Bukefalos 28 år!

Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt första kryss färdigt. Till HBTQ-rutan blev det, efter tips av @Killaloe ”Du, bara” av Anna Ahlund.
En väldigt fin bok som handlar om John som blir nyfiken på en kille som hans storasyster vill dejta.
Som de flesta YA-böcker är det mycket kärlek och förväxlingar, men också vänskap, syskonskap och sex.
Rekommenderas!
 
Jag har plockat fram "Alberte och Jacob" av Cora Sandel ur bokhyllan. Den hade jag med mig i bagaget när jag flyttade till Tyskland 2004, så den passar def i rutan för böcker som varit på att läsa-listan i mer än två år...
 
men... men... jag känner inte till så många riktiga rymdskepp... så kan inte bedöma vad som vore logiskt. :D
Hihi, nä det är ju fiction alltihop, men ur karaktärernas synvinkel så lever dem i den riktiga världen, men den beter sig som om det var en dålig tvserie.
 
Åh så roligt! Jag skall försöka mig på att vara med. Hinner inte riktigt läsa den mängden jag önskar egentligen men ge det ett försök tänker jag absolut. Har några böcker hemma som jag nog kan putta in i vissa kategorier. Sjukt kul initiativ :):bump:
 
Jag är så på :bump:
Har precis läst färdigt (nu på tåget faktiskt :p) en bok som passar in här, nämligen Arthur: Gatuhunden som lämnade djungeln och hittade hem.


Boken handlar om när Sveriges ena lag i multisport, Team Peak Performance, genomför VM i Ecuador och en gatuhund som fått några köttbullar av deras lagledare väljer att slå följe med dem genom träsk, över berg, genom forsar och hela vägen till mål.

Ingen har väl missat att det blev stor uppståndelse i Sverige (faktiskt hela världen) då lagledarens fru startade en insamling på Facebook för att Arthur skulle kunna följa med hem?

I boken får man följa Mikaels förberedelser inför VM, hela VM samt Arthurs första år i Sverige. Det blev en del tårar på några ställen och det är en bok jag varmt rekommenderar, kanske inte så mycket för hur den är skriven utan för själva historien i sig själv.

103310.jpg.resize

_79235477_athur5.jpg

236a165700000578-0-image-6_1416751524088.jpg



Väljer därför att kryssa En bok där en resa/ semester spelar en stor roll.
 

Bifogade filer

  • Bokbingo.PNG
    Bokbingo.PNG
    4,8 KB · Visningar: 19
Mitt andra kryss sätter jag i ”en bok som jag haft i min att-läsa-lista i mer än två år”
Harry Harrison’s The Stainless Steel Rat, börjat lyssna på den som ljudbok för säkert fem år sedan, men inte kommit mer än ett par minuter innan jag stängt av. Försökt igen 2-3 gånger men stängt av lika fort. Har aldrig lärt mig lyssna på ljudböcker riktigt och har bara tagit mig igenom ett fåtal. Och den här funkade bara inte. Men jag hittade den på tradera och köpte den i pappersformat istället!

Jag uppskattar ju science fiction från 50-60 talet när genren var ny och idéerna fräscha, det enda som brukar vara stelt som gammal ost är att kvinnor aldrig får ha en intressant roll, de är alltid bifigurer vars största uppgift är att sucka beundrande när hjälten räddar universum. Därför lite uppfriskande att Harrison har en kvinnlig superskurk, som är riktigt cool, om än dödlig :)
 
The Woman in Cabin 10, utspelar sig på en kryssning så då kryssar (höhö) jag en bok där en resa spelar roll.

När jag hade läst en stund insåg jag att jag redan läst boken. Eftersom jag inte kom ihåg den läste jag den igen. Det är en bra bok att fördriva tiden med, ganska spännande, men inget man minns i längden, tydligen. 😁
 
Jag sätter nästa kryss "väntat två år" med Jessica Schiefauers När hundarna kommer. Den har väntat på att mitt hjärta ska orka helt enkelt. 💔 En mycket viktig och bra bok, som visar på hur lätt allt kan bli katastrofalt fel.
20180903_112804.png
 
Och jag följer upp med ännu ett kryss på En bok om en bok om en bok... fast det var mest en kort novell ;) iaf så lyssnade jag nyss på En saga om en saga av Selma Lagerlöf där hon själv berättar om hur hon efter mycket om och men lyckades skriva den roman som ville komma ut så länge, Gösta Berlings saga.
20180903_121235.png
 
Under ”en bok som alla läst, förutom jag” går jag och kikar vad som finns i bokhyllorna.
Vad tror ni om Da Vinci koden, Kvinnan på tåget eller något av Guillou?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
13 596
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 832
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp