Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Jag skule vilja bara kolla lite vad det vanligaste man gör med sina sköthästar är... jag menar, jag har 3 st... jag rider de alla tre...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: oasen
·
J
Foder & Strö Min gamla ponny har blivit halt och står på boxvila. Hon har en foderstat baserat på vårat hösilage, till det får hon blött vetekli(vets...
2
Svar
29
· Visningar
1 726
Senast: joo
·
Foder & Strö Någon som kan hjälpa mig? En bekant till mig påstår att det är mer fibrer i svarthavre, kan detta verkligen stämma? Jag trodde att...
Svar
11
· Visningar
2 130
Senast: ghost
·
M
Foder & Strö Typ Kraft eller Easy Proo, ska det blötläggas eller ej? Har hört olika bud så nu vill jag veta vad som stämmer :)
Svar
8
· Visningar
727
Senast: caradan
·
Foder & Strö vitamintillskott/annat fodertillskott nu när vintern närmar sig? Vad ger ni, och varför ger ni det?
Svar
6
· Visningar
826
Senast: Francess
·
Foder & Strö I ett kollektivstall har man bestämt sig för att köpa ensilage till sina hästar. Man har ringt runt på några annonser och bestämt sig...
Svar
15
· Visningar
1 056
Senast: tek
·
Hästvård Hej, undar om det är någon som mockar ur sina hagar när de avmaskar? om man först har hästen i ena hagen, sen avmaskar låter hästen gå...
Svar
7
· Visningar
896
Senast: Magdalena
·
C
Hästvård Mitt varmblod har fått denna svampinfektion. :( Den är inte så allvarlig, hon har en massa pluttar här och där. De ömmar inte och hon...
Svar
4
· Visningar
2 090
K
Foder & Strö * Havre * Betfor * Vetekli * Soja Och hur stora är säckarna? Bästföre-datum? Vore jättetacksam för svar! :bow:
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: Krabban
·
H
Foder & Strö vad ska man ge till en häst som behöver lägga på sig lite?? och hur mkt?? :banana: :banana: :banana:
Svar
4
· Visningar
812
Senast: artemis
·
Hästvård Har fått tips om detta som lämpligt "tillskott" till min kuse med återkommande ledbesvär. Skall tydligen vara mer effektivt än rent...
Svar
8
· Visningar
1 235
Senast: SaraMara
·
J
Foder & Strö Vet någon vad det är för värden i dessa? och vad dom kan tänkas kosta? :crazy:
Svar
7
· Visningar
1 212
Senast: Krabban
·
Foder & Strö går det att ränka ut hur mycket min häst behöver och hur mycket han får just nu utan analys? att det inte går att ränka exakt vet jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 395
Senast: Jessica
·
T
Foder & Strö Planerar att inhandla bla. sojamjöl och vetegroddar men vet inte vart jag kan hitta dessa fodermedel. Någon som vet? Har dessutom kikat...
Svar
7
· Visningar
981
Senast: Quell
·
B
Hästvård Klippte min ponny idag, eller iaf försökte klippa! Halva rumpan, halva magen och lite fläckar här och där blev inte klippta... Till en...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: suisyola
·
Hästvård Kan någon hjälpa mej med råd. Jag har ett 1-årigt litet New Foreststo, som fått problem. Avmaskade henne med Noromectin i början på...
Svar
5
· Visningar
2 463
Hästvård Kele hade ju återbesök på MK idag. Gick på släpet snällt, tvekade lite vid rampen men den var väldigt brant och luktade massa...
Svar
11
· Visningar
1 073
Senast: Nina83
·
S
Foder & Strö från karft eller någon annan. jag har ett ponnysto på 6år som diar en 5månaders hingst föl,hon motioneras ej just nu. hon får: på en hel...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: Magdalena
·
Hästvård Min pålle har misstänkt hovböld,min hovslagare sa.....ta bomull indränklt i jod,lägg det runt hela hoven och linda.Detta ska jag göra i...
Svar
7
· Visningar
1 024
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö MIna hästar får nu foder: 8:00, krafftfoder, hö ute 12:00, hö 16:00, hö 20-21:00, intag, hö & krafftfoder inne. Det känns som om det är...
Svar
7
· Visningar
786
Senast: strumpan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp