90 dagar - 2024 Edition

Jag har varit sjuk i veckan, så min träning har varit obefintlig.

På tal om träning slutade jag följa Adriene rätt tidigt eftersom jag inte klarar en del av hennes övningar. Har kört på yogapass från min Fitbit app istället. Sedan funderar jag på om jag ska inkludera pilates varje dag. Älskar pilates.

I övrigt flyter det på rätt bra.

5947D15A-7BF7-436B-AED8-343028D86D51.png
 
Här går det framåt men inte fläckfritt. Bommat två pass under veckan som var men det var till förmån för annat som gör mig glad (ändå en ganska så vettig ursäkt). Tanken var att ta igen det jag missat men det var lättare sagt än gjort.

Kommande vecka ser mindre intensiv ut så förhoppningen är minst 15min × 7 pass. Jag vet inte om jag ska hoppas på att snön försvinner så att jag äntligen får cykla (det är ju så fint). Men just nu så känner jag mig som en spilla av mitt gamla jag och en stor del av det beror på att jag kommit ut och cyklat på tok för lite det senaste halvåret. Så det kanske blir att jag hoppas på töväder ändå...
 
✅️ Yoga - genomfört alla videos hittills, även om jag inte klarar allt och själva flow delen är ouppnåerlig just nu.

✅️ Stegmål - inte nått alla individuella dagar, men genomsnittet för veckan når målet.

✅️ Matlådor - inte förberett så mycket som jag vill, men haft med mig varje dag jag jobbat.

✅️ Läst några kvällar i veckan. Har boken vid TVn för de tillfällen jag inte vet vad jag är sugen att titta på.

⚠️ Städa - har inte blivit av som kag velat, diskmaskin och tvätt görs, men att ta hand om det rena behöver jag hitta rutin för.

❌️ Skillshare - har jag glömt av.



Jag ska försöka avsätta tid för städningen, och inte glömma av skillshare🙈
Allt som allt en bra start på utmaningen😊
Vecka 2
✅️ Yoga - som innan, har gjort alla videorna så gott jag kunnat.
✅️ Stegmål - samma här med, inte 100% alla dagar, men veckohenomsnittet ligger på målet.
✅️ Matlådor - blivit bättre, lagat mat mer regelbundet.
✅️ Läst lite sporadiskt.
⚠️ Städa - återigen finns förbättringspotensial.
❌️ Skillshare - har inte blivit av denna veckan heller.

Så ja, jag rullar på på ungefär samma nivå. 🙈
 
Fortfarande sjuk så kvar på två träningspass i januari… men har lagt färdigt pusslet så där är det 1/5 klart :D Börjat läsa en ny bok men har varit dålig på att prioritera läsningen. När jag var hemma sjuk från jobbet ignorerade jag instagramgränsen två dagar också men sen kom jag tillbaka på banan.
 
Jag har kört meditation/avslappning efter varje släckning nästan så väldigt nöjd med det.
Har inte plockat fram mina träningsgrejer :banghead: Får bli kvällens projekt. Jag glömmer det och kommer på det när jag sitter i bilen typ.

Cyklat med hunden idag!

Så ett tveksamt bra..?

Hade velat testa någon meditation på morgonen för att se om det ger mig lika mycket.

Tanken var att börja lugnt och lägga till mer efterhand.
Prokrastinerar med att ta fram träningsgrejerna, men det gjorde att jag tog tag i tvättstugan som stått överst på min lista sen i somras. Så gav mig själv väldigt många pluspoäng för det.

Kör på med meditation/avslappning nästan varje dag.
 
Jag är tillbaka i Sverige och snart inne i vardagen igen 😅 Det är sjukt svårt att hitta tillbaka till vettiga rutiner när arbetsdagen tar så gott som all energi men jag hoppas att det lättar inom någon vecka när allt sas känns som vanligt igen. Just nu känner jag mig bara dödligt trött och vill bo i soffan under en filt. Behöver hitta en träningsform som helst funkar utomhus även nu när det är isigt och kallt, vågar jag gå förbi ett utegym på någon promenad kanske? 😱

Så här ligger jag till just nu:

Skärmbild 2024-01-16 082632.png
 
Jag är tillbaka i Sverige och snart inne i vardagen igen 😅 Det är sjukt svårt att hitta tillbaka till vettiga rutiner när arbetsdagen tar så gott som all energi men jag hoppas att det lättar inom någon vecka när allt sas känns som vanligt igen. Just nu känner jag mig bara dödligt trött och vill bo i soffan under en filt. Behöver hitta en träningsform som helst funkar utomhus även nu när det är isigt och kallt, vågar jag gå förbi ett utegym på någon promenad kanske? 😱

Så här ligger jag till just nu:

Visa bifogad fil 136977
Vad är det för en habit tracker du använder? Gillar att man kan skriva vad man planerar för de olika veckorna.
 
Jag har varit bortrest lör-mån men har lyckats upprätthålla min HT bra ändå! :) Är mycket nöjd.
 
Vad är det för en habit tracker du använder? Gillar att man kan skriva vad man planerar för de olika veckorna.

Gillade också det upplägget!

@Sasse har redan PM 😃

Vill du också ha länken till Etsy-säljaren så säg till @Fruentimber

Jag gillar verkligen upplägget själv, det blir lite enklare att lägga in habits som inte ska utföras varje dag/vecka utan att det ger en massa minus i statistiken.
 
Ni som har läsning som mål; är det max, min eller exakt antal sidor/kapitel/böcker som ska läsas?
 
Hakar på typ en månad efter men får bli 60 dagar isåfall

Prio 1 äta ordentligt mer protein och 3 ggr dag
Har slarvat med maten och tappat nästan otalt 7kg muskler sen njursvikten som måste tillbaks.

Startade redan igår med att förbereda frukost för idag och gjort ordentlig lunch.
Göra veckomeny för att underlätta för mig själv.

2 - 3 pass på gymmet/vecka även om det är lätta pass.

3 - Var snäll mot mig själv/Tillåta mig själv att faktiskt vara sjuk.

4- fortsäätta med tandvårdsrutinen samt ansiktsrutinen som jag började med för ett tag sedan. Börar sitta nu bara hänga i
 
Hakar på typ en månad efter men får bli 60 dagar isåfall

Prio 1 äta ordentligt mer protein och 3 ggr dag
Har slarvat med maten och tappat nästan otalt 7kg muskler sen njursvikten som måste tillbaks.

Startade redan igår med att förbereda frukost för idag och gjort ordentlig lunch.
Göra veckomeny för att underlätta för mig själv.

2 - 3 pass på gymmet/vecka även om det är lätta pass.

3 - Var snäll mot mig själv/Tillåta mig själv att faktiskt vara sjuk.

4- fortsäätta med tandvårdsrutinen samt ansiktsrutinen som jag började med för ett tag sedan. Börar sitta nu bara hänga i

Jamen givetvis, det är bara att haka på! :)
 
Ni som har läsning som mål; är det max, min eller exakt antal sidor/kapitel/böcker som ska läsas?
Jag har 2 kapitel i veckan som mål. Ändrar hela tiden på målet, men har oerhört svårt att hitta ro att läsa. Det är absolut minimum kapitel. Å andra sidan kan två kapitel vara allt från 5 sidor till 70 sidor beroende på vilken bok jag läser :p
 
90 dagar - dag 19!

ht januari 2024.png


Återigen lämnar jag nästan alla veckans göromål till helgen! :laugh: Men inte så tokigt ändå, helgen är oplanerad så det är skönt att kunna få lite gjort. Idag jobbar jag till lunch, sen ska jag nog sätta mig och rita eller spela piano en stund, kanske se en film medan jag väntar på att maken jobbar klart. I helgen blir det dammsugning och våttorkning av golv, och måla golvfoder i salen!
 

Liknande trådar

F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 254
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 841
Senast: _Elly_
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 441

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp