Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

D
Utrustning Någon som har åsikter om Kieffer Wien att dela med sig av?
Svar
5
· Visningar
1 118
Senast: Bollie
·
Utrustning Hej! Jag bara undrar hur ni gör när er sadel behöver stoppas om, tar ni med häst och allt till sadelmakaren eller hoppas ni att han ser...
Svar
7
· Visningar
908
Senast: Lavinia
·
Utrustning En tjej i stallet har två sadlar som är av märket County, en ren dressyrsadel och en som ser lite mer allroundaktig (allround mot...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: pinky
·
Z
Utrustning till hästen såsom ländtäcke, schabrak mm, var kan man få tag i det??? :confused: Har ett schabrak men vill ha ett till troligen. Kan man...
Svar
6
· Visningar
1 156
Utrustning Är det någon som har lyckats få tag på en kandarstång i storlek 10,5 i Sverige? Jag vet att man kan beställa utomlands, men det är ju...
Svar
9
· Visningar
912
Senast: majola
·
Utrustning Vad tycker ni om den sadeln?? :confused:
Svar
10
· Visningar
1 258
Senast: Sirisiri
·
J
Utrustning Vid hoppning! Hur viktigt tycker ni att det är.? ja hoppar inte jättehögt, men hon lyfter frambena ganska högt under magen när hon...
Svar
14
· Visningar
1 099
Senast: jojjo_blondin
·
A
Utrustning Okey, unghästen har sannolikt växt ur sin sadel. Hon musklade sig jättefint i höstas, men har rätt hastigt tappat bakom manken nu, och...
Svar
6
· Visningar
1 054
Senast: Lejonelle
·
Utrustning Vad är nitbrodd? I boken Britta och Silver så broddar de Lilleman med sådana. Han är oskodd. Eva-Lenas farfar säger att 4 i varje blir...
Svar
6
· Visningar
940
Senast: Centaur
·
L
Utrustning jag har köpt en sadel till min häst, den sitter bra på ryggen, men verkar lite trång på sidorna. ska jag ha en sadel med vid bom eller...
Svar
1
· Visningar
595
Senast: Lejonelle
·
M
Utrustning När jag rider barbacka vill jag helst ha vojlock, kanske även padd, där jag sitter för mina sittben skaver in i ryggen på hästen :crazy...
Svar
3
· Visningar
1 102
T
Utrustning http://www.horsetack.com/products/saddles/jt/es305.htm Tycker det sadeln ser jättefin ut! :) Men vad menas med "Fittings sold...
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Pazuzu
·
Utrustning Hittade dessa bett med mintsmak: Eggbett , Fullcheek , sen när började hästarna tycka om mint? :confused: Bett med äpplesmak har man...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: mirage
·
E
Utrustning Hur verkar ett sådant bett? Har aldrig sett det förr, tycker inte det ser vidare bekvämt ut :eek...
Svar
18
· Visningar
1 513
Senast: Spider84
·
O
Utrustning ni som har läderstövlar som sjunkit ihop och kanske blivit lite mindre än förut. Prova att först sätta i något riktigt uttöjande i...
Svar
8
· Visningar
876
Senast: oh_darling
·
H
Utrustning Har funderingar på att skaffa en sån. Har den hemma för att prova på hästen. Några åsikter om denna sadel? Positivt eller negativt att...
Svar
12
· Visningar
1 375
Senast: Hästbiten
·
Utrustning Det är så att jag har en lite knepig häst. Hon vill, som jag har förstått det, ha knepiga bett, eller åtminstone många att variera sig...
2
Svar
37
· Visningar
2 405
Senast: Arwyn
·
Utrustning Som är mjuk båda för mig och hästen. Vill inte att den låser mig helt, men samtidigt så ska jag sitta stadigt, hästen har mkt gång (och...
2
Svar
21
· Visningar
2 538
Senast: Centaur
·
J
Utrustning Jag har provat rida med ridgjord några gånger och hra problem med att den glider bakåt under ridningen. Vad kan jag göra för att...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: **BORTTAGEN**
·
G
Utrustning bild var en disk. om de förut o majoriteten tyckte att det var en red nösbroms, men det finns ju ganska många stångbett (western) som...
Svar
1
· Visningar
1 200
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp