Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min "alternativare" berättade att min ena ponnytravare hade problem med äggstockarna, när hon undersöktes för några veckor sedan. Hon...
Svar
2
· Visningar
1 920
Senast: ameo
·
B
Hästvård Hmm...min pålle har haft grova ätstörningar som nästan är helt borta nu men detta resulterarade i att han har ätit på allt och hela...
Svar
5
· Visningar
1 302
Senast: Butterfly
·
B
Hästvård Hej! Jag har med ljus o lykta sökt min vet både idag o nu på morgonen för att jag vill att hon ska komma ut till min häst pga misstänkt...
Svar
5
· Visningar
1 549
Senast: **BORTTAGEN**
·
K
Hästvård Hur gör ni som har era hästar ute på natten fortfarande, har ni börjat att lägga på täcke på natten? När tänker ni ta in hästarna? (ni...
2
Svar
22
· Visningar
3 694
Senast: Korven
·
A
Hästvård Jag har hört talas om ett tyskt system som ska kunna avhjälpa eksem, men jag vet inte namnet på det...Hoppas att någon vet vilket jag...
Svar
15
· Visningar
2 693
Senast: Korven
·
W
Hästvård 1. Vad använder man en gasbinda till :D 2. Vad använder man en steril kompress till :) 3. Vad ska finnas med i en sjuklåda :confused:
Svar
1
· Visningar
1 829
Senast: Wobbler
·
T
Hästvård Mitt lilla lamm har börjat bete sig märkligt vid ridning och det som jag först trodde kanske var tonårsfasoner och test av matte verkar...
Svar
13
· Visningar
2 464
Senast: tretjak
·
A
Hästvård Min pålle har förmodligen vrickat sig och är jättehalt. Har varit på klinik och röntgat + haft ute vet = troligtvis rejäl...
Svar
5
· Visningar
21 461
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Pållen har som jag skrivit i ett tidigare inlägg fått lymfangit på ena bakbenet. Har gett antibiotika nu i 5 dagar (ska ge sista dosen...
Svar
13
· Visningar
2 649
Senast: Gabriol
·
M
Hästvård Jag har hört talas om något som kallas överben, men har ingen aning om vad det är. Kan någon berätta vad överben är, och hur hästen får...
Svar
3
· Visningar
2 706
Senast: mystar
·
Hästvård När börjar ni stalla in era pållar? Min stallkompis vill att vi gör det redan men aldrig i livet, tycker gott att dom kan gå ute ett tag...
2
Svar
38
· Visningar
3 798
Senast: amkm
·
Hästvård Sist var veterinären var ute så tyckte han att jag skulle ha sulor på en av hästarna. Han var nämligen väldigt öm för stenar och så. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 776
Senast: Oscar
·
B
Hästvård (ska ha ut veterinären omgående men jag undrar vad ni här tror) Min fyraåring har över dagen fått en has av större modell... :crazy...
Svar
5
· Visningar
3 238
Senast: **BORTTAGEN**
·
A
Hästvård Fick frågan i stallet igår vad skorna med 2 kapslar e bra för och vad det gör för nytta istället för att bara ha en!!?? :confused:
Svar
4
· Visningar
1 646
Senast: ameo
·
F
Hästvård En kompis till mig berättade att hennes häst, som haft kotledsinflmmation fick Tuppkam sprutat i blodet, genom hals venen. Veterinären...
Svar
9
· Visningar
7 966
Senast: Gammeln
·
C
Hästvård Finns det någon/flera som har hästar som går barfota här?? Undrar bara om det är bra, om man vill låta sin häst gå barfota ska man låta...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 481
Senast: Jessica
·
Hästvård Några i stallet har satt på sina hästar regntäcken för det har varit dåligt väder i några dagar. Min häst har gått ute dygnet runt och...
2
Svar
34
· Visningar
4 905
Senast: sova
·
B
Hästvård nu är jag så tröööött. nu idag när jag kom hade grane ett ben som var dubbelt så stort som det andra.. jag tog ut honom men han var...
Svar
2
· Visningar
3 070
Senast: adore
·
B
Hästvård Hejsan! Jag undrar vad det kostar ungefär att ta bort vargtänder?
Svar
6
· Visningar
2 448
Senast: **BORTTAGEN**
·
L
Hästvård Jag undrar om någon har erfarenhet av en krosskada eller fraktur på griffelbenet? Jag har just fått konstaterat att min hästs spricka på...
Svar
5
· Visningar
3 273
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp