90 dagar - 2023

  • Inget godis
  • Yoga
  • Inget godis
  • Yoga
Godiset har varit plättlätt att låta bli efter de första 2 dagarna typ.

Sen har jag inga andra begränsningar om fika eller liknande (inte för att jag fikar särskilt ofta och har inte gjort det hittills i år).

Men ville komma ur det där att äta något på kvällen/ när jag är uttråkad/ när jag dricker te.
 
Måste hitta nånstans att sätta mina fina klistermärken. Kanske får bli en reminder på väl valt ställe efter 90 dagar, så att jag kommer ihåg att fortsätta :)

3168FCE8-0806-40E3-8B18-29E9E45A5849.jpeg
 
11/1

✔️️ 1. Gå upp när larmet ringer, inget snoozande.

✔️ 2. Lägga 3 x 5 minuter per dag på att rensa diskbänk och köksbord.
(Lägga en kvart på kvällen för att rensa diskbänk och köksbord så att de känns inbjudande när jag kommer upp dagen efter.)

➖ 3. På jobbet - avsluta dagen med att rensa inkorgen på allt som är åtgärdat eller som inte behöver sparas.

✔️ 4. Hund - fotgående i 30 dagar.

✔️️ 5. På temat hund ska jag skriva träningsdagbok varje dag i 90 dagar.

➖ 6. Stretcha mig själv efter hundarnas fyspass.

✔️️ 7. Godisuppehåll i 90 dagar.

Igår var godisuppehållet svårt! Hoppade in i affären på vägen hem och dels har de typ alltid extrapris på choklad och hade såklart det igår med, dels hamnade jag bakom en person med god choklad i sin kundvagn... stod där och intalade mig själv att "jag är inte en person som köper godis" om och om igen... till en annan kassa öppnade och jag snabbt som attan bytte plats, fick betala och komma undan frestelsen 🙏😄

Stretching går inte alls... skyller på vädret, hundarna får inte direkt någon extra fys nu när det är så dåligt underlag ute. Men jag skulle ju kunna göra något ändå! Kommer mig inte för...samtidigt som jag stånkar och gnäller över stelhet och ryggen gör ont 😥
 
Sjuka katten hemma så nu ska jag försöka med nya (nygamla) vanorna igen. Tänker förfina mitt mål att skippa frukosten med att också komma ihåg att dricka te/kaffe (eller åtminstone vatten). Och istället för att bara inte kontakta X så ska jag höra av mig till andra människor jag bryr mig om, vända om impulsen så att säga :)
 
Vet inte när jag skrev sist.
Är fortfarande sjuk, men känns som det blir bättre. Har därför inte följt 30-dagars yogan, men körde gårdagens som var meditation/strech-inriktad.
Sytt två mindre kuddfodral också de senaste dagarna.
Inte promenerat alls..
Inte städat mer än att fylla och köra diskmaskinen.
Okej nivå ändå.
Sprättat och sytt pm sagda fodral, så de passar bättre
Stechat lite varje kväll
Men är ff förkyld så tar det lugnt.
 
Fixat mitt inloggningsproblem till biblioteket så utforskar nu deras app. Hittar inte direkt ljudböcker av författare som jag känner till, enbart e-böcker men bibblan har lite andra låningssätt att testa senare. Laddade hem en bok som ska vara en mysdeckare ca 8 h:bump:
 
1/1

✔️️ 1. Gå upp när larmet ringer, inget snoozande.

❌ 2. Lägga 3 x 5 minuter per dag på att rensa diskbänk och köksbord.
(Lägga en kvart på kvällen för att rensa diskbänk och köksbord så att de känns inbjudande när jag kommer upp dagen efter.)

✔️ 3. På jobbet - avsluta dagen med att rensa inkorgen på allt som är åtgärdat eller som inte behöver sparas.

✔️ 4. Hund - fotgående i 30 dagar.

❌ 5. På temat hund ska jag skriva träningsdagbok varje dag i 90 dagar.

➖ 6. Stretcha mig själv efter hundarnas fyspass.

✔️️ 7. Godisuppehåll i 90 dagar.
 
Har varit sjuk och har därmed inte gjort något vettigt av mitt liv alls de flesta dagar. Däremot har jag läst mer än vanligt och lyckats med konststycket att läsa ut två böcker de senaste två dagarna. Imorgon hoppas jag på en tredje.

Men för att återuppta mina mål, dagen/veckan hittills har bestått av:

❌ Yoga.
✅ Meditation (2/2 ggr/vecka)
❕Rita/måla. Göra klart en bild i månaden.
✅ Läsa några sidor i veckan.
❕ Gå och lägga mig i tid på kvällen.
✅ Ta hand om måsten, t.ex. städa, rensa undan.
✅ Äta frukost varje dag.
✅ Äta frukt/bär/grönsaker varje dag.
✅ Dricka minst 5 glas vatten per dag.
✅ Hudvård morgon.
❕Hudvård kväll.
❕Ansiktsmask 1/3 gjorda.
✅ Hårvård 1 gång/vecka.
❌ Inte dricka läsk (fredagar går bra).
❌ Ingen färdigmat.

Idag blev det Keldas färdiga ostsås till middag, vilket jag nog ser som en färdigrätt även om pastan och broccolin jag hade till inte är det. Nu i efterhand ångrar jag mitt val, för dels är det laktos i ostsåsen som jag inte tål, och dels var den inte alls lika god som jag mindes och alltså inte värt att må illa/ha ont i magen över.
 
  • Inget godis
  • Yoga
Godiset har varit plättlätt att låta bli efter de första 2 dagarna typ.

Sen har jag inga andra begränsningar om fika eller liknande (inte för att jag fikar särskilt ofta och har inte gjort det hittills i år).

Men ville komma ur det där att äta något på kvällen/ när jag är uttråkad/ när jag dricker te.
Blev tydligen ingen uppdatering igår, men den är densamma som idag nästan.

  • Yoga
  • Inget godis
  • Torsdag, skogen i 1,5 h
 
Gårdagens Duolingo-pass slutade på 95%, ett fel som kom av att jag trodde att jag kunde lösa frågeställningen genom att titta på ordet som helhet istället för att översätta bokstav för bokstav. Ren lathet, såklart. :o

Innan jag gick och la mig natten till Fredag lyssnade jag på Wolfgang Flürs (ex. Kraftwerk) album 'Magazine 1' ifrån förra året. Oväntat bra, faktiskt, kommer säkert återbesöka. :up:
 
Jag har inte varit hemma på ett par dagar men idag hämtade jag ut paketet med pyramidnitar. Hinner jag så ska jag börja fästa dem i kavajen idag men det är ok om det blir i morgon istället.

IMG_20230114_134032-02.jpeg
 
13 /1

✔️️ 1. Gå upp när larmet ringer, inget snoozande.

❌ 2. Lägga 3 x 5 minuter per dag på att rensa diskbänk och köksbord.
(Lägga en kvart på kvällen för att rensa diskbänk och köksbord så att de känns inbjudande när jag kommer upp dagen efter.)

✔️ 3. På jobbet - avsluta dagen med att rensa inkorgen på allt som är åtgärdat eller som inte behöver sparas.

✔️ 4. Hund - fotgående i 30 dagar.

❌ 5. På temat hund ska jag skriva träningsdagbok varje dag i 90 dagar.

➖ 6. Stretcha mig själv efter hundarnas fyspass.

❌ 7. Godisuppehåll i 90 dagar.

Tårta på jobbet igår, bara för att. Blev också tårta över så tog hem en extra bit till kvällen. Men tänker att det är mer ok än att köpa godis själv, så är rätt nöjd med mig själv ändå 😄
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 900
Senast: zassoo
·
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 091
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 045
Kropp & Själ Jag tänkte ge mig själv en 90-dagars utmaning med start 1 januari, slutdatum 31 mars, som någon form av nyårslöfte/nystart. Någon som...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
10 576

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp