Bukefalos 28 år!

90 dagar - 2022 edition

Tog en coronapaus i helgen, blev bara en kortare promenad i lördags. Idag blev det en full lunchpromenad igen, jag tänkte gå en kortare vända, men det var så fint väder och inte alls jobbigt. :D det vore kul att kunna träna på lördag, det känns som ett rimligt mål.
 
✅🧘‍♀️ 30 dagar yoga med Adriene avklarade. Dagens pass var ett "välj själv" så lite utmanande att inte ha instruktioner att följa, men tycker det gick bra ändå😊
✅ plockar/diskat eller tvättat nästan varje dag, vill bli ännu bättre, men hoppas det kommer när rutinen sätter sig mer:)
 
Diskbänken höll sig ren igår, jag åt matlåda och slängde in disken i diskmaskin direkt 👍

Söndag
❌ Idag är det inte lika rent och avplockat på diskbänken... Har gjort matlådor inför kommande vecka och när det blir lite för mycket disk (och jag är matt efter matlagning) blir det övermäktigt. I stället för att slå på mig själv försöker jag tänka att det är ok att jag fixar i morgon bitti.

✅ Plockat undan ren tvätt, sorterat smutsig tvätt och förberett för att tvätta i morgon.

Hoppsan så dålig jag varit på att uppdatera här!

V. 4 lyckades jag plocka hemma 5 dagar av 7. De andra två dagarna var jag inte hemma, så ger mig själv MVG :D
Diskbänken var städad 4 dagar av 7. Godkänt i varje fall.

Ny dag, ny vecka, nya tag (?) Är rätt less på min utmaning faktiskt... tycker inte att det gör det varken lättare eller roligare att plocka och hålla undan på diskbänken.
 
Jag kan inte komma på nån rolig utmaning. :( Skulle vilja ha nåt som gör att äta blir en positiv upplevelse istället för negativ, men det står helt still i huvudet.

Kan man ha en utmaning att testa nytt godis varje dag under en månad? :banghead:
 
Jag kan inte komma på nån rolig utmaning. :( Skulle vilja ha nåt som gör att äta blir en positiv upplevelse istället för negativ, men det står helt still i huvudet.

Kan man ha en utmaning att testa nytt godis varje dag under en månad? :banghead:
Klart en kan! Annat tips som kan göra det roligare att äta är att laga mat efter något tema du gillar. En period när jag hade dålig aptit bestämde jag mig för att testa ett historiskt recept i veckan. Det var jätteroligt att äta då :)
 
Jag kan inte komma på nån rolig utmaning. :( Skulle vilja ha nåt som gör att äta blir en positiv upplevelse istället för negativ, men det står helt still i huvudet.

Kan man ha en utmaning att testa nytt godis varje dag under en månad? :banghead:
Jag tänker att det är en utmaning att hitta 30 olika godisar? :laugh:

Eller, jag hade iofs en lakritskalender så det kanske inte är ett problem. :angel:
 
Klart en kan! Annat tips som kan göra det roligare att äta är att laga mat efter något tema du gillar. En period när jag hade dålig aptit bestämde jag mig för att testa ett historiskt recept i veckan. Det var jätteroligt att äta då :)

Åh! Det ska jag ha i mars. Tips på var man kan hitta recept? Eller så gör jag flygande Jakob och skinka med ananas, potatis och grädde. :yuck:

Just ja, gott skulle det kanske vara…
 
Åh! Det ska jag ha i mars. Tips på var man kan hitta recept? Eller så gör jag flygande Jakob och skinka med ananas, potatis och grädde. :yuck:

Just ja, gott skulle det kanske vara…
Det beror på vad du är intresserad av för tidsperiod och plats, kan tipsa men det finns så mycket! :D
 
Dagens godis var :yuck: Den hette "chokladsticks" och bestod av mörk choklad med en fyllning som var typ kex-konsistens men smakade välling. Bättre lycka imorgon!
 
Hade en plan i början på året men trodde jag skulle misslyckas totalt, fin inställning 🙄
Visade sig att det faktiskt gått bättre än jag fruktat så hoppar gärna på för lite extra motivation.
Mitt mål för januari har varit att drastiskt minska mitt sockerintag. Det har fungerat riktigt bra med godisköp 1 gång per vecka istället för nästan varje dag.
Målet för februari och mars är att minska ner ännu mer på sockret samt att komma igång med promenader minst 5 dagar i veckan. Gärna övriga 2 också men är det isgata och regn på tvären stannar jag hemma så bättre att inte ta med dem så att det blir extra lyckat de veckor det blir 6-7 dagar.
 
Jag har haft lite för mycket för mig så jag har inte hunnit uppdatera förrän nu.

Dag 1 ☑️ Skierg 5 km
Dag 2 ☑️ Skierg 5,55 km/30 min/86 watt
Dag 3 ☑️ Skierg 7,12 km/40 min/73 watt
Dag 4 ☑️ Skierg 5,35 km/30 min/72 watt
Dag 5 ☑️ Skidor ca. 9 km
Dag 6 ☑️ Skidor 5,25 km/28 min
Dag 7-15 ❌ Sjuk
Dag 16 ☑️ Skidor 4,9 km
Dag 17 ☑️ Skidor 10,4 km/53 min
Dag 18 ☑️ Skidor 6,4 km/34 min
Dag 19 ☑️ Skidor 6,4 km/30 min
Dag 20 ❌ All work and no play
Dag 21 ☑️ Skidor 8 km/41 min
Dag 22 ☑️ Skidor 10,4 km/51 min
Dag 23 ☑️ Skidor 5,4 km/45 min
Dag 24 ☑️ Skidor 7,25 km/36 min
Dag 25-27 ❌ Orsak: 25/1 Frivillig vila, 26/1 All work and no play, 27/1 Skidspåret avlyst
Dag 28 ☑️ Skidor 15,71 km/1 h 27 minuter/6 grader, regn och dåligt glid
Dag 29 ☑️ Skidor 6 km/40 min/isigt, storm, nysnö, dåligt fäste, dåligt glid. Pust!
Dag 30 ☑️ Skidor 10,10 km/54 min/isigt, dåligt glid och dåligt fäste.

En tredjedel av utmaningen har passerat och jag har fallerat hela 12 dagar av 30. Nio av dessa är dock oförskyllt på grund av sjukdom.

Hur som helst, 128,23 km fördelat på 30 dagar blir inte de 5 km per dag som jag hade föresatt mig att åka. Hoppas dock kunna ta igen det resterande 60 dagar. Hoppas bara att det finns snö kvar i 60 dagar till.

I övrigt går dock skidåkningen framåt! Jag blir lite bättre i svängarna utför för varje dag som går. Det är väl fördelen med det dåliga glidet: Jag hinner verkligen tänka på vad gör för något, och isiga underlag som fick mig en smula panikslagen tidigare känns nu hyfsat hanterbart.
 
Håller mig. Småhandlat/springa i affären titt som tätt är minskat rejält.

Kvällsrutin på ansiktet är bättre

Komma ihåg medeciner var dag morgon och kväll = check på den

Frukt missade jag på igår pga av att den hade blivit dålig och ag tänker inte gå till affären för ebart det. Ska till affären på fredag så kommer bli utan frukt några dagar

Frukost varje dag = check, min overnight oats är jag jätteglad att jag hittade. Lätt att göra när man lagar middag på kvällen och bara ta med på morgonen
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 280
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 444
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
16 092
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundbeteende

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp