Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två nya kryss :D
En bok om brev - Om svar anhålles av Karin Hjulström. En kort roman om en kvinna i 40-årsåldern som nyss förlorat sin mamma och nu söker sin pappa. Tragisk början men intressant att se alla utvkevlongar karaktären gör bara på i den korta boken! Klart läsvärd :)

Rekommenderad bok - Sleeping ginats av Sylvian Neuvel. Sci-fi- bok som en kollega rekommenderade. Klart läsvärd och är redan på bok två! Hoppas att någon mer låser den så jag har någon att diskutera allt med! :D
 

Bifogade filer

  • 09CF54D3-28DC-4A97-A0EB-E43429A85DED.jpeg
    09CF54D3-28DC-4A97-A0EB-E43429A85DED.jpeg
    158 KB · Visningar: 4
Jag kryssar Dödsängeln av Mats Ahlstedt för en bok som jag fått i gåva.

Helt ok deckare, men lite förvirrande för huvudpersonens (en polis) fru heter Pia och det gör nog faktiskt hustrun till en av poliserna i Leif GW Perssons böcker också och jag blandade ihop personerna där. Borde vara förbjudet! :D
 
Liane Moriarty tycker jag skriver trevliga böcker! De utspelar sig i Australien :)

Tack för det här tipset! Big Little Lies blev mitt kryss för bok som utspelar sig på kontinent där jag inte varit. Boken handlar om ett antal föräldrar vars barn hamnar i samma förskoleklass och hur intriger utvecklat sig under året och det är, för läsaren, känt från början att det kommer sluta i ett mord...
Bra bok, så nu kollar jag på serien på HBO också :p
Jag gillade författarens stil, så efter bokbingot kommer jag läsa mer av henne.
 

Bifogade filer

  • 20181021_082836.png
    20181021_082836.png
    7,3 KB · Visningar: 6
Tack för det här tipset! Big Little Lies blev mitt kryss för bok som utspelar sig på kontinent där jag inte varit. Boken handlar om ett antal föräldrar vars barn hamnar i samma förskoleklass och hur intriger utvecklat sig under året och det är, för läsaren, känt från början att det kommer sluta i ett mord...
Bra bok, så nu kollar jag på serien på HBO också :p

Åh, jag visste inte att den fanns som tv-serie, tack för tipset :) Tyckte också boken var bra, fast lite konstig, Hon har sin egen stil :).
 
Två böcker. Tantsnusk: Alla hjärtans mirakel av Simona Ahrnstedt. Tack och lov en kort bok.
Brev: Brev till min dotter av Elcim Yilmaz

Bingo på båda.
 
Två nya kryss :D
En bok om brev - Om svar anhålles av Karin Hjulström. En kort roman om en kvinna i 40-årsåldern som nyss förlorat sin mamma och nu söker sin pappa. Tragisk början men intressant att se alla utvkevlongar karaktären gör bara på i den korta boken! Klart läsvärd :)

Rekommenderad bok - Sleeping ginats av Sylvian Neuvel. Sci-fi- bok som en kollega rekommenderade. Klart läsvärd och är redan på bok två! Hoppas att någon mer låser den så jag har någon att diskutera allt med! :D
Jag gillade också Om svar anhålles!
 
Jag sätter ett kryss i rutan "ett djur på omslaget" med boken Alice i underlandet, fantastiskt illustrerad av Robert Ingpen. Jag minns att jag aldrig gillade filmen om Alice i underlandet som barn och blev väl inte riktigt förtjust i själva berättelsen nu heller, men bilderna i boken är undrbara! Dessutom blir det mitt första Bingo på en rad.
 

Bifogade filer

  • Bokbingo_LI (10).jpg
    Bokbingo_LI (10).jpg
    50,9 KB · Visningar: 8
Jag hoppar in, har lånat massa böcker som väntar på att bli lästa :) Kryssar i de jag läst senaste veckorna.

Tantsnusk/romance: Fyren mellan haven, M.L. Stedman
En bok som någon annan redan kryssat: Molnfri Bombnatt, Vibeke Olsson
Okänd bok av känd författare: Hearts in Atlantis, Stephen King (den var okänd för mig åtminstone :p)
Bokbingo.PNG
 
Fylld bricka:)
En parodi blev Egalias döttrar av Gerd Brantenberg. Klart läsvärd.
Och till sist en bok om en kvinna som gjhort intryck i historien. Fem Kvinnor av Ulla Britta Ramklint. Mycket läsvärd och intressant.
Egalias döttrar har funnits på min att läsa-lista länge! Men visste inte att den var en parodi :o Vad är den parodi på?
 
Egalias döttrar har funnits på min att läsa-lista länge! Men visste inte att den var en parodi :o Vad är den parodi på?

Jag tror det är en parodi på hela patriarkatet snarare än på ett enskilt verk? Läste den dock för en herrans massa år sedan.
 
Jag tänker göra en mycket välvillig tolkning av rutan okänd bok av känd person med Wennstams Pojken under bron. För mig kom det som en stor överraskning att hon har skrivit böcker riktade mot ungdomar och att detta dessutom är del två om samma personer, men trots allt bokbloggar/instagramkonton/bokdiskussioner jag tar del av så har jag hittills inte läst om den eller haft koll på att den öht fanns. Så, för mig är det inte alls någon bok jag förknippar med Wennstam (som ju ändå har skrivit rätt många böcker riktade mot vuxna och som ju är väldigt kända) och därför blir det ett kryss i just den rutan.

Det är dessutom en bra och viktig bok på många sätt, så jag är glad över att jag läst den!
 
Kryssar Noumenon som en bok om en resa. De reser ganska länge... 200 år eller så och till en annan sol, i generationer men. Tja det är en resa. Hm hade den inte fått en Award? nåja det får bli nästa.

Bokbingo.JPG
 
Sådär ja, fixat nästa kryss. Jag kryssar En bok som utspelar sig på en kontinent du aldrig besökt med En annan Alice av Liane Moriarty.

Jag tyckte den var rätt så trög och seg, faktiskt. Fast den var tänkvärd.
bokbingo tio kryss.png
 
Egalias döttrar har funnits på min att läsa-lista länge! Men visste inte att den var en parodi :o Vad är den parodi på?
Den hamnar helt klart på -kul att läsa, intressant och ögonöppnande, politiskt diskussionsinlägg snarare än roman tycker jag. Det är ju samhället a 1970- Norge fast tvärtom så att säga. Det är väl värt att minnas året den skrevs.

Petronius vill bli sjökvinna, men det går inte eftersom han är pojke. Han måste bära PH blir våldtagen på skolbalen och får till slut dyka lite, men inte på riktigt som en riktig sjökvinna.
 
Senast ändrad:
Ett kryss till! Jag kryssar En novellsamling med en underbar samling noveller som ju passar mig perfekt, nämligen Blåbärsboken. En samling humoristiska och rörande noveller skrivna av personer som åkt Vasaloppet eller Tjejvasan. :):heart
bokbingo elva kryss.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
478
· Visningar
12 274
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
417
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 612
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 441

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp