Bukefalos 28 år!

Fjordingtråden

Jag rakade kora en vag over bergen som jag mycket sallan kor. Jag korde forbi tva hagar med Fjordingar. 😳 Forst 3 stycken i en och nagra hagar senare en hage med tva stycken.
Precis efter att jag last i den har traden och tankt att man ju aldrig ser Fjordingar har. 😄
 
Följdfråga med tanke på diskussionen om hull och övervikt. Är det någon som använder sig av Greenguard på sommaren?
 
Följdfråga med tanke på diskussionen om hull och övervikt. Är det någon som använder sig av Greenguard på sommaren?
Inte jag! Min är tyvärr lite sliten i framtänderna så det är ingen bra idé. Provade en gång förra året och visst blev hon tom över en dag men stunden hon fick äta hetsåt hon och fick diarré så nej. Det om något som satte tarmfloran ur balans och kunnat ge henne fång 😵
 
Vårsol och utan täcke! Gott med vatten efter en stunds longering i ridhuset. Första gången vi var där inne och hon var supercool.
 

Bifogade filer

  • DB306BD4-6BD7-4766-8D88-D9E68EA7BDC8.jpeg
    DB306BD4-6BD7-4766-8D88-D9E68EA7BDC8.jpeg
    538,4 KB · Visningar: 114
Så rolig diskussion med hovslagaren idag. Först var hon helt inne på att Ariel var tunn, vilket ju jag också tycker. Sen påpekade hovslagaren att det ju inte gör nåt, eftersom det snart är sommar och då kommer övervikten ändå. Därefter började hovslagaren klämma lite och konstaterade att nä, hon är inte tunn alls, hon är i normalhull och det är bara vi som är så ovana vid hästar i normalhull.

Däremot har Ariel nästan inga rygg- och magmuskler, så det blir sommarens projekt. Men det tycker jag bara är ett roligt projekt. :)
 
Löshoppning idag i blåsten.
Han tyckte plastbanden var läskiga men efter lite övertalning och godis så var de inte så läskiga längre.

Hoppade inte så högt idag. Men vi ska köra igen på torsdag. 😍🙌

Bästa Halifax Unik!
received_758953845849959.jpeg
 
Löshoppning idag i blåsten.
Han tyckte plastbanden var läskiga men efter lite övertalning och godis så var de inte så läskiga längre.

Hoppade inte så högt idag. Men vi ska köra igen på torsdag. 😍🙌

Bästa Halifax Unik!Visa bifogad fil 117035

Är det kameravinkeln som luras eller är oxern byggd åt fel håll?

Jag längtar tills jag ska löshoppa Leia, måste bara bestämma mig för om jag ska ha infångare eller köra fritt.
 
Jag såg nu att ni menade bilden. Det är kameravinkeln som lurar ögat där. Vi skulle självklart aldrig bygga så att det blir farligt för hästarna. Så lite får ni inte tro om mig 😂

Jag såg inte själv att den lurades på bilden. Det är samma höjd som på filmen. 😊
 
Här är en till bild från en annan video men med samma höjd men där är den som filmar inte lika nära.

Kul med synvillor dock. Att de kan luras så mycket. 🤭

Screenshot_20230418_205832_Gallery.jpg
 
Jag bara skojade. Såg nu att i första bilden är faktiskt bakre bommen lägre. Men den måste ha korrigerats efter det hoppet då de andra filmerna är den på samma hål som bakre. Jag stod vid början på hinder serien och släppte lös hästarna. Vi var tre som hjälpte till.

Hindret var såpass lågt och ingen häst slog i bakre bommen så inga skador skedde såklart. Å på andra bilden är den korrigerad till rätt hål så ett simpelt misstag helt enkelt. Skulle vi däremot ha hoppat högre är det såklart en annan sak angående otäcka skador. Vilket jag hoppas att jag slipper :)

Hur som haver så är jag bara glad att han hoppade hindret och hade roligt! :P
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 170
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 601
Senast: Nepenthe
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 296
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 522
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp