Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Är det nån som har 14 tums sadeln från H**ze. Allrounden tänker jag på. Nån som har 14 tum Wide som kan tala om vilken sorts häst ni...
Svar
0
· Visningar
728
Senast: Apollo
·
Utrustning Jag har varit på sadelutprovning och de hade en Passier optimum dressyr som satt bra på hästen. Dock är jag fundersam om jag hellre vill...
Svar
0
· Visningar
1 483
Senast: Lurv
·
Utrustning Konstig rubrik jag vet! Har kommit på att de bett som min häst trivs med är raka. Allt annat tuggar hon på. Men nu är ju problemet att...
Svar
8
· Visningar
1 650
Senast: Nominous
·
H
Utrustning Kan själv inte så mycket om hästar men undrar om brodyr på exempelvis schabrak kan irritera hästen och i så fall hur löses problemet...
Svar
2
· Visningar
1 067
Senast: iNHALE
·
Utrustning Väldigt tacksam för svar. Jag ska köpa en hoppgjord med magplatta till min donna. Hon är ett litet halvblod på fyra dock ganska grov och...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: gylle
·
Utrustning Är det möjligen någon som sitter på måtten till de olika storlekarna - helst 16 och 17 - på dressyrmodellerna på Equests...
Svar
0
· Visningar
674
Senast: Riley
·
Utrustning Har någon annan detta problem. Köpte ett par Back on Track frambensdamasker för 1,5 mån sen och hur jag än sätter dem, hur hårt jag än...
Svar
1
· Visningar
1 028
Senast: gazira
·
Utrustning Köpte en ny hjälm för ett tag sedan, "cykelhjälmsmodell" som hade löstagbart foder och var väldigt lätt. Man ställer in så att den ska...
Svar
3
· Visningar
1 062
Senast: Remix
·
Utrustning Hittar bara gamla trådar om den. Så nu vill jag ha lite nya kommentarer om den! Både positiva & negativa!
Svar
16
· Visningar
10 170
Senast: Tagliabue
·
H
Utrustning Ska rida in min unghäst ordentligt nu under vintern är det tänkt. I och med att jag inte visste hur mycket han skulle växa och bredda...
Svar
8
· Visningar
1 496
Senast: Mitrolle
·
Utrustning hej. vet att man kan använda ståltråd för att mäta på hästen vilken typ av bomvidd sadeln bör ha men finns det nåt annan typ av mätare...
Svar
1
· Visningar
1 718
Senast: fjordtokan
·
S
Utrustning Hittade lite trådar om Trainers sadlar men de var flera år gamla så startar en ny för era nya och fräscha åsikter!;) Ska få låna hem...
Svar
15
· Visningar
8 936
Senast: Kansi bansi
·
W
Utrustning Hej. Jag har en häst som är frusen av sig. Hon tycker inte om blåst och verkligen inte det kombinerat med regn. Sjunker...
Svar
8
· Visningar
1 803
Senast: Gaia
·
Utrustning mellan Thorowgood griffin (dressyr) och Wintec 500 (hoppmodellen med rött järn i)? Provade dessa två på hästen idag och tyckte att båda...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: Hæst
·
Utrustning Jag köpte nyligen en häst som är ganska tunn med manke och kort rygg. När han rör sig lyfter han ryggen så alla sadlar jag provat hamnar...
Svar
13
· Visningar
3 933
Senast: JojjoEuroCent
·
Utrustning Hej :) När jag städade lite bland gamla selar så hittade jag detta bett i ett körträns. Någon som vet vad det är för bett? Hade...
Svar
2
· Visningar
1 209
Senast: Rialavargen
·
Utrustning De som exempelvis Eskadron har. När ska man använda dem? Blev lite galet i en beställning o nu har jag ett par...
Svar
8
· Visningar
1 330
Senast: Nominous
·
Utrustning Fick för första gången se och känna på ett par sk guldskor i stallet igår. Guldfärgade med permanenta isbroddar. Lite dyra men kunde... 2
Svar
20
· Visningar
3 561
Senast: Tooveee
·
A
Utrustning Min häst får knutor på ryggen och jag är ganska säker på att det beror på att täcket är för tätt när det är sol ute. Egentligen behöver...
Svar
9
· Visningar
1 180
Utrustning Fick nyss syn på dessa lindor som jag aldrig sett tidigare. Tydligen är det gel som man lindar närmast benet, och sen fleece över. Blev...
Svar
19
· Visningar
2 191
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka