Bukefalos 28 år!

Fodervärdskontrakt

K

kixan

Den hamnar säkert helt fel tråden, men jag hittar inget bra ställe att lägga den på.
Nåväl, jag ska lämna ut min häst på foder och tänkte knåpa ihop ett litet kontrakt. Vad ska man skriva däri? Hur länge hästen ska vara på foder, men sen då? Tacksam för alla möjliga tips & förslag.
 
Vem som ska stå för alla kostnader:
* foder
* uppstallning
* veterinär
* hovslagare
* försäkring

Hur länge hästen är på foder och uppsägningstid åt båda håll. Ofta har man också med något om att ifall fodervärden missköter sig totalt sägs kontraktet upp med omedelbar verkan.

Bra att ha med vem som tar kostnader för transport till/från dig. Vad som får göras med hästen (får den tävlas, hoppas?).

vill fodervärden ha förköpsrätt om hästen ska säljas? Kanske är det lämpligt att redan nu förhandla om pris?

Vilken utrustning skickas med hästen och i vilket skick är den i.

Veterinärundersökning - vem tar kostnad för den innan perioden och i slutet? Hur ska hästen vaccineras?

Hmm kommer inte på mer just nu - är nog för trött! :cool:
 
Finns färdiga kontrakt som finns i de flesta välsorterade hästsportsbutiker. Kostar runt 40:- och är i två exemplar - en för vardera part. Var noga med att kontraktet blir riktigt!
 

Liknande trådar

Anläggning Eventuellt ska vi ha hästarna hemma framöver. Vi har lagård och ett tomt utrymme där bredden är 4 m och längden är strax över 7 m...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 295
Senast: Johannna1
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 122
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 827
Senast: Solstig
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp