Bukefalos 28 år!

90 dagar - 2023

✅️ Yoga
✅️ Promenerat, inte så långt som det var tänkt, skulle gå ut en sväng till nu, men det har snöat/snöar och mina skor är inte bra nog. Men veckomålet bör hålla
✅️ Plockat ordning på skrivbordet
✅️ Sytt ett kuddfodral!!:bump:Vet dock inte hur tusan jag mätte:cautious: för jag fick kapa 20(!)cm på bredden - vilket gjorde det liiite tajt istället... men men.
20230106_150746.jpg
 
5/1

✅ Meditera 2 av 2 gånger i veckan.
❕Yoga.
❕Rita/måla. Göra klart en bild i månaden.
✅ Läsa några sidor i veckan.
✅ Gå och lägga mig i tid på kvällen.
✅ Ta hand om måsten, t.ex. städa, rensa undan.
✅ Äta frukost varje dag.
✅ Äta frukt/bär/grönsaker varje dag.
✅ Dricka minst 5 glas vatten per dag.
✅ Hudvård morgon.
✅ Hudvård kväll.
❕Ansiktsmask 1/3 gjorda.
❕Hårvård 1 gång/vecka.
✅ Inte dricka läsk (fredagar går bra).
✅ Ingen färdigmat.

Jag har jättesvårt att komma igång med mitt yogaprogram, även om det inte är långa pass ställer min stress/energibrist till det. Jag ändrar därför till lite mer kravlös yoga första månaden och ser om jag får in någon regelbundenhet till februari. Så slipper jag kanske känna att jag är kass hels tiden.
 
  • Inget godis
  • Yoga
  • 1,5 h i f.d. beteshagen

Ska försöka imorgon att genomföra yoga tidigare och inte på kvällen. Helst vid lunchtid.
Ironin med inget godis, det var min systers idé för hon ville ha pepp och draghjälp. Först glömde hon bort att vi bestämt det, sen har hon inte lyckats hålla det/ glömt bort det under dagen. 🙄 :D Jag ser det som att jag leder!
  • Inget godis
  • Yoga dag 5/30
  • 1 h promenad på fälttävlansbanan (dag 4/4)
Blev yoga sent idag med, men så länge det blir av så är jag nöjd. Körde iväg och gick en runda på kvällen, regnat precis hela dagen så kände att jag fick passa på när det var uppehåll.

Jag känner mig helsnurrig, är det fredag idag?
 
Jag funderar lite över mitt "ha mobilfri fritid varje dag". Idag har jag inte haft det direkt, men har inte suttit och slöscrollat mer än en liten stund hos en kompis (vi bägge gjorde det). Har haft telefonen med mig hela tiden men alltså inte fastnat i den... Jag kanske ska försöka omformulera den tänkta vanan med mobilfrihet.

Den är högst aktuell oavsett 😉.
 
6/1

✔ 1. Gå upp när larmet ringer, inget snoozande.

❌ 2. Lägga en kvart på kvällen för att rensa diskbänk och köksbord så att de känns inbjudande när jag kommer upp dagen efter.

➖ 3. På jobbet - avsluta dagen med att rensa inkorgen på allt som är åtgärdat eller som inte behöver sparas.

✔ 4. Hund - fotgående i 30 dagar.

✔ 5. På temat hund ska jag skriva träningsdagbok varje dag i 90 dagar.

❌ 6. Stretcha mig själv efter hundarnas fyspass.

✔ 7. Godisuppehåll i 90 dagar.

Finns helt klart ett mönster i vad som funkar och vad som inte funkar...
Men det var ju egentligen ingen nyhet. Svårigheten är ju att förändra det där mönstret och jag hittar ingen bra strategi...
 
6/1

✅ Meditation 4/2 gånger.
✅ Yoga.
❕Rita/måla. Göra klart en bild i månaden.
✅ Läsa några sidor i veckan.
✅ Gå och lägga mig i tid på kvällen.
✅ Ta hand om måsten, t.ex. städa, rensa undan.
✅ Äta frukost varje dag.
✅ Äta frukt/bär/grönsaker varje dag.
✅ Dricka minst 5 glas vatten per dag.
✅ Hudvård morgon.
✅ Hudvård kväll.
❕Ansiktsmask 2/3 gjorda.
✅ Hårvård 1 gång/vecka.
❌ Inte dricka läsk (fredagar går bra).
❌ Ingen färdigmat.

Igår var både en bra och mindre bra dag. Jag lyckades med ett yogapass, det var välbehövligt, och så körde jag på lite egenvård av kropp och sinne.

Men i övrigt var dagen rätt seg. Jag handlade inte förrän 20.30 och då var jag utsvulten, så det fick bli en färdigrätt.
 
Resumerar veckan som gått:
•Äta frukost, lunch, middag och kvällsmål ✅
•Städa 15 minuter om dagen ❌

Behöver verkligen inte folk på besök varje dag i en veckas tid, städningen blev inte av alls. Nya tag kommande vecka! :up:
 
  • Inget godis
  • Yoga dag 5/30
  • 1 h promenad på fälttävlansbanan (dag 4/4)
Blev yoga sent idag med, men så länge det blir av så är jag nöjd. Körde iväg och gick en runda på kvällen, regnat precis hela dagen så kände att jag fick passa på när det var uppehåll.

Jag känner mig helsnurrig, är det fredag idag?
  • Inger godis
Glömde bort att jag hade yoga idag. :banghead:
Får se om jag pallar göra det.
 
Jag kommer nog uppdatera veckovis, söndag-lördag 🙂. Gör så idag i alla fall.

  • Tandborstning hund: 7/7 dagar
  • Läst 300 minuter, mål minst 105
  • Lagat hummus och klyftpotatis (nåja, jag gjorde hummus, kompisen klyftpotatis) så har lagat mat en gång. (Har även gräddat pannkakor en dag.)
  • Helt lagt bort mobilen under dagen minst 2/7 dagar
  • Lagt undan mobilen minst 30 minuter innan sovdags 5/7 dagar (räknar med att jag ska lägga undan den nu)
Jag är nöjd men vet också att jag endast jobbat en dag den här veckan 😅. Läsningen och mobiltiden kan komma att bli kämpigare framöver.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 197
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 384
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 550
F
Kropp & Själ Jag tänkte ge mig själv en 90-dagars utmaning med start 1 januari, slutdatum 31 mars, som någon form av nyårslöfte/nystart. Någon som...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
10 878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp