Campingmat

bettysmatte

Trådstartare
Nu åker vi snart till Norge och campar:banana:! Vad kan man laga för god, och enkel, mat? Vi kommer att ha med ett spritkök och ev. en liten elgrill.

Vi har tänkt ha med snabbmakaroner, pulversoppor, vita bönor i tomatsås, snabbnudlar, spaghettisås på burk... Ingen gourmetmat kanske. Vad mer kan man laga? Någon som har några kreativa förslag? Vi tänkte försöka att ta med så mycket av maten som vi bara kan, eftersom vi vet att den är billigare i Sverige.
 
Sv: Campingmat

Ris i påsar är enkelt att tillaga när man campar, kall risottovariant med ris, tonfisk, lök, ärtor på burk och en flaska thousand island som geggas ihop :d till det lite gott bröd.
 
Sv: Campingmat

Vad kul att campa!!! Glöm inte tältpinnarna... det har jag gjort.

Stekt bacon med creme fraiche och paprika till makaronerna är gott och enkelt att göra på tirangiakök.

Steka hamburgare.

Köttbullar och markaroner

Pulverkräm
 
Sv: Campingmat

Tack gode gud att jag inte brukar campa.
Låter lika gott som kokt gädda med makaroner.

:rofl:

Jag och mina barn är ganska vana campare och jag måste nog hålla med dig lite...:eek:

Bara för att man campar så behöver man inte äta *spysmilies* mat.

Det mesta går faktiskt att fixa på en camping eftersom i stort sett alla campingplatser har kanonfina kök. :D

Ska man campa i naturen så kan man ändå göra det mesta som är gott.
 
Sv: Campingmat

Ris i påsar var ett bra förslag! Vi ska nog kunna åstadkomma hyfsad mat, hoppas jag. Nu "komplicerar" det ju saken lite att vi vill köpa vad vi kan i Sverige och använda oss av så lite färskvaror som möjligt, men det ska nog gå bra ändå!
 
Sv: Campingmat

* ravioli
* de där färdiga matpaketen man kan köpa i friluftsbutiker, alltså frystorkat.
* soppor, venecia t.ex.

elgrill... då kan ni göra nästan vad som helst...
vill campa i sommar, men ungarna har förstört alla tält....
 
Sv: Campingmat

Idag har jag handlat - på tisdag bär det iväg :D! Japp, det är då det dåliga vädret ska komma in...;)

Det blev en hel del burkar (köttbullar i sås, konserverade potatisar, vita bönor i tomatsås, grönsaker och frukt, ravioli, köttfärssås) samt pulvermos, boil-in-bag ris, snabbmakaroner och lite kakor och chips. Bröd köpte jag också och så tänker jag ta med dricka (vin, öl och läsk), ägg, bacon och korvar. Jag har också packat flingor, havregryn, salt, peppar och socker. Kom precis på att jag måste köpa pulverkaffe också, och kanske packa några tepåsar. Är det bäst att frysa bacon och korvar innan man lägger dem i kylboxen? Är det något jag har glömt???
 
Sv: Campingmat

:D Självklart är det perfekt att frysa det du kan innan, de blir som extra frysklampar och håller sig dessutom bättre.

Lite frukt kanske?
Äpplen går ju bra att förvara i kyla.

Några petflaskor med vatten är inte heller fel, antingen frysta eller inte.
 

Liknande trådar

Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 160
Senast: Ramona
·
Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 911
Senast: ameo
·
Mat Sammanfattning av den långa texten nedan: Jag söker snabblagade, enkla recept till en person som snart flyttar iväg till college...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 768
Senast: Mumfie
·
Äldre Hej! Det här är min första tråd jag startar på Buke (= läskigt :nailbiting:). Jag behöver tips och inspiration på vad jag kan göra för...
Svar
14
· Visningar
1 127
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp