Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag lyssnat färdigt på Silvervägen, den blir även mitt val för -Bok med ett ord i titeln.
Den är nog inte direkt årets bästa bok, men helt ok.
InkedInkedBokbingo (1)_LI.jpg
 
Jag är med gillar att läsa men får se hur mycket tid jag har. Håller på med en bok sen några dagar tillbaka som kanske passar in på någon av rutorna. Rapporterar när jag läst klart.
 
Dags för ett till kryss :D (att sitta och vänta när dottern är i stallet i tre timmar ger bra lyssningstid :up:) och den här gången blir det i rutan Tantsnusk/romance med Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske av Emmy Abrahamsson.

Den handlar om en und svenska som bor i Wien, drömmer om att bli författare men jobbar som engelsklärare. Plötsligt träffar hon en kanadensisk man som lever som hemlös i Wien och de inleder ett förhållande. Tyvärr ger inte boken den där mysiga känslan som en feelgood-bok brukar göra. Den är helt ok och har sina poänger, men är inget wow.
20180908_223842.png
 
För rutan "En bok om en bok, om en bok" har jag läst Den röda adressboken av Sofia Lundberg, det är en bok om Doris som skriver en bok om människorna hon har i sin adressbok. Ganska rar historia som jag tyckte om.
För rutan "En bok där en resa/semester spelar stor roll" har jag läst Smultron och svek av Ewa Swedenmark och Annica Wennström. Huvudpersonen åker på en resa när livet faller samman för att hitta sig själv. Men hon jobbar även på en resebyrå.
20180909_182953.jpg
 
Får använda"Valfri bok"-rutan då den inte passar någon annanstans.

Let me lie av Clare Mackintosh. Boken börjar med Anna, som nyss fått barn. Hon bor i sitt föräldrahem i Eastbourne, som hon ärvt då båda föräldrarna begått självmord - först pappan och senare mamman - . genom att hoppa från Beachy Head. Kropparna har inte återfunnits, men det finns vittnen. Hon är fortfarande i sorg och kan inte tro att föräldrarna skulle ha tagit livet av sig. På årsdagen av mammans död får hon ett mystiskt kort som antyder att det inte var fråga om självmord. Hon vänder sig till polisen men hamnar hos en pensionerad polis som börjar utreda på egen hand.

Boken var ganska bra. Det blev en dipp i mitten där det verkade klart vad som hänt, men sedan tog storyn en ny vändning, lite överraskande så jag rekommenderar boken till den som gillar spänningsromaner.
 
Då har jag lyssnat färdigt på en bok som jag började på efter den första september. :) Boken heter History is All You Left Me och är skriven av Adam Silvera. Den handlar om Griffin, vars bästa vän och ex-pojkvän Theo just har dött i en drunkningsolycka. Jag tycker nog att det var en helt okej bok (även om jag i början tyckte att huvudpersonens OCD var alldeles för enkel, men det blev "bättre" så småningom).
Bokbingo1.png
 
Nu kryssar jag En bok som utspelar sig i en kontinent jag aldrig besökt, och i mitt fall blev det Asien, närmare bestämt Japan.
Gästkatten av Takashi Hiraide är en söt liten historia om ett par som blir extra"ägare" åt grannens katt på kattens eget bevåg. Den var dock lite för filosofisk för min smak och jag tror ärligt att jag nog inte förstod den fullt ut :D paret blir iaf kattägda, och det är ju alltid bra :up::D
20180909_234533.png
 
Jag kryssar två nya kryss efter att ha spenderat halva heögen med att läsa :angel: :D

7D606401-DE69-4BE8-B8E7-A79E9AA7037F.jpeg


Kryss i rutan för bok med bara ett ord i titeln blev Historieläraren av matt Haig. Helt okej bok men något hupead så den levde inte riktigt upp till Mona förväntningar.

I rutan för en bok jag fått som gåva hamnar Sömnernas sömn vilket är tredje boken om väktaren Tilda skriven av Elin Säfström. Boken är en gåva från Elin och jag älskade den lika mycket som dom andra två!
 
Efter en långledig helg med mycket bilkörande kan jag bocka av
- En rekommenderad bok -Igelkottens elegans av Muriel Barbery. Vilken jag i min tur kan rekommendera.
- En bok där en häst har en viktig roll -Flickan på den den dansande hästen av Charlotte Dujardin. Spännande för en som är intresserad av dressyr i alla fall.
Av en författare som delar ditt namn -Och kvar stod en röd resväska.Kul tiltel. Sveriges -30 och -40 tal. Hm, jo men kanske...nej, nej, inte alls. Hade jag haft något annat nedladdat på Storytel på den bilfärden hade jag inte kommit igenom den. Undvik!
InkedBokbingo (1)_LI.jpg
 
Har under helgen läst Bannlyst av Selma Lagerlöf. Utgiven 1918. Finns både som E-bok och ljudbok på Storytel om någon vill läsa.

Jag håller också på med Bannlyst. Visst är den bra! Nu är ju frågan om jag ska kryssa den som 1918 när jag har läst ut den, eller om det får bli en bok som någon annan har kryssat. Det tål att tänkas på.
 
Nästa kryss! En bok med ett djur på omslaget = Horses, heifers and hairy pigs av Julian Norton.
Författaren är veterinär och delägare i den praktik som James Herriot skrivit flera böcker om. Efter att ha filmats till en tv-serie, The Yorkshire vet, bestämmer sig Julian för att skriva en biografi om sig och den kända praktiken. Även om boken är lite charmig så hoppas jag att han är en bättre veterinär än författare ;) boken är rörig och hoppar fram och tillbaka i tiden, och det blir för mycket prat om varför yrkeg förändrats från Herriots tid istället för trevliga berättelser. Men jag blir sugen på att leta rätt på tv-serien och titta på ändå :)
20180910_222046.png
 
Har precis läst ut boken Projektet av Britt-Marie Mattsson och kommer kryssa en bok med bara ett ord i titeln.

En oerhört relevant bok nu i valtider.

Den handlar om en konsult som får i uppdrag att ta över ett politiskt parti och föra det till regeringsmakten. Man får en inblick i det spel som sker bakom kulisserna. Hur man manipulerar varandra, journalister och medborgare för att nå sitt mål.

Helt klart läsvärd.
 
Andra vägar - noveller om det utopiska samhället av 10 olika författare ger ett kryss i rutan för novellsamling. Flera av dem känns som att de skulle kunna bli bra romaner eller filmmanus, men formatet novell blir lite för litet för ett så komplext ämne som sci fi och utopier. Jag känner mig ofärdig med typ alla berättelser, som att jag inte hann förstå dem innan de tog slut.
20180911_135120.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
474
· Visningar
12 149
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
413
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 602
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp