Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nästa kryss blir YA. Har precis lyssnat klart på Papperstjälar av Emma Johansson. Och vilken fantastisk bok. :love: Det var länge sedan jag hade så svårt att sluta lyssna. Den berörde mig djupt, och jag rekommenderar den verkligen.

20180905_095124.png
 
https://www.svtplay.se/sok?q=varför+är+det+så+ont+om+q

Fick lov att kolla upp, minns liksom namnet men inte storyn eller att den skulle gjort något avtryck på mig.
Fast känner igen det mesta när jag hör det. Så nu måste jag höra hela till slut.
Visst räknas tv som ljudbok, så länge det är ren uppläsning?- jag kommer också få ett kryss :bump:
Såklart, han läser ju upp boken i programmet! :heart
Åh, så långt du kommit :)

Jag ska läsa färdigt boken jag hade börjat på innan jag såg tråden först, sen ska jag börja hitta passande bingo-böcker :):)
Jag lyssnar mycket hela dagarna :D
 
Justja, vad är boken om :D en härligt jordnära beskrivning av polisarbete i London vid avdelningen som har hand om paranormala företeelser. I denna, ett par levande floder, lite spöken och en kidnappning, magi? självklart. (typ 5:e delen i en serie).
 
Oj vad många böcker jag har jag vill läsa...
Frågan är hur man ska lägga upp detta... Läsa de jag tänkt.. eller satsa på att läsa böcker så jag får bingo...
Härliga I-landsproblem..
 
Omslaget gjorde mig nyfiken på boken!
Den är väldigt bra, men jag rekommenderar nog att läsa Rivers of London istället eftersom att läsa kortisen som är bok nr 5,5 i en serie nog kan vara förvirrande :D

220px-Rivers_of_London.jpg


(detta omslag tycker jag är fint däremot :D)

Om det står två författare så är det serieböcker så håll ett öga öppet.
 
Jag kryssar rutan för Bok med bara ett ord i titeln med Dödstvätterskan av Sara Omar. En bok om kultur, religion, hederskultur och att växa upp i Kurdistan under Irakkriget. Läs den!!! Oerhört välskriven debutroman med ett otroligt viktigt ämne. Om den skam det är bara att födas som kvinna och vikten av att alla är enade i en frigörelse. Läs den. 😥💔
20180906_172604.png
 
Vera av Anne Svärd som en bok om resa. Det är ju om flykt och inte vanliga resor, men en vacker och läsvärd bok.
Doktor Glas blev mitt kryss på bok som alla läst utom jag. Eller också inbillar jag mig bara att alla andra läst den. :D
I boken Manglade dukar och vikta servetter handlar det en hel del om brev. Lättsam bok att ta som det jag kallar ¨mellanbok¨. När jag läst något som gripit tag och finns kvar i tanken, vill jag ha något lättviktigt innan nästa bok med mera substans.
InkedBokbingo (1)_LI.jpg
 
Hur smart var det egentligen att välja en bok på över 400 sidor när målet är att läsa så många böcker som möjligt och man har 40 min (tåget till och från jobb) om dagen till sitt förfogande :banghead:

Boken är än så länge väldigt bra iaf och oerhört aktuell i och med stundande val. Hoppas ha läst ut den i helgen. "Bara" 130 sidor kvar :cautious:
 
Åhh vad kul, jag har MASSOR av idéer på böcker som skulle passa!

Men eftersom jag inte kan koncentrera mig på att läsa (läst en bok senaste två åren, en barn/ungdomsbok) och inte har råd att köpa ljudböcker eller ha storytel eller liknande, så är det nog ingen mening med att jag är med :p
 
Åhh vad kul, jag har MASSOR av idéer på böcker som skulle passa!

Men eftersom jag inte kan koncentrera mig på att läsa (läst en bok senaste två åren, en barn/ungdomsbok) och inte har råd att köpa ljudböcker eller ha storytel eller liknande, så är det nog ingen mening med att jag är med :p
Men det brukar gå att låna ljudböcker på biblioteket, om man loggar in via deras hemsida,- Kan ev. vara begränsning på antalet.
Men om du har medicinska skäl att inte kunna läsa vanligt så kan du få andra tjänster från biblioteket, med talböcker som inte alla får tillgång till. Prata med ditt bibliotek för att få registrering till det. GRATIS!
http://www.legimus.se/default.aspx?id=100011
 
Åhh vad kul, jag har MASSOR av idéer på böcker som skulle passa!

Men eftersom jag inte kan koncentrera mig på att läsa (läst en bok senaste två åren, en barn/ungdomsbok) och inte har råd att köpa ljudböcker eller ha storytel eller liknande, så är det nog ingen mening med att jag är med :p
Man får en gratis provperiod hos Storytel.
 
Men det brukar gå att låna ljudböcker på biblioteket, om man loggar in via deras hemsida,- Kan ev. vara begränsning på antalet.
Men om du har medicinska skäl att inte kunna läsa vanligt så kan du få andra tjänster från biblioteket, med talböcker som inte alla får tillgång till. Prata med ditt bibliotek för att få registrering till det. GRATIS!
http://www.legimus.se/default.aspx?id=100011

Jag har lyckats (:cautious::banghead:) vara för sen med återhämtning på biblioteket och fått för stora förseningsavgifter, så jag får inte låna "vanligt". Kan man ändå låna ljudböcker via nätet tro?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
13 027
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
446
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 775
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp