Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Någon som har erfarenhet av deras schabrak? Hur är de i passformen? Kvalitén? Tycker deras schabrak ser väldigt fina ut på hemsidan...
Svar
8
· Visningar
1 076
Senast: ann80
·
Utrustning Ska nu köpa ny sadel till unghästen men hittar ingen som ligger perfekt på han. Han har kort rygg, ganska platt med ganska mycket manke... 2
Svar
23
· Visningar
4 976
Utrustning Finnes: Häst med rejäl (hög, lång och bred) manke, kort relativt rak rygg, något överbyggd, för närvarande lite muskelfattig och därmed...
Svar
4
· Visningar
1 084
Senast: ylvalill
·
Utrustning Har inte varit aktiv på buke på bra länge :crazy: men nu behöver jag er hjälp :D Jag ska sy en egeninspirerad ESPANIOLA hade jag tänkt...
Svar
5
· Visningar
1 544
Senast: Cita
·
Utrustning Hej, jag fundera över att importera en sadel från U.S.A. Har någon av er gjort det förrut? Vad är era erfarenheter? Vad koster...
Svar
3
· Visningar
2 239
Utrustning Hej Har försökt bli av min sadel i flera månader för att skaffa mig en som passar hästen bättre, men det går verkligen...
Svar
16
· Visningar
2 616
Senast: lancelot
·
C
Utrustning Hej jag köpte en sadel för 1år sedan kanske ridit i den 5-6 månader. Nu har panelerna blivit lite knöliga framme ungefär vid bommen. Är...
Svar
12
· Visningar
1 417
Senast: cillaozantos
·
Utrustning Är det någon som vet hur Knights sadlar är i bomvidd? Hur de är i grader alltså. Har försökt googla och söka på gamla trådar här på Buke...
Svar
0
· Visningar
1 618
Senast: Guldaskig
·
Utrustning Hur funkar det när man värmer om bommen på en sadel, om man gör den vidare? Blir det som när man byter koppjärn, att sadeln blir mer... 2
Svar
22
· Visningar
7 273
Senast: ameo
·
Utrustning Vad är bäst anser ni, tvådelat eller tredelat tränsbett? Finns det några som fortfarande rider med tvådelade bett nuförtiden? Det verkar...
Svar
5
· Visningar
9 191
Senast: Bison
·
Utrustning Om ni köper en "märkesvara", något från våra mest kända märken räknar ni då med en kvalité att det skall hålla ett par säsonger? Eller...
Svar
17
· Visningar
1 646
Senast: phie
·
Utrustning Någon som vet några korta och raka sadlar i 120-130 grader? Den enda sadeln som legat bra som modell är M&N, men de tillverkas inte ens...
Svar
14
· Visningar
2 305
Utrustning Hej, jag undrar om någon kan verkligen förklara till mig skillnaden mellan western sadlar med bom och bomfria western sadlar. Vad är...
Svar
0
· Visningar
829
Utrustning Nån som kan säga vad en 28,5 i Passier motsvarar i Prestige bommar?
Svar
7
· Visningar
1 552
Utrustning Letar ÄNNU EN GÅNG efter sadel till min unghäst... Han e dö känslig för lilla minsta så nu är jag på jakt efter sadel nr 7... Den sadel... 2
Svar
31
· Visningar
6 332
Utrustning Jag har just sålt min häst pga. studier och kommer inte köpa ny häst än på några år, skickade med det mesta av utrustningen men vissa...
Svar
2
· Visningar
1 105
Senast: Kallebus
·
Utrustning Jag är ute efter ett lite tjockare ulltäcke att ha i transporten på väg hem från träningarna. Hästen svettas väldigt mycket och det... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
10 414
Senast: Apollo 13
·
Utrustning I ponnyns täcke har en stor bit rivits upp. Har en reservtygslapp men har ingen aning om hur det är bäst att lappa. Det är ett Hansbo...
Svar
14
· Visningar
1 717
Senast: Harbor
·
Utrustning Köpte en Kavalkade neomatic sadelgjord från Tyskland... Men det följde inte med någon instruktion till den och jag hittar bara tyska...
Svar
5
· Visningar
1 460
Senast: palle
·
Utrustning Jag har haft mina två sadlar hängandes i en butik med sadelutprovning ganska länge utan resultat. Igår ringde en gammal bekant till mig...
Svar
7
· Visningar
1 286
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 12 kvm utbyggnad?
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Signatur

Hund, Katt, Andra Djur