Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bingo igen, och det närmar sig full bricka :) min bok av/med en HBTQ-person fick bli Will Grayson, Will Grayson av John Green och David Leuithan.
En ganska typisk ya-bok med kärlek och vänskap åt alla håll och kanter :D det "ovanliga" är väl att det är killar i huvudrollerna, som berättare. Två killar med samma namn som springer på varandra av en slump berättar varsin story som sen vävs ihop. Lagom underhållande :up:
20181016_192204.png

Men den där parodiboken har jag nolloch inga idéer på. Hjälp?
 
Fem kvinnor som förändrade världen av Ulla Britta Ramklint. Återigen en biografi, och återigen inget jag tyckte var speciellt bra. Jag har lite svårt för det där med att först gjorde hon si, sedan gjorde hon så. Och så reste hon hit och flyttade dit... Men samtidigt är det ju lite intressant att få veta lite mer om dessa personer.

De kvinnor som porträtteras i boken var Sarah Bernhardt, Gertrude Bell, Coco Chanel, Agnes von Krusenstjerna och Dorothy Parker.

Jag kryssar rutan "bok om en kvinna som gjort avtryck i historien" och får därmed bingo igen.

20181016_200005.png
 
Jag kryssar för rutan tantsnusk/romance. Har läst Längta av Sylvia Day och det är faktiskt möjligt att denna bok kvalar in som den sämsta jag någonsin läst. :cautious: På omslaget går det att läsa "Den perfekta blandningen av fängslande karaktärer, intelligent intrig och ångande sensualism", min uppfattning är att karaktärerna helt saknade personlighet, någon egentlig intrig kunde jag aldrig riktigt utröna och ångande sensualism, tja, det är väl en tolkningsfråga. :D En typisk mening i boken kunde vara "Han stod bredbent, vilket gjorde att ljuset även strålade mellan hans ben och underströk hans muskulösa lår"... Enough said. I övrigt handlade det om en rik ung adelskvinna i London år 1818, oskuld och ogift som möter den oborstade och farliga, mycket erfarna och stiliga mannen som saknar rätt bakgrund, begär uppstår vid första ögonkastet och resten kan ni nog lista ut själva. :p

Bokbingo_LI (9).jpg
 
15398580263831121176565767720676.jpg

BINGO igen. Nr 4. Jag kryssar Leif GW Persson "Linda som i Lindamordet" för en bok med ett fult omslag. Fast boken var riktigt bra. 🙂
 
Mitt efternamn finns det inga författare som delar men har ni något förslag på en bok där författaren heter Helena?

Jag kom på att författaren till boken jag läst nu sist heter ju Helena, däremot kan jag väl inte riktigt rekommendera boken... Eller ja, den var väl inte direkt dålig, den var bara inte alls min stil.. men kanske din?

Åh, den var jättebra! Spännande och lättläst och beroendeframkallande! Definitivt det bästa jag läst av den författaren.

Åh, det låter ju riktigt lovande, ska bli spännande att se vad jag tycker!

Molnfri bombnatt av Vibeke Olsson. En rekommenderad bok som var riktigt bra! Läs den!

Tack för tipset! Jag har fortfarande inte kryssat rutan för författare med samma efternamn.

---------

1539875342246.png


Jag kryssar rutan En bok med ett fult omslag med Standardmodellen av Helena Granström. Som jag skrev högre upp var den boken inte alls min stil, jag hade inte läst den om det inte vore för detta kryss, så det är ju lite kul i sig.
 
Mitt efternamn finns det inga författare som delar men har ni något förslag på en bok där författaren heter Helena?

Orkidépojken eller 100 hemskaste av Helena Dahlgren
Än klappar hjärtan eller Ur vulkanens mun av Helena von Zweigbergk

Helena Thorfinn är ju populär men henne har jag inte läst ännu, och så tänker jag på I skuggan av ett brott av Helena Henschen, om de von Sydowska morden. Har dock inte hunnit läsa den heller.
 
bokb nio kryss.png

Eftersom jag inte varit hemma där böckerna jag tänkt läsa är, fick jag läsa en bok som fanns där jag var. Så det får bli min Valfria bok. Jag har läst Brutna små regler av Christina Schiller. En kärlekspocket, helt ok underhållning.
 
Jag kryssar två rutor - först blir valfri med fjärde boken om Lockwood & Co, Den flammande skuggan. Jag gillar verkligen Stroud som författare och blev inte besviken den här gången heller :D

Andra krysset hamnar i rutan för hästar med boken Det handlar om oss som inte alls var min typ av bok. Det kändes som om författaren har fått lite för mycket inspiration från Björnstad men utan att lyckas skildra så många nyanser som Backman samt att hon liksom försökt trycka in så många olika intriger som möjligt att det blir för mycket.. Plus mycket fokus på typ kroppar, sex, utseende osv. Den kunde varit bra men nja. Det som var bra var författarens kunnande om hästar och stall - stor tumme upp på den biten eftersom det är så tråkigt att läsa böcker där författaren kan noll men låtsas kunna (men, kunde inte hästen fått heta något annat än Bruno :D)
 
Senast ändrad:
Jag funderade ett tag på om jag kan kryssa Exit Väst som en bok om en resa (semester går ju definitivt inte). Har bestämt mig för att det går bra - där spelar ju faktiskt resor i tid, rum och möjigen också andra dimensioner en betydande roll! Boken var mycket bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
11 975
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
409
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 588
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp