Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har insett att jag saknar riktigt bra bagerier. Det är väldigt få konditorier och bagerier som säljer riktiga småkakor. Ofta är det ju de större kedjorna med sina gigantiska muffins som härskar, och inte har mina närbagerier något särskilt kul utbud av småkakor.
Jo, Vismarlöv har ett fantastiskt kafé med goda småkakor som även säljs i påse, men här finns ett par förslag jag hittills inte sett till salu.
Ska jag behöva BAKA?!![]()
Tack för info, skall pröva.Superenkelt basrecept som man kan variera hur som helst. Man smälter smör i en kastrull och rör ner socker, ägg, mjöl och ev vaniljsocker. Blir en tjock smet som man brer ut i en form eller långpanna och sen kan man ösa på valfria bär, hackad mandel eller vad man har lust med.
Päronbåge är bluff och båg(e)??!!!Nää, hon kanske är avlönad av bageriet för att marknadsföra dem på forum!![]()
Det förklarar ALLT!Jag och Mineur är egentligen i maskopi.
(egentligen är vi samma person, men med olika nick)
Eller jätteäckliga, men de behöver göra sig av med sitt lager och betalar därför för att @Mineur ska sitta och hitta på massa saker...Päronbåge är bluff och båg(e)??!!!
Jag och Mineur är egentligen i maskopi.
(egentligen är vi samma person, men med olika nick)
Tack. Men det är att de blir hårda i mitten som är problemet.Tänkte lite! Ett tips som jag fick av mormor, när du brynt smöret och ska blanda det med resten av ingredienserna, ta inte med bottensatsen! Jag kan inte säga varför eller om det hjälper dig, men jag gör så![]()
De som kallas höstsemla? Fy de var ju inte alls goda! Var är mandelmassan?![]()
HELT enig där, enda anledningen till att inte ha mandelmassa i den är om man är allergisk!
Det ska inte vara choklad, blåbär, saffran osv i en semla...![]()