Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Nu så är det vår.
Första vårtecknet - Bukefalos byter färger.

Nå så vad tycker vi?
Cerise känns nytt.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Åh jag önskar att jag hade så få bekymmer i livet att det här kändes som nåt som är värt att lägga energi på.

Fast uppenbarligen har du tillräckligt få bekymmer för att tycka att det värt att lägga energi både på att läsa om och kommentera sådant som du inte tycker är värt att lägga energi på. Det känns på något sätt mer torftigt att ha synpunkter på de som har synpunkter, utan att egentligen ha synpunkter på själva sakfrågan.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Gillar det inte faktiskt, men så gillar jag inte förändringar så värst :angel:

Både den gröna och den cerisa skär i ögonen och tar fokus från texten, funktionen där trådar jag läst och som uppdaterats osv har gjorts om så allt känns tvärtom. Dessutom känns det som att "strecken" mellan avsnitt osv i det gröna och cerisa har försvunnit?

Ledsen, men jag trodde först att det var typ en systemkrasch/annat fel som gjorde att det såg ut sådär.

Tror jag tar en bukepaus tills Gunnar får sommarkänslor... :angel:
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

I förhållande till annat så lägger jag inte ned massor med tid på att ändra färgerna. Denna gång har jag lagt ned lite mer tid eftersom jag velat få in en ny lite starkare färg som sticker ut lite och är lite gladare. Sist jag gjorde färgändringar det var ett antal månader sedan, kanske mer än ett år jag kommer inte ihåg, har jag för mig att jag även då ville ha in någon lite gladare färg, men till slut blev det återgång till mest grönt i lite andra nyanser.
Denna gång vill jag inte backa till enbart grönt även om grönt är min favoritfärg och den färg som nog är den som förknippas med Bukefalos.

En av anledningarna till att jag byter färger nu är att jag hoppas göra ganska stora förändringar av en massa saker senare i år, bl a byte till ett nytt forumsystem. Eftersom det ibland blir en del starka reaktioner på förändring så har min tanke varit att försöka ta en färgförändring nu så att den inte kommer samtidigt med andra förändringar sedan, även om det kommer bli en del layout och säkert lite färgförändringar då också.

Jag har tidigare skrivit här att jag gärna hade velat göra uppdateringarna av forumet betydligt tidigare men av olika skäl som jag inte kunnat påverka har jag ansett det bättre att vänta så att det inte blir ett byte till något som inte är lika bra som det vi har idag.

En av de roliga sakerna med att byta färger är att det faktiskt kommer in en massa tips och förslag och det är lätt för folk att engagera sig i det. Eftersom jag inte programmerar forumsystemen själv handlar det en hel del om att köpa det som erbjuds och att försöka göra mindre eller ibland större justeringar för att få det ni och jag vill ha.
Att byta från ett forumsystem till ett annat, med många användare och ännu fler inlägg är inte helt enkelt. Men om det bara var forumsystemet skulle det nog gå att göra ganska omgående. Nu finns det en del annat här på Bukefalos som också måste tas med i beräkningen. Bildgalleri, bloggar, länksamling och nyheter.

Slutligen om färgerna, jag har jobbat vidare efter allas tips och tror faktiskt fler och fler blivit nöjda med den ganska stora förändring som skett, bland annat har jag idag plockat bort lite mer av det rosa-lila, genom att i mitt tycke likforma och förenkla länkfärgerna.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Jag tycker de lästa trådarna är lite svåra att se nu, personligen gillade jag dem bättre rosa, än gråaktiga som de är nu :)
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Jag gjorde dem precis lite mörkare innan jag såg ditt inlägg.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Det jag önskar var en mindre vit bakgrund, det är mer vilsamt om den är tonad, inte så mycket att man ser färgen det räcker att man anar den.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Jag har nu återgått till blå länkar, jag tror att det faktiskt är mest användarvänligt och jag tycker nog att det är snyggare också.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

toppen :)

(jag gillade dock de rosa/gröna länkarna :p )
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Färgen på de använda länkarna är bra trist och jag gillade de länkarna bättre när de var rosa, men det är rätt okej ändå.
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Nu har jag inte läst hela jättetråden men jag hade velat att användarnamnet på den som skrivit tråden skilde sig från texten så som det var förr (texten svart och namnet blått då). Dvs när man tittar i ett forum så ser man tydlgiare både rubrikerna på trådarna och vem som skrivit dem :)

Om jag ska ha någon synpunkt på färgerna så är det att allt är jättefint nu utom den gröna :D Hade för min del gärna fått vara mindre "grå" och höstigt. Med åt en ljus :bump: liksom. I övrigt jättekul med förändringar :bow:
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Får man önska..? :angel:

32910272.jpg

Den måste jag h¨lla med om att den var riktigt snygg :)

/Camilla
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Ja kan inte de klickade länkarna iaf få vara rosa? Så vet man att rosa är de trådar man följer :idea: Så kan de andra vara grå eller blå ett vad som :)

Färgkaos ja tack :D
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Fast trådar som inte har fått några nya inlägg sen senast man kollade i dom får gärna fortsätta vara grå, de är ju liksom tråkiga och döda :p
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

Näe det är mycket mer färgkaos nu än igår när länkarna var gröna och rosa. Då kändes färgtemat mer genomgående och enhetligt. Och jag hade precis börjat vänja mig vid att gröna länkar var oklickade :mad:
 
Sv: Färgerna flödar, Gunnar har vårkännslor!

*kl*

Jag tycker att jag vant mig ganska bra vid färgerna nu (fast de ändras ju lite hipp som happ just nu :p) men som andra skrivit så skulle jag önska att trådstartarens namn var i annan nyans som förut.

Nu tror jag hela tiden att det är uråldriga trådar som startats av någon som inte längre är medlem här på buke som ligger på sidorna.
Så det hade varit trevligt med en avbrytande färg på användarnamnet.

Annars är rosa och grönt både mina och min dotters favoritfärger. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 914
Senast: Wille
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 446
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer inte håg varför jag blev medlem här men det var iallafall flera år sen. Och jag har tänkt lite på det idag och att bukefalos...
Svar
18
· Visningar
1 505
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp