Dåliga filmer och serier vi sett

Brukar inte vara så kräsen när det kommer till bio men var och tittade på panic room, helt bortkastad tid och pengar för den filmen.
 
Riverdale är ju en galet dålig serie. Huvudpersonen är helt omöjlig att relatera till, han gör korkade beslut heeela tiden. Och när man tror att han inte kan bli dummare...
Sedan kommer säsong tre, och allting FLIPPAR. Serien tycks göra en helvändning i genre och är inte längre bara tonårsdrama, utan övernaturligt tonårsdrama.
0/10, would not recommend.
 
En film som jag direkt kommer att tänka på är Ogifta par - en film som skiljer sig. Fy f*n. Den är så dålig att jag kände mig förolämpad efter att ha sett den.

Och en serie jag tycker är asdålig är Seinfeld. Varje avsnitt är bara en lång kavalkad av korkade beslut för "komisk effekt", och allt är så förutsägbart! Jag kan alltid gissa vad som ska hända innan det händer. Blir bara irriterad av att kolla på det :banghead:'

Sen ska vi inte ens börja snacka om sista säsongen av Game of thrones… :arghh: Den var bara ett enda stort fuck you till fansen. Så jäkla tråkigt eftersom jag älskade de andra säsongerna. Nej, i min värld slutade serien efter säsong 7, punkt.
 
Haha. Förresten. Roade mig med att se den här nya beverly hills serien här om dagen med de gamla skådespelarna som sig själva. Vilken skämskudde...
 
Oj, det finns så mycket skit! Som någon skrev så lägger man det knappt på minnet ens, men några sticker ut som extra usla. En svensk vidrighet är Så som i himmelen, extra provocerade att så många tyckte om den. Jag blir sur bara av att tänka på den!
 
Jag kan ta ganska dåliga filmer faktiskt, det som stör mig allra mest är när någon köper rättigheterna till en bokserie (till exempel) och sedan inte visar någon som helst respekt för eller intresse i källmaterialet.

Jag Älskar till exempel "The Passage" trilogin och de gjorde en sådan fruktansvärd fadär av den som serie att det finns inte, samma sak med "The Dresden Files" och boken "The girl with all the gifts"..... and on and on liksom.
Jag menar, de har en sådan fantastisk grund att arbeta med och så föröker de inte ens - sedan kan en sådan pajbok som 50 shades få en jättebudget? Bah!
 
Såg den sämsta filmen jag någonsin sett idag: She-Rex. Den stoltserar med 1,2(!) på Imdb och finns på Amazon Prime Video för den som känner sig sugen.
 
Minns inte en enda dålig serie eller film.
Jag brukar läsa på innan om varje serie och film jag tittar på om det är något för mig. Skulle den mot förmodan ändå inte vara bra så ser jag inte klart. Varför ödsla tid på något dåligt ?
 
Eurotrip är den film som är mitt medvetandes lågvattenmärke. Men samtidigt är nog de värsta filmerna de som är så pass mediokra att man inte kommer ihåg dem alls, lite som att bläddra på Netflix, läsa en beskrivning och fortfarande fundera på om man sett filmen eller ej.
roflmao[1].png
 
Paper Towns
Länge sen jag såg den så minns inte riktigt … tror den handlade om några som sökte efter sk. paper towns, städer som är utsatta på kartor för att företagen som trycker kartorna ska kunna se om de blir piratkopierade.
Seg och meningslös var den.
 
Jag är inte så förtjust i varken serier eller filmer så jag tycker nästan det mesta är rätt tråkigt. Ibland ser jag saker som "alla" tycker är sååå himla bra och själv kände jag bara snark. Kollar nästan aldrig på film längre för jag inte känner att det är så givande. 😬

Milenniumtriologin
Game of Thrones
Ondskan
Love Actually
Pirates of the caribbean
The revenant

Fifty shades of Grey och the Hunger games såg jag bara första men det räckte för mig.

Sen har jag troligtvis börjat se massor av filmer men stängt.
 
Finns ju fruktansvärt mycket dåligt man sett i sina dagar, ibland för att det är underhållande med shlock. Men upplevelsen av att något är direkt dåligt förstärks avgjort av de förväntningar man haft sedan innan. Exempelvis tyckte jag att sista säsongen av GoT var fruktansvärd, men hade jag inte jämfört med tidigare säsonger hade jag nog inte tyckt att det var så illa. Den film jag spontant kommer att tänka på är Us som jag såg mycket fram emot att se på bio, med tanke på hur bra Get Out var. Känns bara som att Jordan Peele gjorde motsatsen till "kill your darlings" i Us och att någon borde stoppat honom. :cool:
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 339
Senast: MiaMia
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 086
Senast: Karro-Lina
·
Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
486
Senast: startpompe
·
Kultur Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 576
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp