Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken kul idé!
Jag behöver läsa mer, och kanske lite mer varierat...

Några tips på böcker skrivna 1918?

Jag hittade den rutan i ett annat bingo, och tänkte det var en utmaning! Har ingen aning om vad som kan passa in där, men av erfarenhet misstänker jag att det blir en sån ruta där många kommer kryssa samma bok :angel:
Åh så kul! Men första spontana tanken: Jag har ingen koll alls på böcker av/med HBTQ-personer... :o Och vad betyder "YA-bok"?
HBTQ rutan har jag ett tips till om du vill ha? ”Om jag var din tjej” av Meredith Russo. Den passar i YA-rutan med, men den blir nog lättare att kryssa ;)
 
Eftersom jag är ensam hemma idag kan jag sätta mitt första kryss.

Har sträckläst John Scalzi’s ”Redshirts”, tänkte kryssa in den i rutan ”en parodi på en annan bok eller film”

Vet knappt hur jag ska beskriva den, men den utgår från det faktum att när man gjorde tvserien Star Trek så var det aldrig någon av huvudkaraktärerna som dog, utan någon icke-namgiven besättningsmedlem. Detta hände så ofta i orginal serien att det blev lätt överdrivet, och dessa statister kallas redshirts.

Boken handlar om en rymdskeppsbesättning som sugs in i ett narrativ där nya medlemmar stryker med till höger och vänster. Vilket är helt ologiskt på ett riktigt rymdskepp... sen blir det väldigt meta med tidsresor, dubbelgångare och diskussioner med författaren.

Lite åt det absurda hållet, men intressant framför allt om man gillar skriva själv :)

(Om man köper den som ljudbok läses den av Wil Wheaton och blir ännu mer meta)
 
Eftersom jag är ensam hemma idag kan jag sätta mitt första kryss.

Har sträckläst John Scalzi’s ”Redshirts”, tänkte kryssa in den i rutan ”en parodi på en annan bok eller film”

Vet knappt hur jag ska beskriva den, men den utgår från det faktum att när man gjorde tvserien Star Trek så var det aldrig någon av huvudkaraktärerna som dog, utan någon icke-namgiven besättningsmedlem. Detta hände så ofta i orginal serien att det blev lätt överdrivet, och dessa statister kallas redshirts.

Boken handlar om en rymdskeppsbesättning som sugs in i ett narrativ där nya medlemmar stryker med till höger och vänster. Vilket är helt ologiskt på ett riktigt rymdskepp... sen blir det väldigt meta med tidsresor, dubbelgångare och diskussioner med författaren.

Lite åt det absurda hållet, men intressant framför allt om man gillar skriva själv :)

(Om man köper den som ljudbok läses den av Wil Wheaton och blir ännu mer meta)
Grattis till förts krysset :D Lät som en spännande och bisarr bok!
 
Åh jag är på! Vi får väl se hur mycket jag hinner läsa med tanke på pluggandet också, men jag ska göra mitt bästa! :D
 
Harry Potter and the cursed child. Resor i tiden spelar en mycket stor roll för historien.

20180901_192304.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
12 429
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
419
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 622
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 452

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp