90 dagar - 2022 edition

Äter hyfsat nyttigt. Kanske lite vĂ€l mkt bröd dessa dagar, mest för att min kost inte borde ha sĂ„ mkt gluten om jag ska mĂ„ bra. Har iof haft spystuga med en liten hĂ€r hemma, sĂ„ glad bara vi fĂ„r i oss nĂ„tt 😅🙈 glömt mina övningar i 2 dgr, men ska göra dom nu 😁 mĂ„ste nog lĂ€gga in en sak till, jag mĂ„ste komma ihĂ„g mina tillskott speciellt jĂ€rn, det behöver jag kĂ€nner jag ^^

NÄgon som har koll pÄ vad magnesium gör och vilken mat man kan Àta för det?, har tydligen en liten brist av det.
Jag har tagit tillskott som funkat bra, Holistics Magnesium. Annars tror jag att det framförallt finns i frön och nötter.
 
Jag ligger lite efter med efterrĂ€tterna men jag kan ju ta nĂ„gon efterĂ„t 🙄.

IkvÀll gjorde jag en oreo-milkshake som efterrÀtt. Den var riktigt god! FÄr nog göra en till pÄ kvarvarande oreokex dÄ jag inte alls tyckte om dom som fom var.

Har kommit fram till att en efterrĂ€ttsutmaning nog egentligen med fördel görs tillsammans med en kompis, men kommer fortsĂ€tta hĂ€r Ă€ndĂ„ â˜ș.

Du mÄste testa gino! :d
 
Äter hyfsat nyttigt. Kanske lite vĂ€l mkt bröd dessa dagar, mest för att min kost inte borde ha sĂ„ mkt gluten om jag ska mĂ„ bra. Har iof haft spystuga med en liten hĂ€r hemma, sĂ„ glad bara vi fĂ„r i oss nĂ„tt 😅🙈 glömt mina övningar i 2 dgr, men ska göra dom nu 😁 mĂ„ste nog lĂ€gga in en sak till, jag mĂ„ste komma ihĂ„g mina tillskott speciellt jĂ€rn, det behöver jag kĂ€nner jag ^^

NÄgon som har koll pÄ vad magnesium gör och vilken mat man kan Àta för det?, har tydligen en liten brist av det.

Banan Àr rik pÄ magnesium.
 
Äter hyfsat nyttigt. Kanske lite vĂ€l mkt bröd dessa dagar, mest för att min kost inte borde ha sĂ„ mkt gluten om jag ska mĂ„ bra. Har iof haft spystuga med en liten hĂ€r hemma, sĂ„ glad bara vi fĂ„r i oss nĂ„tt 😅🙈 glömt mina övningar i 2 dgr, men ska göra dom nu 😁 mĂ„ste nog lĂ€gga in en sak till, jag mĂ„ste komma ihĂ„g mina tillskott speciellt jĂ€rn, det behöver jag kĂ€nner jag ^^

NÄgon som har koll pÄ vad magnesium gör och vilken mat man kan Àta för det?, har tydligen en liten brist av det.
Magnesiumbrist kan ge kramper i vadmusklerna och öka risk för Ängest bla..Dricker du mycket kaffe? Det gör att kroppen lÀttare skickar ut det sÄ att sÀga. Bananer som sagt Àr magnesiumrika annars Àr tillskott ett annat tips :).
 
Magnesiumbrist kan ge kramper i vadmusklerna och öka risk för Ängest bla..Dricker du mycket kaffe? Det gör att kroppen lÀttare skickar ut det sÄ att sÀga. Bananer som sagt Àr magnesiumrika annars Àr tillskott ett annat tips :).
@Pilot @Habina

Tack för svar alla tre â˜ș tycker redan jag Ă€ter en del frö, nötter och banan. Trodde det var dĂ€r det fanns ^^

Kaffe dricker jag knappt, max 1 kopp om dagen men ofta mindre, kanske jag fĂ„r ta lite tillskott Ă€ndĂ„. Ska kolla upp holistic magnesium â˜ș
 
@Pilot @Habina

Tack för svar alla tre â˜ș tycker redan jag Ă€ter en del frö, nötter och banan. Trodde det var dĂ€r det fanns ^^

Kaffe dricker jag knappt, max 1 kopp om dagen men ofta mindre, kanske jag fĂ„r ta lite tillskott Ă€ndĂ„. Ska kolla upp holistic magnesium â˜ș
Du kan ju alltid testa. Jag brukar köpa vanliga rör pÄ ICA som anger dosering och fÄr man diarré dÄ Àr det bara att minska dÄ det Àr överskott dÄ men det har vi inte lyckats med iaf.
 
Jag var sÄ otroligt bra igÄng med bÄde skridskoÄkning och joggning - och nu har ena barnet fÄtt covid! Resten av familjen Àr frisk Àn sÄ lÀnge, sÄ jogga lite med maken kan jag vÀl (fast jag antar att det bara Àr en tidsfrÄga innan vi Äker pÄ det) men det blir definitivt en skridskopaus... JÀkligt surt!

(Och barnet mÄr bra, annars hade jag naturligtvis tyckt mer synd om honom. Fullvaccinerad och hÀngig i ett par dagar bara.)
 
Jag Àr 95% sÀker pÄ att jag har fÄtt Corona, sÄ jag lÀgger om planen lite, Àr man sjuk för man Àta chips! :laugh:
Jag mÄdde riktigt dÄligt inatt, men bÀttre mitt pÄ dagen, sÄ jag fick mig ut pÄ en lunchpromenad, gick lite kortare strÀcka och lite lÄngsammare. Men kan summera med 10 trÀningspass i januari! Jag hoppas att jag blir frisk och kan börja trÀna snabbt igen. Men att klara av sex pass i februari hoppas jag att jag kan klara av. :)
 
Jag lyckas med det jag tycker Àr roligt, alltsÄ trÀningen.
Plugget... njae. Tydligen försvinner inte att göra allt i sista sekund bara av sig sjÀlv nÀr man blir vuxen, ytterst dÄlig stil.
 
Kryper till korset med att det blev ingen yoga idag, sköt upp det för att gÄ en runda med en kompis och alla vÄra hundar.
Sen ringde en annan vÀn och behövde akuthjÀlp, sÄ det blev sen middag och har precis vinkat ivÀg min vÀn och orkar bara inte yoga nu.

GrÀmer mig lite att jag inte gjorde det imorse nÀr jag mest tog det lugnt.
Men imorgon blir det av! Garanterat x 2.

Yogakursen jag ville gÄ har fÄtt för fÄ anmÀlningar och personen som höll i det hör av sig om det Àndras. Annars har jag, min syster och pappa pratat om att börja trÀna 1 - 2 ggr i veckan för PT för att komma igÄng. Ska kolla runt nÀsta vecka.

(fredags bekÀnnelser)
GÄr till psykolog en gÄng i veckan och kÀnner mig mer stabil nu, Àven om jag fortfarande bryter ihop ibland.
Det kÀnns bra att fÄ mer ork, att ha en vilja att göra saker Àven om det tar energi, och framför allt kÀnns det bra att aktivt försöka mÄ bÀttre.
 
Status vecka 3:

Sockerfri 7/7. Vi har haft corona hela familjen och det har inneburit lite extra mycket fika för barnen men jag har avstÄtt och det har inte ens varit svÄrt. Lite tuffare var det att inte gÄ till skafferiet och tröstÀta nÄgot nÀr coronabeskedet kom och vi sÄg mÄÄÄnga dagars karantÀn framför oss, men det gick det med.

Alkoholfri 7/7. Easy peasy, Ätminstone jag Àr inte sugen pÄ alkohol nÀr jag Àr sjuk.

Portionsstorlek 7/7. OcksÄ detta ganska lÀtt, kanske börjar vanan sÀtta sig lite och tillsammans med sÀmre aptit Àn vanligt sÄ har det inte varit nÄgra bekymmer.

TrÀningspass pÄ gymmet 0/7. Lex corona...

Status vecka 4:

Sockerfri 7/7. Inga svÄrigheter alls, inget sug.

Alkholfri 7/7. Dito, kÀnner inget behov av alkohol.

Portionsstorlek 7/7. Men med lite reservation för att de ÀndÄ blivit lite större Àn tidigare veckor. Mer fokus pÄ denna punkt.

TrÀningspass pÄ gymmet 0/7. Hade planerat tvÄ pass men kom inte ivÀg. I lördags hade jag ÀndÄ packat in hela familjen i bilen och kommit sÄ lÄngt som till gymmets parkering, dÄ insÄg jag att jag glömt mobilen hemma och inte kunde betala parkeringen :( DÄ försvann all ork och lust.
 
Min veckorapportering:

Stretch 7 av 7 dagar :up: TĂ€nk att sĂ„ lite som 5 minuter per dag kan göra sĂ„ stor skillnad. MĂ€rker ocksĂ„ att jag har det mer ”top of mind” numera och lĂ€gger lĂ€ttare in nĂ„gon enstaka övning lite hĂ€r och dĂ€r. Eller bara strĂ€cker lite extra pĂ„ mig, rullar pĂ„ axlarna mm.

HudvÄrd 2 av 3 dagar. Gör inte sÄ mycket, men det tyder ocksÄ pÄ att jag inte hunnit vara sÄ noga med mig sjÀlv överlag den hÀr veckan... typ duscha :o Ensam med smÄbarn gör inte under för de rutinerna... :down:
 
Jag kÀnner mig nöjd med min första mÄnad. Det Àr nu "sjÀlvklart" att ligga i sÀngen vid 22, sÄ pass att jag anpassat mina kvÀllsrutiner sÄ jag alltid Àr klar i tid. Upplever Àntligen att jag somnar ganska snart ocksÄ, sÄ förhoppningsvis har hjÀrnan fattat vad som gÀller. ;)

Funderar pÄ om jag ska ha en annan (eller ytterligare) utmaning i februari, ska klura lite under dagen.
 

Liknande trÄdar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgĂ„ng av 90 dagar. 2024 Ă„rs period strĂ€cker sig mellan 1 januari - 30 mars pĂ„ grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 979
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kÀra nÄn, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 177
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (FruktansvĂ€rt dĂ„lig slogan, men fantasin rĂ€ckte inte till annat) Tidigare Ă„r: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 723
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp