Det är något galet i ödeskogen

Gnist

Trådstartare
:eek: :eek:

Hur ska man annars förklara detta??????

Bild_2-2.jpg

Bild_1-2.jpg

Bild_3-1.jpg

Bild_4-1.jpg

Bild_5-1.jpg

Bild_6.jpg

Precis som Molly och Cassandra, så valpar hon 6 dagar innan 63:e dygnet efter 1:a parningen..

Hittills har det kommit en hane och en tik av bra storlek och jag hoppas på några till, med tanke på att hon ser ut som om man stoppat in en fotboll i magen :eek:

Sv: Det är något galet i ödeskogen

Nu har 4:e valpen kommit :bump:

Bild_7_4_valpar.jpg

Bild_8_4_valpar.jpg

Bild_9_4_valpar.jpg

Ytterligare en tikvalp var det. Något mindre än de föregående, men av bra storlek ändå :love:

Tackar :D

Det har gått väldigt smidigt för henne och valparna är av bra storlek och hon tar mkt bra hand om dem :love:

Tulla_2_lite%20storre.jpg

Tulla 2 timmar innan första valpen anlände.

Vad skönt! Är det hennes första kull??

Blir sjukt sugen på att skaffa en hund till, men jag försöker intala mej själv att jag absolut INTE har tid just nu!!

Jo, det är hennes första kull och valp nr 5 har nyss anlänt :D En liten och mkt söt hanvalp :love:

Jag är ju som lite lur på att behålla en valp själv i den här kullen, men velar lite än :eek: :angel:

:eek: :eek:

Precis som Molly och Cassandra, så valpar hon 6 dagar innan 63:e dygnet efter 1:a parningen..

Hittills har det kommit en hane och en tik av bra storlek och jag hoppas på några till, med tanke på att hon ser ut som om man stoppat in en fotboll i magen :eek:

Du kan väl räkna ;) Du vet..1, 2, 3, 4, osv.. ;)

Grattis till de små.

Jo, jag kan nog räkna, men mina tikar verkar skita högaktningsfullt i att hundar förväntas vara dräktiga i 63 dygn :eek:

De verkar ha fått för sig att längre än 57 dagar behöver man inte bära omkring på sina valpar :crazy:

Nåväl, valpar föds ju när de är klara att komma ut och alla har ju varit fullgågna och livskraftiga, så det är bara att acceptera faktum :cool:

Hellre 6 dagar för tidigt än 6 dagar efter utsatt tid ;)

Ja, varför bära på en tjock mage när man inte behöver :)

Sj'älv gjorde jag ultraljud på min tik i går, och hon var tom :(

Nä..Vad trist :(

Nog för att det påstås inte vara 100%-igt med ul, så en liten strimma hopp finns det ju kanske ändå!?
Håller tummarna för det lilla hoppet :cool:

Ja, en kompis gjorde ul på sin tik på 22 dygnet, då var hon tom sa vet men det ploppade ut 8 valpar. Min var på 27 dagen så jag tycker det borde visa.
Hon som aldrig är skendräktig, har fått rosa spenar, men jag säger som du. Ett litet hopp har vi, även om jag tror det inte är något.

I går var jag lite besviken, men nu har det släppt. Det blir ju så ibland, så är ju bara att se glad ut :D

4 Jämthundar
4 Australiska Terriers
2 Finsk Spetsar
1 Lapsk vallhund
1 Border Collie

+ 1 st 4 veckors australisk terriervalp och dessa (hittills 5 st) som föds idag. Med tur, så klämmer hon ur sig någon till :D

Jag trivs med antalet :D

Tulla_5_valpar_3.jpg

Tulla_5_valpar_5.jpg

Tulla_5_valpar_4.jpg

Det verkar lugnt på valpfronten nu i alla fall, även om hon krafsat runt lite..

Jo, det är hennes första kull och valp nr 5 har nyss anlänt :D En liten och mkt söt hanvalp :love:

Jag är ju som lite lur på att behålla en valp själv i den här kullen, men velar lite än :eek: :angel:

Hmmm, svårt det där... Jag skulle aldrig kunna ha en kennel, skulle lät kunna samla på mej en rejäl hög....
:crazy: :bump:

Jag har faktisk bara en egen uppfödd hund här hemma och det är en valp ur jämtkullen från i fjol :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 632
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras En diskussion kring vakthund har dykt upp här hemma, då vi snart flyttar till landet/ut i skogen och min sambo tror inte att corgis är... 23 24 25
Svar
488
· Visningar
35 046
Senast: lizan
·
Övr. Hund Vi är så sugna på en liten hund! Vi har två stora hundar båda väldigt snälla. En kastrerad hane på 6 år och en tik på 1 år och 7... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 358
Senast: Tokyo
·
Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
15 603
Senast: Halali
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Valp 2025