Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jättekul idé! Jag kanske hoppar på, ska fundera lite först. Mitt största problem är att jag redan har en hög böcker som jag längtar efter att sätta tänderna i, men någon av dem kanske kan passa in här och de andra kan nog vänta till efter jul... Tror jag. Oavsett vilket ska det bli väldigt roligt att följa er andra!

Tyckte förresten att den 31 november var ett intressant datum, @Ceta! Lite excentriskt och kreativt sådär ;)
 
Jättekul idé! Jag kanske hoppar på, ska fundera lite först. Mitt största problem är att jag redan har en hög böcker som jag längtar efter att sätta tänderna i, men någon av dem kanske kan passa in här och de andra kan nog vänta till efter jul... Tror jag. Oavsett vilket ska det bli väldigt roligt att följa er andra!

Tyckte förresten att den 31 november var ett intressant datum, @Ceta! Lite excentriskt och kreativt sådär ;)
Äsch, nu ska vi inte vara sånna, lite egna datum kan en väl få hitta på? :angel:


Och, som jag skrev i trådstarten, är en lite innovativ i sina härledningar kan en ofta få i böcker en redan tänkt sig i krysset ;)
 
Jag läste ut bok förut idag så tänker att det passar bra att göra den till första krysset. :D
I rutan för HBTQ hamnar boken Saker ingen ser av Anna Ahlund

Och såhär ser då min bricka ut :)
681F1A64-0CD8-442F-B143-ED0466C62FD0.jpeg


Hur håller ni andra reda på era böcker? :)
 
Kul! Jag ska försöka vara med, hart visserligen just köpt en hög med böcker men några ska nog kunna passa in med lite god vilja.
Ett tips på YA eller hbtq som jag läste för några veckor sen är Simon vs. the Homo Sapiens Agenda (går på bio nu och heter då Love, Simon). Väldigt mysig bok med jättegullig huvudkaraktär.
 
Kul! Jag ska försöka vara med, hart visserligen just köpt en hög med böcker men några ska nog kunna passa in med lite god vilja.
Ett tips på YA eller hbtq som jag läste för några veckor sen är Simon vs. the Homo Sapiens Agenda (går på bio nu och heter då Love, Simon). Väldigt mysig bok med jättegullig huvudkaraktär.
Åh, den boken tyckte jag mycket om! :love:
 
Som vi teasat om i boktråden så har några av oss varit med på olika bokbingon på facebook och insta. Nu är det äntligen dags för bukes egna :D

Reglerna är enkla. Vi håller på till 31 november. Alla bestämmer själva om de siktar på många kryss, flest "bingo" eller full bricka. Du kryssar i din bricka när du läst ut en bok som du tycker passar in i någon ruta. Berätta vad du läst, och hur du tycker den passar in. Långsökta motiveringar går jättebra!

Visa bifogad fil 18859

Så kom igen, nu kör vi! Hoppas många vill vara med :) (Och det går jättebra att hoppa in längs vägen!)
Ok, ska försöka. Kul grej.
 
Kul!
Nu kom jag till skott och letade reda på en bok som passar till -En kvinna som gjort avtryck i historien.
Jag har tänkt läsa -Min mor Marie Sklodowska Curie , ett tag nu.
Nu har jag hittat och beställt på Bokbörsen.
 
Jag kryssar mitt andra kryss med boken ”ge mig Ivy Pockets huvud på ett fat” i rutan där resor har en viktig del i handlingen. I boken förekommer det mycket resor mellan världar vilket också är en stor del av bokens handling :)

Tog mig även friheten att göra en #-tag ifall någon vill instagramma om det eller dela på annat sätt :) #bukefalosbokbingo2018 blev det.
 
Jag kryssar en YA-bok först, Always and forever, Lara Jean av Jenny Han. Den tredje boken om Lara Jean som inleds med To all the boys I loved before (aktuell Netflix-film). En supermysig historia om tonårskärlek och high school och college och allt som hör till :heart :up:
20180902_184638.png

Har suttit och letat böcker ikväll, tur att storytel har bra kategorier ibland :D mamma har en lista att skriva in förslag på också :up: är iaf halvt på väg till nästa kryss ;)
 
Jag måste säga att det där med okänd bok av känd författare känns som en svår ruta att kryssa...
Antar att en får gå efter vad en själv anser vara okänt? Säg tex George R.R Martin som ju är jättekänd, precis som GoT-böckerna. Medans hans Feberdröm inte alls är särskilt känd (tycker jag, finns säkert kretsar där den är känd men ja, det är ju inte den boken han förknippas med :) )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
12 438
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
419
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 622
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 452

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp