Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Nu så är det vår.
Första vårtecknet - Bukefalos byter färger.

Nå så vad tycker vi?
Cerise känns nytt.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

KL

Jag vet inte när du ändrade sist, men på jobb vid 4-5 tiden var den rosa helt okej, här hemma är den smått vidrig, jag misstänker den rosa nyans du valt inte gör sig väl på alla skärmar. En aning (mer?) toning åt gult i bakgrunden skulle göra det mer vilsamt.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Gunnar! Länkfärgen på forumen och i inläggen är svåra.
Eftersom varje trådrubrik på ett forum numer är grön när man är van att gröna betyder att man varit inne i tråden tidigare så blir man rejält förvirrad, men det är nog en vanesak.

Däremot gjorde jag nyss ett inlägg där jag länkade en del av texten, men den gröna länken är så mörk att den smälter in i texten att det knappt syns att det är en länk!
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Är inte den gröna länkfärgen (på exempelvis trådar) samma som redan "klickade" länkar hade med den förra färgsättningen? I vilket fall blir jag förvirrad och tänker att jag redan klickat på alla trådar på ett forum, eftersom jag förknippar färgen på oklickade länkar med klickade länkar. :D Men det är ju bara en vanesak, i övrigt måste jag säga att jag gillar hur det ser ut nu, glatt! :)

Tycker det är väldigt rörigt och opraktiskt att klickade länkar får en ljusare färg, det är ju ofta trådar/forum man brukar går in på och de syns inte längre bland all fetstilad mörk text. Jag tycker inte om det alls och har klickat upp massa trådar jag inte alls är intresserad av och hittar knappt de jag följer.
Annars gillar jag färgerna men det med länkarna blir bara förvirrat och svårnavigerat, det var bättre förr. ;)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

kl

Jag tycker det är väldigt snyggt och enhetligt nu med de gröna/rosa länkarna. Det är nog första gången jag inte alls har sagt att det var bättre förr efter en färgändring!
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

kl

Gillar aboslut färgerna nu! Den enda synpunkt jag kan bidra med är att jag tycker att när man går igenom listan på nya trådar så är postarens namn svart, trots att det är en länk. Kanske kunde göras i annan färg? Så att man tydligare ser vem som postat tråden :idea:
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

*kl* å så va de slut med buke för min del... min migrän gillade inte de gröna emot de rosa/lila aktiga..

dags för tablett å så lägga sig...
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Supergillar dessa färger! Känns väldigt fräscht:bump:
Gillar att det nu blir ljusgrönt när man håller pekaren över en länk/tråd! Känns mer enhetligt :)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

kl

jag måste erkänna att jag tycker den rosa/lila färgen är lite... gräll:crazy:

Jobbig för ögon/huvud,iaf mina/mitt då jag har lätt till migrän tyvärr:(
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Instämmer med föregående talare. Tycker inte alls om det rosa :( Går bra i små mängder, t.ex. vid sidnr och vilka forum man klickat på, men blir för mycket med den där rosa randen där uppe.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

*kl*

Finns det inga mer viktigare förändringar att göra än att ändra färgerna fram och tillbaka så att läsvänligheten sjunker till noll? Det känns som att det enda som ändras är just färgerna (varför är det så kul att lägga ner massor med tid på det?), det kommer ju upp förslag från användare på andra saker som behöver förändras då och då, men det känns inte som att det ägnas någon tid åt dessa.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Men herregud, känner du inte att du överdriver lite nu?
Helt ärlig undran alltså.

Och helt ärligt svarar jag - nej! Den rosa-lila (eller vad den nu ska kallas) är vidrig ...
Visst är det väl kul att folk har olika smak - tänk så tråkig världen skulle bli annars!
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Åh jag önskar att jag hade så få bekymmer i livet att det här kändes som nåt som är värt att lägga energi på.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Nu förstår jag inte? Du ställde en fråga till mig - var det inte meningen jag skulle svara?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 069
Senast: Wille
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 603
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer inte håg varför jag blev medlem här men det var iallafall flera år sen. Och jag har tänkt lite på det idag och att bukefalos...
Svar
18
· Visningar
1 532
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 437
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp