Bukefalos 28 år!

Flamsäkert medel...

E

Evelina_J_S

Hejsan.
Jag har just börjat med poi (om ni inte vet vad det är så är det typ snören/kedjor med eldklot som man snurrar och grejar med). Men jag är som lite rädd att bränna av mig håret. Och så kom jag ihåg att jag, för X antal år sedan, läste nånstans att det finns typ flamsäkra medel som bland annat ridande polisen använder på hästarna vid kravaller. Vet någon vart/om det går att få tag på?
 
Sv: Flamsäkert medel...

ööh.. sist jag kollade så börjar man inte med eldkloten direkt :crazy: testa att träna några år med vanliga bollar innan du ger dig på sånt.
 
Sv: Flamsäkert medel...

eldkloten är ju det som är roligt, annars så föreslår jag dig faktiskt att använda mössa. helt klart billigast. fast ta inte en i fleece.
 
Sv: Flamsäkert medel...

Hej!

Låter jättekul, men snälla var lite rädd om dig!
Behjärtansvärt att förhindra att håret tar eld men flamskyddsmedel är mycket giftiga och kan lagras i kroppens fettvävnad, vad jag har hört. Kan du inte komma på ett annat sätt? En blöt turban? ;)
 
Sv: Flamsäkert medel...

Jag har alltid täckt håret med något. Mössa eller snusnäsduk exempelvis. Tänk på resten av kroppen också, och bär bara sånt som inte tar eld lätt.

Just det: Träna tränaträna med bollar INNAN du får för dig att börja elda på dom.
 
Senast ändrad:
Sv: Flamsäkert medel...

Nu är det nåt år sen jag poi'ade för jag lessnade och la undan dem.

Men jag såg alltid till att vara blöt i håret och ha mössa på mig,
jeans och något långärmat upptill som inte är så lättantändligt-oavsett årstid

Och se alltid till att ha vatten eller en nåt som du kan kasta på dig om det tar eld tex i byxorna eller så. Man kan aldrig skydda sig för mkt liksom.

Och ÖVA ÖVA ÖVA med 'torra' poi eller med tennisbollar på snören, så att du lär dig 'avvärja' om det går på tok.

Ett sista tips är att inte låta poi'sen dra så länge i lampoljan i början, då brinner de kortare tid och du kan fokusera 100% hela tiden och hinner inte bli trött i tex armar eller så.

Och just ja, se till att ha en jämn rytm, då går det lättare att undvika att man trasslar in sig.

Och om du fortfarande tror du behöver flamsäkert medel så kolla på clasohlson, jula etc och kanske elbutiker nu så här i adventstider.

Jag har även för mig att jag sett en spray som gör saker flamsäkra (tex mossa i adventsljusstakar) på www.smartasaker.se -kolla där vetja!

Lycka till!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 439
Senast: Hedinn
·
Tjatter Deltagare 1. Niyama 2. cirkus 3. Emtherlia 4. hemlig 5. MikaTela 6. Artline 7. qitis 8. Ceta 9. LenaH 10. Pegasus 11. Blacksmithfarm...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
11 228
Senast: Pegasus63
·
Tjatter Goda roller: Bagaren - När hen blir uppäten så orkar inte ulvarna äta nästa natt, det vill säga ingen dör. Byfånen - Som byns fåne har...
41 42 43
Svar
853
· Visningar
23 104
Senast: Kilauea
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 594
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp