Bukefalos 28 år!

90 dagar - 2022 edition

Men vad tusan. Har varit i karantän med min smittade familj sedan i onsdags. Hade symptom. PCR-test i måndags var negativt (negativa snabbtest varje dag). Positivt snabbtest idag (tog nytt PCR-Test direkt, men har förstås inte fått något svar ännu. Så NU börjar min karantän (7-10 dagar). Extremt okul och verkligen inte bra för utmaningen!
 
Men vad tusan. Har varit i karantän med min smittade familj sedan i onsdags. Hade symptom. PCR-test i måndags var negativt (negativa snabbtest varje dag). Positivt snabbtest idag (tog nytt PCR-Test direkt, men har förstås inte fått något svar ännu. Så NU börjar min karantän (7-10 dagar). Extremt okul och verkligen inte bra för utmaningen!
Din karantän kan vara så kort som 5 dagar från idag om du hunnit vara symptomfri i 48 timmar. :)
 
Förra veckan var sådär träningsmässigt, 2 tränade dagar av sju... Men hade ändå en bra matvecka med sallad till de flesta mål!

Denna vecka har jag än så länge varit iväg med jobbet, kom hem idag. I måndags var jag och ena kollegan till och med ombytta och på väg till gymmet på hotellet, när en tredje kollega ringde och var framme mycket tidigare än sagt. Så då bytte vi om och gick och åt istället 😅 matmässigt bra hittills, men inget tränat alls...
 
Blev lunchpromenaden idag också, något kortare då det hade kommit så pass mycket snö att det var tungt att gå min vanliga runda.

Funderar på om jag kan träna på lördag. Jag är inte 100% återhämtad, men om jag tar lättare vikter och undviker att få för mycket puls?
 
Idag blev det en citron/salmiakbalk. Alltså lakrits runt en citronkräm typ. Det var inget för mig, möjligtvis att det hade varit ok om jag ätit citronkrämen först och sen lakritsen. :down:
 
Går riktigt bra här, frukostskippandet verkar ha satt sig nu även dagar då jag sovit dåligt. Meditation... jo det sker varje dag men kommer aldrig så långt. Somnar först:p

Lite inspirerad av dig har jag börjat testa periodisk fasta med ett ätfönster som sträcker sig från kl. 12-21 (äter ofta middag sent). Därmed skippar jag också frukost (dagens bästa mål enligt mig :arghh:). Jag tänkte passa på att testa eftersom jag för närvarande uteslutande tränar under kvällstid. Vi får dock se hur det här går. Jag är inte hungrig men känner mig otroligt snuvad på min heliga frukoststund.
 
Två dagar med mindre än 10 000 steg! I lördags var det dåligt väder + bortbjuden och i onsdags fyllde en vän år (men en annan vän tog lilleman så hunden fick sitt)

Språlstudierna puttrar på, men kunskapen fastnar inte.

Jag var inne på tanzanska sidor på instagram och vilken vild blandning av engelska, swahili och annat de kommunicerar med! (men IMNHO en swahilikusrs för engelskspråkiga ska iaf översätta till korrekt engelska sås som den talas i USA eller England)
 
Lite inspirerad av dig har jag börjat testa periodisk fasta med ett ätfönster som sträcker sig från kl. 12-21 (äter ofta middag sent). Därmed skippar jag också frukost (dagens bästa mål enligt mig :arghh:). Jag tänkte passa på att testa eftersom jag för närvarande uteslutande tränar under kvällstid. Vi får dock se hur det här går. Jag är inte hungrig men känner mig otroligt snuvad på min heliga frukoststund.
Oj, jag gör ju det för att jag egentligen inte gillar frukost så mycket:p Men bryter det absolut för till exempel en mysig helgfrukost med vänner eller så.
 
Idag blev det en sura katten. Ett gelégodis som var sur i typ en halv sekund. Men med en god citronsmak, så den kanske jag kan tänka mig igen. Jag åt en gul katt (har även en grön kvar i påsen).
 
Jag har slutat äta bra mat, men ska ta tag i det när jag kommer hem från semestern istället 🤪 jag måste verkligen anstränga mig för att äta bra mat, annars blir det fort en massa skräpmat och mackor. Min mage börjar klaga direkt, men jag orkar inte bry mig för jag gillar mackor :angel: jag vet dock att jag mår både fysiskt och psykiskt mycket bättre så fort jag äter bra grejer.

Men jag tänker fortsätta med rörelse/träning i alla fall. Idag blev det ingen lunchpromenad, men jag var ute och fixade ny halm till hönsen och skottade lite och stegmängden får duga idag! Funderar på om jag är redo att träna ett lugnt pass imorgon efter Coronan. Tänkta strunta i allt pulshöjande och gå ner i alla vikter. Det borde inte skada tänker jag?
 
Oj, jag gör ju det för att jag egentligen inte gillar frukost så mycket:p Men bryter det absolut för till exempel en mysig helgfrukost med vänner eller så.

Alternativet hade varit att skippa middagen, men då hade jag garanterat legat hungrig och sömnlös. Dessutom är det svårmotiverat att få dricka vin till frukost. :D

Men det är svårt. Jag är en sådan där person som har svårt att vara utan mat. Jag bär ständigt med mig nödmat i väskan och kan bli ganska tjurig om jag får gå hungrig. Jag antar att omgivningen säger till om det blir olidligt för dem.
 
Alternativet hade varit att skippa middagen, men då hade jag garanterat legat hungrig och sömnlös. Dessutom är det svårmotiverat att få dricka vin till frukost. :D

Men det är svårt. Jag är en sådan där person som har svårt att vara utan mat. Jag bär ständigt med mig nödmat i väskan och kan bli ganska tjurig om jag får gå hungrig. Jag antar att omgivningen säger till om det blir olidligt för dem.
Jag hade aldrig gjort skippat någon måltid om jag mådde dåligt av det🤷‍♂️
 
Idag blev det en sura katten. Ett gelégodis som var sur i typ en halv sekund. Men med en god citronsmak, så den kanske jag kan tänka mig igen. Jag åt en gul katt (har även en grön kvar i påsen).
Den här utmaningen hade varit så svår, jag skulle måst köpa en godis per dag för att inte äta upp i förtid någon trött kväll 🤣
 
Den här utmaningen hade varit så svår, jag skulle måst köpa en godis per dag för att inte äta upp i förtid någon trött kväll 🤣

Jag är förvånad över mig själv faktiskt. Men det har hjälpt att ha ”nödgodis” i form av hallon när jag blir sugen att äta mer än en bit.
 
Inget slösande av pengar här på hela januari och hittills i februari, inget slöseri alls, har bara köpt helt nödvändiga saker, tänkt efter innan jag tänkt beställa saker, undvikit att gå i affärer där jag skulle kunna bli sugen på att köpa något. Kommer bli tvungen att handla dyrt imorgon eftersom min ipad gått sönder.

Ska utöver en ipad fortsätta hålla nere på inköpen, bara det jag verkligen behöver.

Men införde nu i februari ett nytt mål, att göra saker som är snälla mot mig själv, bra saker. Så nu har jag badat fotbad varje dag senaste dagarna. Provat att dricka te med honung i för att se om jag gillar det. Infört på prov att försöka se till att jag trots att jag mest är ensam klär mig för min skull. Inte klä upp mig men hel och ren. Ska försöka komma på fler snälla saker.
 
Jag hade aldrig gjort skippat någon måltid om jag mådde dåligt av det🤷‍♂️

Äh, jag tänker att det inte skadar att testa. Det är ju inte så att jag gick och kände mig hungrig, utan det är bara det att jag älskar min frukoststund med brasa (eller ”Brad”, vem det nu är, som autocorrect föreslog), tända ljus och morgontidning. Samtidigt är det få saker som inte har alternativkostnader, och i den bemärkelsen är det ju många saker som jag försakar varje dag, så kanske jag kan försaka frukosten några dagar i veckan för att prova om periodisk fasta kan vara något för mig. Kanske jag rent av kommer må bättre utan frukost?
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 274
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 430
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
16 057
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp