Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 6

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 419
  • Visningar Visningar 37 984

Bukefalos 30 år!

Om en sak blir såld inom 1 minut efter jag lagt upp den antar jag att jag satt för lågt pris 🙈 Jaja, någon blir glad för sitt kap 😊
Du gjorde inte som en säljare på Vinted här om dagen alltså 🙃 jag fick upp en mumin ryggsäck i flödet, visade mamma som samlar på mumin, den låg ute för 30 kr. Hon köpte den direkt. Säljaren skrev meddelande att hon skulle avbryta köpet för hon lagt ut den för fel summa, det skulle egentligen vara 60 kr och att mamma gärna fick köpa den "igen" 🙃 ingen större summa egentligen, men att dubbla priset efter köp pga att man inser att det kanske var lite lågt är fan inte okej tycker jag. Mamma köpte den inte igen, hon blev sur, med all rätt 😅

Du gjorde inte som en säljare på Vinted här om dagen alltså 🙃 jag fick upp en mumin ryggsäck i flödet, visade mamma som samlar på mumin, den låg ute för 30 kr. Hon köpte den direkt. Säljaren skrev meddelande att hon skulle avbryta köpet för hon lagt ut den för fel summa, det skulle egentligen vara 60 kr och att mamma gärna fick köpa den "igen" 🙃 ingen större summa egentligen, men att dubbla priset efter köp pga att man inser att det kanske var lite lågt är fan inte okej tycker jag. Mamma köpte den inte igen, hon blev sur, med all rätt 😅
Haha, hade aldrig tänkt tanken 😂 nu hade jag en grej för 150:- som jag troligen kunde tagit i varje fall 250:- för, men jag får ju skylla mig själv som har dålig koll.
För 30:- skillnad skulle jag inte ens reflektera över att det låg ute för lågt 😊

Haha, hade aldrig tänkt tanken 😂 nu hade jag en grej för 150:- som jag troligen kunde tagit i varje fall 250:- för, men jag får ju skylla mig själv som har dålig koll.
För 30:- skillnad skulle jag inte ens reflektera över att det låg ute för lågt 😊
Ja men exakt, jag hade heller aldrig gjort så som den säljaren! Så snopet.

FÅR man göra som säljaren gjorde :confused: ?? Låter ju jättekonstigt att man kan ångra sig på det viset.

Köparen har startat ett ärende hos Tradera.

Hen menar nu att det är rödcedern som jag har i min klädförvaring som orsakat fläckarna. Mitt svar på det är att jag är medveten om risken vid direktkontakt. Men rödcedern är i tygpåsar gjorda för ändamålet, den ligger inte instoppad emellan plaggen (det handlar bl a om en fläck på ryggen av plagget) och jag har inte sett den typen av fläckar på andra kläder - har använt rödceder i många år nu och har en del ljusa kläder och även vita. Jag har bl a nyligen sålt ett par vita byxor som mestadels legat förvarade i flera år, och köparen - som köpte flera plagg i olika färger - skrev i omdömet att det var "jättefina kläder". Och som sagt, jag har inte sett några fläckar hos mig.. Jag skriver alltid noga i klädannonser att jag använder rödceder i klädförvaringen för att en del kan vara väldigt känsliga, och även för att det kan dofta/lukta.

Men men :( . Vi får se vart det landar nu.

Jag har fått besked från Tradera att köparen kommer att få en återbetalning, men att de beslutat att inte inkludera mig i ärendet utan Tradera står för kostnaden. Det känns skönt, och skönt att det hela nu är avslutat.

Har också hunnit få ett par positiva omdömen från andra som köpt kläder av mig, vilket var skönt för det lite tilltryckta självförtroendet.

Lagt upp några plagg på Vinted.
Har lite mer som ska rensas ut efterhand, men tar det lite pö om pö både för att kunna sprida upp uppladdningarna plus att jag nog blir hemifrån nästa vecka så känns lite onödigt om jag ändå ska ha på semesterläget snart igen. 😅

Huset är sålt och kontraktet påskrivet. Så nu har jag börjat packa på riktigt. Jag har ju tre månader på mig att ta mig ut ur byggnaden, men planen är att försöka packa och göra klart så mycket som möjligt under semestern. Började med böcker idag, för det är ju rätt lätt :D

Det blir lite nya annonser på Vinted också och en bok blev såld på Studentapan igår! Tänker mig att det som inte blir sålt dumpas hos det lokala återbruket i september någon gång. Jag tänker inte ta med mig något, utom eventuellt lådan med böcker som är annonserade på Studentapan. Där plingar det ju till ibland helt oväntat. Och de böckerna kanske inte heller blir sålda på återbruket 😆

Jag tar också inspiration och har äntligen börjat rensa och sortera senaste månadernas foton och screenshots i telefonen. Det lär ta ett tag 😬 Hur samlar man på sig så mycket onödigt och varför är det så svårt att radera kassa bilder och inaktuella screenshots på en gång?!

Jag tar också inspiration och har äntligen börjat rensa och sortera senaste månadernas foton och screenshots i telefonen. Det lär ta ett tag 😬 Hur samlar man på sig så mycket onödigt och varför är det så svårt att radera kassa bilder och inaktuella screenshots på en gång?!
Det skulle jag också behöva göra. Eller ja snarare senaste årens foton. :angel:

Jag skrämde mig själv när jag rensade kameran sist. Hittade inte alls foton från förra sommarens Europaresa. Endast från ena besöksmålet. :cry:

Tills jag kom på att det var ju så varmt det året också att jag använde mobilen för det mesta. Så rensa och kopiera över från mobilen till dator+ hårddisk är ett kommande projekt.:D

Inatt har jag sålt en baddräkt. Alltid lika trevligt att vakna upp med notis om att man sålt någonting. :D

Sen har jag tackat nej till ett bud på 40% lägre pris på en annan sak.
Tar ingen plats och får jag den inte såld till något passande pris så kan det lika gärna vara kvar hemma.
Börja komma på användningsområde så får se om det slutar med att jag tar bort annonsen helt i slutändan eller om den hinner bli såld innan dess.

Det skulle jag också behöva göra. Eller ja snarare senaste årens foton. :angel:

Jag skrämde mig själv när jag rensade kameran sist. Hittade inte alls foton från förra sommarens Europaresa. Endast från ena besöksmålet. :cry:

Tills jag kom på att det var ju så varmt det året också att jag använde mobilen för det mesta. Så rensa och kopiera över från mobilen till dator+ hårddisk är ett kommande projekt.:D
Vad skönt att du hittade bilderna!

Jag hade också behövt ladda över de senaste åren till datorn och sedan till den externa hårddisken för datorn lever på mer än lånad tid så jag litar inte på att ha allting på bara den. Men det är så satans krångligt att ladda över för jag har inte fått iTunes att funka de sista gångerna och när man kopierar över bilderna så får man inte med någon information alls så då får jag sitta och lägga in alla datum manuellt 😫 Allting ligger på iCloud, men jag litar inte på att ha det bara där utan vill ha det någon annanstans också och jag är för fattig/snål för att betala för ett annat moln för jag har så mycket att det blir dyrt

Bonusbild på min stackars dator. Den har också ett metalstag fasttejpat på baksidan för att hålla ihop skärmen och sladden måste tejpas fast varje gång jag använder den 😅
IMG_4254.webp

Vad skönt att du hittade bilderna!

Jag hade också behövt ladda över de senaste åren till datorn och sedan till den externa hårddisken för datorn lever på mer än lånad tid så jag litar inte på att ha allting på bara den. Men det är så satans krångligt att ladda över för jag har inte fått iTunes att funka de sista gångerna och när man kopierar över bilderna så får man inte med någon information alls så då får jag sitta och lägga in alla datum manuellt 😫 Allting ligger på iCloud, men jag litar inte på att ha det bara där utan vill ha det någon annanstans också och jag är för fattig/snål för att betala för ett annat moln för jag har så mycket att det blir dyrt

Bonusbild på min stackars dator. Den har också ett metalstag fasttejpat på baksidan för att hålla ihop skärmen och sladden måste tejpas fast varje gång jag använder den 😅
Visa bifogad fil 187881
Helt plötsligt kanske jag inte ska klaga för mycket på min sega stationära. Finns dom som har det värre :angel: ( jag har en MacBook också som används desto mer flitigt.).

Oj det lät väldigt omständligt. Tråkigt när det inte funkar som det ska. Då drar man sig extra för att göra det.🫤

Jag har fördelen att jag har ett externt minneskort i telefon så brukar gå rätt så smärtfritt skönt nog. 😅

Så sen finns bilder sparat på det kortet + extern hårddisk(och datorn tills dennes hårddisk blir full. Och så brukar jag försöka göra backup på "favoriterna" på iCloud också. :D

Men det är ju det att det ska göras som är stora problemet här...

Sålt mer idag så tänkte att okej då får väl maka mig iväg innan stopptiden kl 13 och posta då. Hann ändå få ett paket som ska hämtas ut på samma ställe. Annars hade jag tänkt hämta paketet senare idag/kväll när jag ändå ska iväg och jobba.

Men det gick ju inte. För nu segar frakt etiketterna från Vinted. Båda två. Så antar att felet inte är hos mig iaf. Brukar ju alltid komma på direkten annars. 😅

Helt plötsligt kanske jag inte ska klaga för mycket på min sega stationära. Finns dom som har det värre :angel: ( jag har en MacBook också som används desto mer flitigt.).

Oj det lät väldigt omständligt. Tråkigt när det inte funkar som det ska. Då drar man sig extra för att göra det.🫤

Jag har fördelen att jag har ett externt minneskort i telefon så brukar gå rätt så smärtfritt skönt nog. 😅

Så sen finns bilder sparat på det kortet + extern hårddisk(och datorn tills dennes hårddisk blir full. Och så brukar jag försöka göra backup på "favoriterna" på iCloud också. :D

Men det är ju det att det ska göras som är stora problemet här...
Ja, den mår inte helt bra stackaren 😬😅 Kom på att den har inget batteri alls heller. Fick plocka bort det för det blev något fel så den vägrar att starta om batteriet sitter i så det är bara sladden med jätteglapp som gäller 😅 Hade jag använt den mer så hade jag nog sparat pengar till en ny, men den används i princip bara till foton och för att kunna rita av logor och liknande så jag kan göra heat transferpatchar så jag tycker inte att det är värt den kostnaden.

Det är nog en de största nackdelarna med iPhone att det inte går att ha ett extra minneskort! En annan sak som hade varit jättenimt är om det hade gått att koppla telefonen direkt till den externa hårddisken utan att behöva gå igenom datorn, men det verkar inte alls gå av vad jag har lyckats läsa mig till

Liknande trådar

• Israels och USAs krig mot Iran
  • compact living
  • Vintråden del II. Tråden för oss som gillar vin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden del III