Bukefalos 28 år!

07:ornas tråd del 11!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Vad duktiga ni är allihopa!

Här blir det nog första ridpasset efter vilan idag. Ska bli så roligt att komma igång:)
 
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Efter 53 dagars vila var det äntligen dags att rida igen!

Plutten skulle egentligen fått skor på sig i lördags med jag fick förhinder så hovis var snäll och kom ut idag istället. Så när skorna var på kunde jag inte låta bli att ta en liten tur:D
Underbart!
117842f6.jpg


Red först lite i paddocken för att han inte skulle explodera men sen gick vi ut en liten sväng. Det var en väldigt pigg liten kille som passade på att göra lite skolor ovan mark när tillfälle gavs:p

91524f4a.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 11!

*kl*

Härligt att det går så bra för många nu! Och kul att det börjar kommas igång efter lite semestrar och ledigheter.

Vi är också igång så smått. Hoppkurs nästa vecka. Tittat lite på tävlingsterminen under hösten men det ser jättetrist ut för mig så vi får se hur det går. Målet är att starta en meter ngn gång under hösten iaf.
 
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Förstår att det var en härlig känsla att rida efter ett litet uppehåll :)

Här är det uppbyggnad av överlinje som gäller. Snickrade ihop några cavaletti i förmiddags och invigde dem nu ikväll. Gick jättebra, hon var så duktig så. Och massor av övergångar och tempoväxlingar. Hon är så vinglig jämfört med min förra häst, försökte få till lite öppna men det gick inte jättebra :p
 
Sv: 07:ornas tråd del 11!

*kl*

Ponny och jag tuffar på i vår igångsättning. Har dock smolkats i bägaren då hon har hostat vissa dagar i samband med utsläpp:(. Märker dock inget i ridningen och hon känns pigg och fräsch. Troligen har infektionen hon hade gjort luftrören väldigt känsliga. Hoppas iaf att det inte blir sämre. Stallmiljön är den absolut bästa med stort luftigt stall, superhö och mycket utevistelse.

Idag var vi ute en sväng i skogen och jag hade äntligen fått tag i en håltång pch fixat till nya nosgrimman. Pi katten sa ponnyn om aachennosgrimma. Usch vad hon var mot handen och sur! Så det blir till att leta en ny SMAL remont. Den gamla är så sliten att färgen håller på att försvinna... Men den gillar hon iaf:p.
 
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Har ju hänt massor i dressyren! Med en sadel som passar dig bättre och lite kortare tyglar blir det ännu bättre;). Terrängen ser superstadig ut-hon ska bara springa lite fortare!
 
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Wow ni är ju jätteduktiga! Terrängen ser ju riktigt bra ut, härliga hinder :)

Gillar uppsynen på din häst, jahapp nu är det hoppning som gäller ! Hon såg lite mer uttråkad ut i dressyren.
 
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Fille gillar också remonten bäst..
Finns nog INGEN häst som klär i en remont, det är det ända jag har emot den...;)

Har gjort åtskilliga försök att byta över till achen, men samma som din, tung i handen, kommer inte upp i fronten, blir tjafsig och framtung...
Så det är bara att gilla läget ;)
 
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Näe, remont ger ridskolevibbar alá 70-tal för min del :angel: tycker dock att det är absolut skit samma vad de har, så länge hästen trivs med det.

Min går på lite vad som, han är ganska okomplicerad när det kommer till utrustning. Trivs dock fint på aachen så det är det han har nu. Ska dock ge mig på att beställa ett träns från Tyskland att slussa över honom på i hoppningen för att inte behöva ha annat än ett vanligt tränsbett nu. SJälvklart special deluxe som bara finns där och görs av ett märke, men också betydligt billigare att skicka efter än att försöka köpa här.
 
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Tur att smaken är som baken;)

Tycker att dom får ett långt och oskönt uttryck så att säga, ser lätt lite bocknästa ut fastän att dom inte är det...

Men dom e bra! Det går inte att sticka under stolen med och Fille han gillar sin ;)
 
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Min häst gillar remonten bäst också. Men det gör inget för jag tycker att det är snyggt:o jag är inte alls förtjust i 5cm nosgrimmor faktiskt.
Det är dock synd att det ska vara då svårt att hitta remontgrimmor som sitter bra.
 
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Håller med!
Ponny storlek sitter bäst om snocken men blir för kort i nackremen...

Har dock hittat en som är uppåt svängd i lädret på överdeles sas, ser väldigt bekvämt ut för hästen :)
Dock har jag inte hittat om man kan köpa den lös, man får köpa hela tränset och det säger plonkan nej till just nu, det är inget billigt träns... men det står på önskelistan :D
 
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Ser mycket bättre ut i dressyren men precis som i terrängen så måste hon gå mer framåt. Du kommer få så mycket mer gratis om du får igång motorn mer.
 
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Trevliga filmer å så härligt det såg ut att rida terräng. Skulle vara så kul att göra..:bump:
 
Sv: 07:ornas tråd del 11!

Jag har inte riktigt hittat *on*-knappen!
Sen går hon bättre framåt på framridningen men står emot när vi kommer in på banan. Det är då jag börjar glappa med tyglarna också. :p

Skönt att ni ser framsteg iaf!
Vi tränar fortfarande bara lösgörande på dressyrträningarna, inte kommit till programträning eller finlir ännu.

Sassiball: Tack! Jo, det är rätt tydligt vad hon föredrar. :angel:
Lizzie: Du får väl ge dig ut och prova! :bump:

Nu har jag packat transporten igen! Tävling i Flyinge i helgen, så nu ska hon bo hos min dressyrtränare fram till lördag morgon. Tur hon tar flyttandet med ro. Tar med henne på väg till jobbet i morn, blir en tidig morgon...
 
Sv: 07:ornas tråd del 11!

*KL*

Lite bilder från oss när vi trimmade lite o hoppade litegrann på banan igår.
Prince känns väldigt fin..dock är hans högervarv det svaga så nu jobbar på på hårt med det.
Vet fortfarande inte vad jag ska göra med honom..tiden räcker inte till :(

Nya sadlen e grym skön och prince verkar gilla den :)

422251_10151122721145239_1137388913_n.jpg

484538_10151122722955239_957044520_n.jpg

557546_10151122836760239_203391117_n.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 11!

I måndags fick jag ett bakslag som heter duga! Skulle rida lektion och satt upp på stallplan från pall.. bad hästen att hästen att gå fram å han reser sig..bockar fram...reser sig...bockar fram å så ligger jag där.... han går lugnt iväg å betar.

Min supersnälla och lugna häst!! :confused: Det va nog mitt fel att jag inte gått så långt innan jag satt upp så han fick sadeltvång..han har aldrig bockat eller rest sig i hela sitt liv... Huua det va inte trevligt.
Gick ner i ridhuset och sadlade om, longerade med sadeln på å så när jag satt upp så hade tränaren linan och hon longerade mig i skritt å trav i båda varven. Efter det red jag hela lektionen utan problem. Igår satt jag upp igen men jag longerade länge först sedan höll stallägaren i linan när jag satt upp å en bit när jag gick. Inga konstigheter. Huua... det va inte trevligt, jag har ramlat av för många gånger senaste halvåret och i min ålder så klarar inte kroppen av lika mycket som när man var 20..:bump:
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Träning Sv: 07:ornas tråd del 11! *kl* Nu har jag inte skrivit på jättelänge, har varit för deprimerad ang Amazing! :( Precis när vi kommit...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
89 450
Senast: IngelaH
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 020
Senast: JForsberg
·
Y
Hästvård Hej! Jag åkte till klinik när min älskling visade hälta på hö fram, men eftersom hon är mycket rädd för att klippas vågade de inte...
Svar
7
· Visningar
1 193
Senast: Yannie
·
Hästvård love: Jag tror fortfarande inte att det är sant. Vi var inne i Torsdags med pållen på ATG på återbesök, han har haft hovledsinflammation...
Svar
4
· Visningar
755

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp