Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som vi teasat om i boktråden så har några av oss varit med på olika bokbingon på facebook och insta. Nu är det äntligen dags för bukes egna :D

Reglerna är enkla. Vi håller på till 31 november. Alla bestämmer själva om de siktar på många kryss, flest "bingo" eller full bricka. Du kryssar i din bricka när du läst ut en bok som du tycker passar in i någon ruta. Berätta vad du läst, och hur du tycker den passar in. Långsökta motiveringar går jättebra!

Visa bifogad fil 18859

Så kom igen, nu kör vi! Hoppas många vill vara med :) (Och det går jättebra att hoppa in längs vägen!)

Ska man posta varje gång man kryssar? eller vråla bingo när man ev är klar?

Kan man börja kryssa böcker man fortfarande läste och blev klar med i lördags även om man började läsa dem veckan innan?

(kryssar i så fall the Buried Giant av Ishiguro som -fått i gåva (läs julklapp) som jag läste färdigt i lördags.)
 
Jättekul idé! Jag kanske hoppar på, ska fundera lite först. Mitt största problem är att jag redan har en hög böcker som jag längtar efter att sätta tänderna i, men någon av dem kanske kan passa in här och de andra kan nog vänta till efter jul... Tror jag. Oavsett vilket ska det bli väldigt roligt att följa er andra!

Tyckte förresten att den 31 november var ett intressant datum, @Ceta! Lite excentriskt och kreativt sådär ;)
Jag tänker fortsätta gnaga på min hög och se om de passar in allteftersom :D

Blir intressant att se om "the Furthest Station av Aaranovich" som jag började på igår fastnar ngnstans.
 
Ska man posta varje gång man kryssar? eller vråla bingo när man ev är klar?

Kan man börja kryssa böcker man fortfarande läste och blev klar med i lördags även om man började läsa dem veckan innan?

(kryssar i så fall the Buried Giant av Ishiguro som -fått i gåva (läs julklapp) som jag läste färdigt i lördags.)
DEt får en göra som en vill. Antingen lite uppsamling emellanåt, eller etymologi inlägg per bok. Kul om folk lägger in bilder på sina kryssade rutor tycker jag med :) och självklart ropa bingo!

Det är en samvetsfråga ;) Kommer inte lägga mig i det!
 
Jag har kryssat i min första ruta och lagt upp det på Instagram. Det blev Harper Lees To kill a Mockingbird. Den har stått i bokhyllan sen Go kill a watchman kom ut och jag köpte båda i ett paket. Boken kom ut 2015 så det är mer än 2 år sen.
 
Kryssar en rekommenderad bok - den fick höga poäng på gooodreads bl a, så jag tolkar det som rekommenderad.

Little Fires Everywhere av Celeste Ng. Svårt att beskriva vad den handlar om, men det är två helt olika familjer med olika värderingar vars vägar korsas. Det handlar mest om kvinnor och barn, och om moderskap. Det handlar också mycket oom tonåringarna o familjerna, så boken gränsar åt Y/A men ändå inte. Hursom, en bok jag tyckte mycket om och méd väldigt öppet slut så det finns mycket att fundera över.
 
Tips på bra novellsamlingar? Det är verkligen inte min genre.

För några år sen läste jag Anna Gavaldas novellsamling "Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans" och gillade den, trots att jag inte är något stort fan av noveller annars. Men jag är också ganska svag för författaren, även om det alltid tar mig en stund att komma in i hennes stil.
 
Ja! Eller något som glömts bort. Tänker t.ex på Astrid Lindgrens underbara flickbok Kerstin och jag, som jag kan läsa om hur många gånger som helst :love:
Ja, jag tänkte också på den i den kategorin. Jag hittade den på ett antikvariat i Åbo för massor av år sen, och läste den många gånger. Nu vet jag inte var den är, men skulle läsa om den om jag hittade den igen.
 
Tips på bra novellsamlingar? Det är verkligen inte min genre.

Jag älskar noveller. MIn favoritförfattare i genren är Lydia Davis. Och Alice Munro såklart. Och Colm Toibin...:) För bingot blir det nog Det där som nästan kväver dig av Chimamanda Ngozi Adichie.
 
Har just lyssnat klart på A good heart is hard to find av Trisha Ashley. Har genom hela boken tänk att den här får jag inte in i någon ruta i bingon, tills det slog mig i morse att den ju handlar om en författare som skriver en bok. Bland annat. :laugh: Så det blev ett kryss på den.

20180904_124325.png
 
Jag har älskat den så länge jag kan minnas! Hyser fortfarande agg till den bil som tuggade sönder mitt kassettband med Q-hunden :cry::D:love:
https://www.svtplay.se/sok?q=varför+är+det+så+ont+om+q

Fick lov att kolla upp, minns liksom namnet men inte storyn eller att den skulle gjort något avtryck på mig.
Fast känner igen det mesta när jag hör det. Så nu måste jag höra hela till slut.
Visst räknas tv som ljudbok, så länge det är ren uppläsning?- jag kommer också få ett kryss :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
13 072
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
446
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 786
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp