Bukefalos 28 år!

Eurovision Song Contest - INFÖR Semifinal 1

Nu har fyra tappra bukefalister sagt sitt (fem om man räknar med @Lingon , som tyvärr inte lämnat betyg på två av låtarna...)
Så här ser det ut, de rödmarkerade är de tio låtar som vi i bukepanelen helst vill ha i finalen! :D

1. Tjeckien – “Lie to me“, Mikolas Josef
Betyg: 4 3 4 3 Totalt: 14

2. Makedonien – “Lost And Found“, Eye Cue
Betyg: 3 3 3 2 Totalt: 11
3. Schweiz – “Stones“, Zibbz
Betyg: 2 2 3 2 Totalt: 9
4. Cypern – “Fuego“, Eleni Foureira
Betyg: 5 3 3 5 Totalt: 16
5. Belgien – “A Matter of Time”, Sennek
Betyg: 3 2 5 3 Totalt: 13

6. Azerbajdzjan – “X My Heart”, Aisel
Betyg: 3 3 3 2 Totalt: 11
7. Grekland – “Oneiro Mou“, Yianna Terzi
Betyg: 5 3 5 2 Totalt: 15

8. Armenien – “Qami“, Sevak Khanagyan
Betyg: 3 1 2 2 Totalt: 8
9. Island – “Our Choice”, Ari Ólafsson
Betyg: 2 2 1 1 Totalt: 6
10. Albanien – “Mall“, Eugent Bushpepa
Betyg: 3 5 3 2 Totalt: 13
11. Bulgarien – “Bones“, Equinox
Betyg: 3 3 3 5 Totalt: 14

12. Estland – “La forza“, Elina Nechayeva
Betyg: 2 3 3 3 Totalt: 11
13. Vitryssland – “Forever“, Alekseev
Betyg: 1 4 4 5 Totalt: 14
14. Finland – “Monsters“, Saara Aalto
Betyg: 3 4 3 2 Totalt: 12

15. Litauen – “When We’re Old“, Ieva Zasimauskaitė
Betyg: 1 5 2 1 Totalt: 9
16. Israel – “TOY“, Netta
Betyg: 4 1 2 4 Totalt: 11
17. Kroatien – “Crazy”, Franka
Betyg: 2 4 4 2 Totalt: 12

18. Irland – “Together”, Ryan O’shaughnessy
Betyg: 4 5 4 2 Totalt: 15

19. Österrike – “Nobody But You”, Cesár Sampson
Betyg: 2 5 2 2 Totalt: 11

Mest chockerande är kanske att Israel står utanför bukepanelens topp 10! O_o Då det är årets stora förhandsfavorit ute i Europa. Kan det betyda att det är en skräll på gång, eller ska vi ta bukepanelen med en nypa salt? ;)
(Med Lingons poäng hade den dock gått vidare hehe)

Kul att se allas kommentarer! Tror ni att semifinal 1 kommer sluta på detta sättet eller hur tror ni det kommer att se ut? Kom gärna med era tippningar! :banana:
 
Så är TROR jag att att det kommer sluta på tisdag, följande 10 tror jag går till final:
Ej rangordnat!

Israel
Grekland
Cypern
Bulgarien
Tjeckien
Belgien
Irland
Estland
Finland
Kroatien


Bubblare: Albanien och Vitryssland
 
Nu har fyra tappra bukefalister sagt sitt (fem om man räknar med @Lingon , som tyvärr inte lämnat betyg på två av låtarna...)
Så här ser det ut, de rödmarkerade är de tio låtar som vi i bukepanelen helst vill ha i finalen! :D

1. Tjeckien – “Lie to me“, Mikolas Josef
Betyg: 4 3 4 3 Totalt: 14

2. Makedonien – “Lost And Found“, Eye Cue
Betyg: 3 3 3 2 Totalt: 11
3. Schweiz – “Stones“, Zibbz
Betyg: 2 2 3 2 Totalt: 9
4. Cypern – “Fuego“, Eleni Foureira
Betyg: 5 3 3 5 Totalt: 16
5. Belgien – “A Matter of Time”, Sennek
Betyg: 3 2 5 3 Totalt: 13

6. Azerbajdzjan – “X My Heart”, Aisel
Betyg: 3 3 3 2 Totalt: 11
7. Grekland – “Oneiro Mou“, Yianna Terzi
Betyg: 5 3 5 2 Totalt: 15

8. Armenien – “Qami“, Sevak Khanagyan
Betyg: 3 1 2 2 Totalt: 8
9. Island – “Our Choice”, Ari Ólafsson
Betyg: 2 2 1 1 Totalt: 6
10. Albanien – “Mall“, Eugent Bushpepa
Betyg: 3 5 3 2 Totalt: 13
11. Bulgarien – “Bones“, Equinox
Betyg: 3 3 3 5 Totalt: 14

12. Estland – “La forza“, Elina Nechayeva
Betyg: 2 3 3 3 Totalt: 11
13. Vitryssland – “Forever“, Alekseev
Betyg: 1 4 4 5 Totalt: 14
14. Finland – “Monsters“, Saara Aalto
Betyg: 3 4 3 2 Totalt: 12

15. Litauen – “When We’re Old“, Ieva Zasimauskaitė
Betyg: 1 5 2 1 Totalt: 9
16. Israel – “TOY“, Netta
Betyg: 4 1 2 4 Totalt: 11
17. Kroatien – “Crazy”, Franka
Betyg: 2 4 4 2 Totalt: 12

18. Irland – “Together”, Ryan O’shaughnessy
Betyg: 4 5 4 2 Totalt: 15

19. Österrike – “Nobody But You”, Cesár Sampson
Betyg: 2 5 2 2 Totalt: 11

Mest chockerande är kanske att Israel står utanför bukepanelens topp 10! O_o Då det är årets stora förhandsfavorit ute i Europa. Kan det betyda att det är en skräll på gång, eller ska vi ta bukepanelen med en nypa salt? ;)
(Med Lingons poäng hade den dock gått vidare hehe)

Kul att se allas kommentarer! Tror ni att semifinal 1 kommer sluta på detta sättet eller hur tror ni det kommer att se ut? Kom gärna med era tippningar! :banana:

De två jag glömde får jag nog sätta 1:or på. Tycker de är rätt trista. Var nog därför jag missade dem.
 
Så är TROR jag att att det kommer sluta på tisdag, följande 10 tror jag går till final:
Ej rangordnat!

Israel
Grekland
Cypern
Bulgarien
Tjeckien
Belgien
Irland
Estland
Finland
Kroatien


Bubblare: Albanien och Vitryssland

Jag tror att man får byta ut Irland mot Österrike. Eller mot nåt annat land. Jag tror att Irland får det svårt.
 
Jag kollar en del på YouTube nu och på rehearsal klipp och kommentarer osv. Det är fascinerande hur många det är som avskyr Sverige i ESC-världen! "Sweden is so overrated" måste vara en av de vanligaste kommentarerna varje år på YouTube-klippen på den svenska låten (oavsett år och låt).

Jaja, för 15 år sen sa att alla ESC-fans att Sverige bara skickade ABBA-kopior så jag antar att det tagit ett litet steg framåt för den kommentaren hör man aldrig längre.

Angående rehearsal-klippen så hade jag hoppats mer från Grekland när det gäller scenshowen. Hade hoppats på nåt lika maffigt som låten. Ser inte ut så men den kanske kan lyfta på egen hand! Hoppas det!
 
Jag kollar en del på YouTube nu och på rehearsal klipp och kommentarer osv. Det är fascinerande hur många det är som avskyr Sverige i ESC-världen! "Sweden is so overrated" måste vara en av de vanligaste kommentarerna varje år på YouTube-klippen på den svenska låten (oavsett år och låt).

Jaja, för 15 år sen sa att alla ESC-fans att Sverige bara skickade ABBA-kopior så jag antar att det tagit ett litet steg framåt för den kommentaren hör man aldrig längre.

Angående rehearsal-klippen så hade jag hoppats mer från Grekland när det gäller scenshowen. Hade hoppats på nåt lika maffigt som låten. Ser inte ut så men den kanske kan lyfta på egen hand! Hoppas det!
Tycker man hör det där om sverige varje år, iaf den senaste tiden.
Kanske för att vi ofta hamnar i topp? Vunnit så många gånger?
Sen har vi kanske skickat för lika låtar o artister senaste tiden som de reagerar på?
Avundsjuka kanske? :D

Fortsätter hoppas på Grekland och att det blir så mkt mer än vad klippet visar :D
 
Tycker man hör det där om sverige varje år, iaf den senaste tiden.
Kanske för att vi ofta hamnar i topp? Vunnit så många gånger?
Sen har vi kanske skickat för lika låtar o artister senaste tiden som de reagerar på?
Avundsjuka kanske? :D

Fortsätter hoppas på Grekland och att det blir så mkt mer än vad klippet visar :D

Det är avundsjuka på våra framgångar de senaste åren samt så tycker nog folk att vi är lite överallt i ESC. Christer Björkman verkar ha ett finger med i spelet varje år samt en del andra svenskar som jobbar med ESC.
 
Var det nån som såg Studio Eurovision igår? Jag visste inte om att SVT hade nåt program om ESC längre och missade det. Var det sevärt?
 
Det var APDÅLIGT.

Tack! Då behöver jag inte lägga min tid på det.

Handlade mest om Portugal eftersom programledaren är halvportugis. Höjdpunkten var när de avslöjade överraskningen för Sanna Nielsen som de pratat om i trailern: de hade tagit ner en Sannabakelse från Bromölla till Lissabon. :down:

Oj... vilket bottennapp det låter som! Jag håller mig nog till Wiwibloggs och YouTube även i fortsättningen
 
Tack! Då behöver jag inte lägga min tid på det.



Oj... vilket bottennapp det låter som! Jag håller mig nog till Wiwibloggs och YouTube även i fortsättningen
Ja, det var verkligen skitdåligt. Enda behållningen för min del var intervjun med Christer Björkman, som berättade om sitt arbete med ESC-produktionen, det var lite kul att höra.
 
Inte många timmar kvar nu!
Jag tänkte först starta en ny tråd inf ikväll men vi kanske kan köra på här , de få men härliga bukefalister som visat intresse?

Så kör vi en ny fräsch tråd inför finalen? :D

Ser mkt fram emot ikväll då jag gillar flera låtar!
Jag laddar upp genom att jobba till 20 men sen kör vi tacos till sändningen :D
Vad ska ni smaska på ?

Snaaaasrt köööör viiii! :banana::banana::banana::banana:
 
Senast ändrad:
Inte många timmar kvar nu!
Jag tänkte först starta en ny tråd inf ikväll men vi kanske kan köra på här , de få men härliga bukefalister som visat intresse?

Så kör vi en ny fräsch tråd inför finalen? :D

Ser mkt fram emot ikväll då jag gillar flera låtar!
Jag laddar upp genom att jobba till 20 men sen kör vi tacos till sändningen :D
Vad ska ni smaska på ?

Snaaaasrt köööör viiii! :banana::banana::banana::banana:
Vi kan väl fortsätta här!
Jag ska äta marabou jordgubb!
 
Nu sitter jag och tittar. Första låten kändes otroligt intetsägande.
Som vanligt har jag inte lyssnat på förhand, det vägrar jag göra.
 

Liknande trådar

Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 556
Senast: Lingon
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 897
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 114
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag smäller det!! Vi får äntligen se vem som vinner ESC i år, och hur det går för våran egen Benjamin Ingrosso...
30 31 32
Svar
638
· Visningar
29 456
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp