Bukefalos 28 Ă„r!

BalkongtrÄd 2023

Blommor till krukorna och en hink med solrosor đŸŒ»
Till nĂ€sta Ă„r tĂ€nkte jag ha en kruka med rabarber dĂ€r. Lagom med en planta, en paj och en omgĂ„ng muffins, sen Ă€r jag less pĂ„ rabarber 😁
IMG_20230721_130706.jpg
 
Tomatdjungeln:
20230721_190938.JPG

Jag var ordentlig och tjuvade i början, sen sparade jag nÄgot extra skott i reserv nÀr en av de största grenarna knÀcktes. Sen Äkte jag bort nÄgra dagar och dÄ var det kört. Har ingen aning om vad som hör till vilken planta eller hur det egentligen ser ut dÀr inne! :laugh:
 
Mitt tomatsnĂ„r. Satte nĂ„gra frön sent i april och tĂ€nkte att jag var sent ute men chansade. De vĂ€xte bra 😅 jag hĂ€ngde inte med i att ta hand om dem ordentligt men gjorde ett ryck i helgen och försökte stadga och binda upp. Ser vĂ€ldigt roligt ut men funkar.
FC8FAD72-FEC8-42EE-A3E9-BC1768C2692F.jpeg
 
Sen har jag mina chili och paprikor.
Dom som det Àr flest av Àr mina lila generations chilisar. Tror dom Àr uppe i 4 generationen nu. Har tagit frön frÄn frukterna och satt nya Är efter Är.
IĂ„r har det bott nĂ„gon i vĂ€xthusena sĂ„ alla blad har hĂ„l i sig, men verkar vĂ€xa pĂ„ endĂ„.😅
IMG_20230726_165805.jpg
 
Det Ă€r det. :D FĂ„r se hur lĂ€nge jag kommer ihĂ„g att spara frön till nĂ€stkommande Ă„r bara.😅
Jag har ocksÄ lila chilis som har sparats frÄn Är till Är. En kompis fick av sin granne, en Àldre kvinna som gick bort hÀrom Äret drygt 90 Är gammal. Hon hade tagit tillvara frön Är efter Är, och sen hon gick bort sparar min kompis fröna, planterar ett gÀng och ger bort till andra. Tycker att det Àr extra roligt med en sÄn historia bakom vÀxterna.
 

Liknande trÄdar

TrÀdgÄrd & VÀxter Jag tÀnkte att istÀllet för att skriva om balkonglÄdor i VGV Àr det dags för en ny balkongtrÄd. Jag struntade fullstÀndigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 599
Senast: monster1
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgĂ„ng av 90 dagar. 2024 Ă„rs period strĂ€cker sig mellan 1 januari - 30 mars pĂ„ grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 181
Senast: zassoo
·
TrÀdgÄrd & VÀxter KÀnde att vi med balkonger kanske skulle ha en egen trÀdgÄrdstrÄd? Eller ja balkongtrÄd :D Jag har en ganska sÄ stor balkong nu, ca 4,5...
2
Svar
30
· Visningar
3 576
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kÀra nÄn, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 336
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp