Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Nu så är det vår.
Första vårtecknet - Bukefalos byter färger.

Nå så vad tycker vi?
Cerise känns nytt.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

kl

Jag gillar tulpanbuketten som den är nu :D
Men om man får önska, så skulle jag också gärna se det lila till nästa gång det är dags för Gunnar att röra om i grytan!
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

kl

Vet att alla aldrig kommer vara nöjda, men skall man ge sin åsikt, så tycker jag fortfarande att "lästa" trådar fortfarande ser lite utvattnade ut... Kanske kan de vara gröna istället? Eller rosa, för all del :)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Ja, det känns tråkigt att mina trådar jag följer är grå och osynliga :( Gröna eller rosa tack! :)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Ja, jag vill minnas att det var bättre färger igår till exempel?
Tycker även att svarsrutan är lite väl fattig på färger :(
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Personligen tycker jag att dessa grå fält som är lite här och var är lite tråkiga. Tex är rutan som ploppar upp precis när man loggar in (innan man blir vidareskickad till startsidan) helt grå. Bakgrunden är grå, fältet överst i rutan är grå så hela den rutan blir jättetrist. Samma sak med fältet över Snabbsvar som också är grått, det smälter liksom in i bakgrunden i mitt tycke. Om den sedan är rosa eller grön spelar mig inte så stor roll, men just denna grå tycker jag är väldigt trist. För visst har den varit lite mer färgglad förut?

Jag ser också gärna klickade länkar gröna istället för grå - det blir lite mer glatt. Den gröna som var på "oklickade" länkar häromdagen var väldigt fin. Tyckte för övrigt inte att det var något fel med annan färg än blå på länkar, men har gärna omvänt i så fall, dvs rosa på oklickade och grön på klickade länkar. Men folk generellt sett kanske föredrar blå länkar.

Måste förresten säga att jag verkligen gillar att Kontrollpanelsfältet är rosa, det blir en fin färgklick och det är lätt att finna den vilket är smidigt eftersom jag använder just Kontrollpanelslänken mycket.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Håller med dig!

Men ska buke ha blå länkar för att folk generellt gillar det? Vi bukare är nog kända för att klaga på även de minsta förändringarna men att ha rosa länkar som blir gröna när de är klickade är ju något man kan välja sig vid :)

Och de sakerna som är grå nu kan ju vara fina som gröna istället, även om inte de blå länkarna försvinner kan vi ju slippa det grå? :) Det är nog lagom mycket rosa ändå, klickar liksom. Men mera grönt skadar inte! :)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

KL

Snyggast tycker jag det varit med grått & lila faktiskt.

Hur som helst så tycker jag att det blå ska bort från det gröna & rosa/lila.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Mycket bättre nu med grönt, fast om jag fått välja så hade jag föredragit en lila/rosa nyans.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

*KL*

Visst är det en annan nyans på den gröna färgen nu (eller så har jag vant mig)? Ser fint ut nu!
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Jag blir inte klok på nyanserna, har testat på för många skärmar, de skiljer sig en hel del.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Jag har gjort både den rosa-lila och den gröna något mörkare, faktiskt den blå länkfärgen också. Detta skedde i går.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

:bow: Jättesnyggt nu! Kunde kanske vara mindre blått, men det är mer smak än synpunkt ;)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Ja om typ allt blått kunde bli en ännu mörkare variant av det rosalila :d

Exempelvis #8B3A62 eller ännu lite/mycket mörkare, så det inte riktigt ser så rosalila ut och mer lättläst.
colorimg.php
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Håller med!
Nu tycker jag att det ser riktigt bra ut :)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Det syns att den blå länkfärgen är mörkare, den var lite för ljust igår tyckte jag, när jag läste rubrikerna på ett forum. Men nu är det mycket vänligare för ögat i mitt tycke. Gillar verkligen utseendet nu! :)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

En helt annan sak; så i safari har jag runda fina rutor och i iExplorer är allt kantigt.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Jag älskar den rosa färgen, och den gör sig så fint ihop med det gröna! Har lite samma tema på min blogg så det kändes inte alls märkligt för mig iaf :D
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

*kl*
Jag gillade de rosa/gröna länkarna samt de lite ljusare färgerna. Nu känns det inte lika vårigt och glatt längre.
Så jag gillade det bättre innan sista färgbytet .__.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 914
Senast: Wille
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 446
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer inte håg varför jag blev medlem här men det var iallafall flera år sen. Och jag har tänkt lite på det idag och att bukefalos...
Svar
18
· Visningar
1 505
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp