Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

TS
om han vill , fortsätt bara att träffas, dock är ligga en betydande del i fortsättningen , jag skulle tycka det var jätteskumt om min "dejt" inte ville ligga efter 4 nätter tillsammans...

Jag skulle gärna vilja att det blev just så :)
Om din dejt var kvinna skulle du säkert komma på en eller två anledningar till att det finns tillfällen hon inte ville ligga ;)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Men jag har ju inte sagt att fr o m nu vill jag vara exklusiv. Jag har sagt att om vi inleder en sexuell relation vill jag veta att det inte är fler med i bilden, då vill jag veta att det är exklusivt. Den relationen skulle ju kunna inledas imorgon eller om två månader, men jag kommer inte vilja ha sex innan dess.

De senaste två (?) sidorna av tråden handlar om just detta :)

Sorry, jag bara svarade iväg utan att se att tråden hunnit så långt :)

Ja, om det var så du formulerade dig så tycker jag att du har varit schysst. Klar och tydlig, men tyvärr kände han väl inte samma sak. Jag brukar tänka att man inte behöver analysera och tolka så överdrivet mycket, och det här är väl en typisk sådan situation. Jag skulle hört av mig till honom (för du hade väl inte heller hört av dig på en vecka?) för att se vad jag fick för typ av gensvar och hade det varit fortsatt svalt så hade jag nog lagt projektet på hyllan.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Ja visst verkar det så.. Funderar ibland på hur lång tid män kan behöva på sig att processa information. Det ekar vara så annorlunda mot kvinnor ibland.

Har just fått reda på att han är bortrest i helgen. Vet inte om det har någon betydelse. Skulle kunna ha - det är på något sätt länkat till några av de sakerna han berättade för mig. Men vad vet jag. Som du sade, man behöver inte tolka meller analysera så mycket egentligen. Det blir vad det (antagligen inte) blir.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

KL

detta är buke som bäst.

Jag ser att jag fått så många insikter genom trådar som den här. Jag har vänt på stenar jag inte skulle ha vänt på annars och fått insikter jag värdesätter. Genom att läsa om andra har jag lärt mig en hel del om mig själv.

Buke är fantastiskt
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag tycker det är bra att du sa ifrån. Du var inte intresserad av en tillfällig historia utan ett förhållande och han kanske inte riktigt visste vad han ville. Sedan får tiden utvisa hur det blir.

Pratar ni svenska med varandra? Annars kan ju språket utgöra ännu ett problem som komplicerar...
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Åh så härligt att höra. Dela gärna med dig av dina lärdomar (om du vill) :)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Haha, ja det kanske är det som är problemet! Jag är betydligt bekvämare med att uttrycka mig på engelska och har ofta svårt att i svenskan hitta de ord som representerar vad jag vill ha sagt och hur. Svenskan känns ofta rumphuggen och det känns som jag försöker kompensera med att få in så många ord som möjligt istället. Kvantitet, inte kvalitet ;)

Men skämt åsido, han och jag är svenska på ungefär samma sätt. Och du har rätt, tiden får utvisa helt enkelt. (Tålamod någon? O_o)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Mitt intresse och min respekt för personen i fråga. Men ja. Jag kanske kontaktar..

Kanske.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Mitt intresse och min respekt för personen i fråga. Men ja. Jag kanske kontaktar..
Du har ju inget att förlora. Vad är det du är så rädd för? Sanningen?

Om du hör av dig och han inte hör av sig tillbaka så är det ju så att han inte är intresserad och då är det ju skönt att du får veta det så att du kan släppa honom och gå vidare. Svarar han så är han antagligen intresserad och då fortsätter ni med vad ni har.

Hur menar du att din respekt för killen skulle försvinna ifall du kontaktade honom?
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Ja, precis. Tappa respekt för honom för hans agerande. Och således tappa intresse helt. Jag önska hoppas och vill träffa någon vars handlingar jag respekterar i och uppskattar.

Nu har jag skickat ett sms iaf. :o
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Är inte säker på om jag skrivit i tråden innan men har läst allt iaf :p

Har fått en hel del hjälp i mitt dejtande med från "båda sidor" i tråden, och tycker den har varit mycket intressant att följa!

TS, Hoppas du får ett positivt svar på ditt sms. Utan att vara en del av kören (som visserligen inte visat sig allt för mycket i denna tråden) som tolkar allt i sånna här situationer som positivt, så kan jag ändå tycka att allt i hans agerande efter "snacket" behöver vara negativt heller. Hoppas att han blir glad av smset och skickar nått bra tillbaka :)
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Jag fick svar. Ett helt vanligt, trevligt svar, där han även lät bli kalla mig "vännen";), utan istället det han kallat mig sedan andra gången vi träffades. Så det var positivt.

Å andra sidan så fick jag även lite mer info som gör att jag inte tror att något vidare kommer komma ur detta. han funderar på att flytta, vilket lämnar följande alternativ:

- han låter bli att svara och det hela rinner ut i sanden, på riktigt.
- vi håller sporadisk vänskaplig kontakt och han flyttar
- vi återupptar kontakten och fortsätter träffas som förut och han flyttar

Inte helt stimulerande.

Men det jag har kommit fram till iallafall är att inget blir bättre av att jag försöker svara "rätt", eller fegar ur med mina åsikter. Så jag berättade hur glad jag var för hans skull och att jag så klart skulle tycka det var tråkigt att se honom flytta. Det får bära eller brista. Jag har inte skrivit något askonstigt iallafall, jag försöker bara ge en komplimang.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Och nu kommer jag DEFINITIVT inte skicka några fler sms eller kontaktförsök utan att det kommit från hans håll först.
 
Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...

Och nu kommer jag DEFINITIVT inte skicka några fler sms eller kontaktförsök utan att det kommit från hans håll först.
Men vari ligger prestigen i att höra av sig?
Vill du inte verka desperat? Vill du inte verka för intresserad?

Är du likadan med dina vänner? Om en vän inte sms:ar dig på flera dagar och du tänker på den personen, kollar du vem som skickade sista sms:et och vägrar skicka ett ifall det var du som skickade sista sms:et?
 

Liknande trådar

Relationer Jag flyttade till nytt EU-land för ett par år sen och det första jag gjorde var att starta en FB-ladies group. Det möttes med mestadels...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 074
Senast: Badger
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
20 002
Senast: EmmaBovary
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 630
Senast: Imna
·
Relationer Har nog egentligen mer eller mindre känt mig ganska ensam de senaste 6 åren, sen jag flyttade från den stad jag är uppvuxen i. Jag har...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp