästen för att det är snyggt? Isf vad?
2
Svar
25
· Visningar
1 375
Senast: vidalinn
·
Utrustning Vad är det som skiljer dessa sadlar från varandra?
Svar
6
· Visningar
993
Senast: Nyx
·
N
Utrustning Igår skulle jag lägga några vojlockar i tvättmaskinen. Eftersom de var rejält håriga på insidan så försökte jag borsta bort håret med en...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: asa_gasa
·
C
Utrustning Hur tvättar man bäst ullen som man har under senskydden? Tänkte ta såpa, är det ok? /cranberry
Svar
4
· Visningar
808
Senast: horsemaniac
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp