Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

H
Utrustning Har hemma ett sto som är dräktig i sjätte månaden och nu ska jag skaffa en dressyrsadel till henne. Hon har inte mycket manke och är...
Svar
10
· Visningar
1 197
Senast: Hästbiten
·
D
Utrustning har tagit hem två beagnade dressyrsadlar idag av dessa märken, vad har ni för åsikter om dem?? Ska prova dem på hästarna i morgon.
Svar
13
· Visningar
1 056
Senast: Domaren
·
L
Utrustning Funderar på att köpa ett träns i terylene till shettisen. Nån som provat? Fördelar/nackdelar.
Svar
3
· Visningar
825
Utrustning Jag är på jakt efter en vinterjacka som passar här i Göteborg. Här har vi sällan under -10 grader, vanligtvis ligger det på 0 till -5...
Svar
1
· Visningar
1 061
Senast: **BORTTAGEN**
·
H
Utrustning Finns det komfortabla ridstövlar som är både snygga och rejäla.Jag menar fotdelen ska vara skön att både rida och gå i.Jag har mauntain...
Svar
7
· Visningar
1 738
Senast: sanwan
·
S
Utrustning Alle saler (unntagen en bomløs jeg har prøvd) ligger skjevt (snedt) på hesten min, så enten har han mer muskler på ene siden, eller så...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: svea
·
T
Utrustning Skickar Hööks ut beställningar inom en dag för extra kostnad eller minns jag fel. Kunde inte hitta något om det på hemsidan...
Svar
3
· Visningar
718
Senast: mustbeforever
·
Utrustning varför rider man på bosal? 'hästen trivs inte med bett i munnen' vill jag då helst inte höra, utan jag är mer ute efter vilken verkan...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: **BORTTAGEN**
·
P
Utrustning Vad skulle ni kalla den här färgen (på schabraket)? http://mikaela.hpk.nu/bilder/Bella/Schabrak.jpg Kanske är svårt att se?
Svar
13
· Visningar
954
Utrustning Vad tillsvarar normal bomvidd i olika märken, t.ex. Zaldi? Är det 30 el 31? Hur är det med Albion, Kieffer, Passier, Barnsby, Bates...
Svar
9
· Visningar
933
Senast: Centaur
·
Utrustning normal bom = 32\"????? Hejsan, Om man säger att en sadel har normal bom, vad menar man för vidd då?? kan det vara 32"????
Svar
6
· Visningar
2 977
Senast: pinky
·
F
Utrustning Har funderat på att köpa på börjes eller hööks men vet inte hur kvaliten är, någon som har erfarenhet av deras bröstselar? Finns det...
Svar
7
· Visningar
930
Senast: knyttet
·
F
Utrustning Vad kan ni bara inte låta bli att ha ett stoooort lager av till hästen? Själv är jag helt galen i grimmor och schabrak/vojlockar :love:
2 3
Svar
51
· Visningar
2 178
Senast: Dragonfruit_
·
Utrustning min häst är väldigt smal och liten, med litet sadelläge. (kort rygg oxå, ni ska se hur full-schabrak ser ut på honom :smirk:) han...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: Liselott76
·
P
Utrustning Någon som har erfarenhet av denna? Har en islänning för inridning och skolning hemma och han har en sådan. Var skeptisk först men läste...
Svar
5
· Visningar
771
Senast: dambinda
·
D
Utrustning Någon som har åsikter om Kieffer Wien att dela med sig av?
Svar
5
· Visningar
1 118
Senast: Bollie
·
Utrustning Hej! Jag bara undrar hur ni gör när er sadel behöver stoppas om, tar ni med häst och allt till sadelmakaren eller hoppas ni att han ser...
Svar
7
· Visningar
908
Senast: Lavinia
·
Utrustning En tjej i stallet har två sadlar som är av märket County, en ren dressyrsadel och en som ser lite mer allroundaktig (allround mot...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: pinky
·
Z
Utrustning till hästen såsom ländtäcke, schabrak mm, var kan man få tag i det??? :confused: Har ett schabrak men vill ha ett till troligen. Kan man...
Svar
6
· Visningar
1 155
Utrustning Är det någon som har lyckats få tag på en kandarstång i storlek 10,5 i Sverige? Jag vet att man kan beställa utomlands, men det är ju...
Svar
9
· Visningar
912
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp