Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Ska byta ut min sadel då den börjar bli sliten. Smidigt hade ju varit en likadan men begagnatmarknaden svämmar inte över av den...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Pancakes
·
Utrustning I helgen var jag hos sadelutprovare och fick en sadel utprovad till hästen. Eller rättare sagt, HÄSTEN har bestäm vilken sadel det...
Svar
1
· Visningar
1 291
Senast: Bison
·
Utrustning Nu står jag här med en häst jag nyligen börjat sko igen, i samma veva som han skoddes fick han en spattdiagnos. Nu ska han skrittas och...
Svar
6
· Visningar
733
Utrustning Jag har en dressyrsadel hemma på prov, till min "promenadkamel". Den passar mig bra och jag tror den kommer ligga bra på honom om man...
2
Svar
25
· Visningar
2 658
Senast: Liten
·
Utrustning Thermostar eksemtäcke är de bra? Vad är det för märke/tillverkare på dem?
Svar
0
· Visningar
397
Senast: abc
·
Utrustning Min fullblodsflicka ska äntligen ridas in nu och jag letar lite sporadiskt efter lite roligare utrustning till henne att ha framöver...
2
Svar
21
· Visningar
2 760
Senast: caballus
·
Utrustning fråga angående storlek på betten. fått lite olika svar så tänkte fråga här. hur gör ni när ni kollar storleken på bettet? 1: sätter ni...
Svar
6
· Visningar
542
Senast: ameo
·
Utrustning Jag har en Nordsvensk travare som jag skulle vilja hitta en hoppsadel till, gärna en flatback. Han har en kort rygg och är lite svankig...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: caballus
·
Utrustning Tänkte göra ett eget arbetsrep till hästen men vet inte hur långt jag ska göra? Vad tycker ni är den optimala längden? :)
Svar
2
· Visningar
501
Senast: Perla
·
Utrustning Söker ett reflextäcke för ridning som inte är fodrat med något. Bilder? Märken? Hittar inget :(
Svar
5
· Visningar
1 005
Senast: bejkonfis
·
Utrustning Ja det är en fråga jag ställt mig hela helgen iom världscupfinalen, men tanken groddes iom ryttareliten. Igår på dressyren så red nästan...
Svar
11
· Visningar
2 828
Utrustning Hej,jag tänkte börja göra pannband men jag hittar inga pannband att göra det av. Jag behöver pannband med "skåra" i,som jag ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 768
Senast: warg
·
Utrustning Som frågan lyder, handen på hjärtat är Dyon värda sitt, många gånger, dubbla pris jämfört med andra? Rider ofta i stövlar, men ibland...
Svar
2
· Visningar
1 197
Senast: clovergirl
·
Utrustning Någon som vet om de är normala i sin storlek?
Svar
6
· Visningar
1 450
Senast: HannaZ
·
Utrustning Vad tycker om denna sadel? Jag har just nu en wellington elite, som jag trivs med men tyvärr passar den inte hästen längre. Jag har...
Svar
6
· Visningar
3 112
Senast: Stallwest
·
Utrustning Ni som rider barbacka utan nåt emellan, har era hästar nångång fått problem med pälsen/huden? Min blir lätt ruggad i pälsen, och nu har...
Svar
15
· Visningar
1 112
Senast: kem
·
Utrustning Jag kommer inom kort att flytta min häst till lösdrift. Hon har tidigare gått så men inte i min ägo. Hur löser man det med täcken de...
Svar
17
· Visningar
1 804
Senast: Murray
·
Utrustning Har någon tips om en bra hopfällbar pall som man kan ha med sig i transporten? Jag hade en i plast som havererade precis när jag skulle...
Svar
9
· Visningar
1 723
Senast: mahlmt
·
Utrustning Hej! Fästingplågan har redan börjat, antar att det blir en jobbig sommar efter den milda vintern. Min häst får EXTREMT mycket fästingar...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: Liten
·
Utrustning Jag får snart hem min nya häst (yeay!!!) Och funderar lite över bett.. Hon har gått på pessoa de senaste åren. Nu tänker jag...
Svar
8
· Visningar
6 647
Senast: nothalfbad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp