Bukefalos 28 år!

Förändras kroppen så mycket när man blir äldre?

@TinyWiny Vilken himla pärs du tagit dig genom och lever i! Det är hemskt att läsa om hur vården misstrott och feldiagnostiserat dig pga slarv/för kort undersökning. Det hade ju kunnat minimera vissa smärtor tidigare kanske? Har själv ingen bra erfarenhet i vården då jag likt dig blivit bortprioriterad och inte trodd, det är jobbigt att slåss för sina rättigheter när det är det sista man har ork till. Vad fint att du kunnat behålla dina hästar och att din sambo kan hjälpa dig. Även om du inte klarar rida så ofta så är ju oasen i stallet med djur så rogivande och styrkande :love:
 
Jag har beslutat mig för att gå ner i vikt och redan lyckats förlora några kilon :) Jag försöker hålla mig motiverad och ha en tydlig målbild, och i stället för att titta på hur andra ser ut och jämföra mig så har jag tagit fram bilder på mig själv när jag var 19 år. Då var jag smal och vägde 10 kg mindre än vad jag gör nu. Jag var smal men låg fortfarande inom normalvikt för min längd (BMI). Nu är jag 27 år och har lagt på mig. Jag nämnde för en vän att jag hade som mål att få samma kropp som jag hade när jag tog studenten, men hon tyckte direkt att det var ett orealistiskt mål. Att jag inte kan förvänta mig att se ut nu som jag gjorde då, för att man blir äldre och kroppen förändras. Det fick mig att fundera. Jag är ju lika lång. Jag har samma skostorlek som då. Jag är inte så gammal att jag inte kan träna hårt eller att kroppen har börjat hänga. Varför skulle jag inte kunna se ut som jag gjorde då?

Jag förstår givetvis att det krävs betydligt mer arbete än vad det gjorde då. Äta bra och mycket träning. På den tiden hade man ju en snygg kopp utan att ens anstränga sig. Jag förstår även att jag kommer börja få lite rynkor med tiden, att huden kanske inte kommer vara lika tight efter en viktnedgång osv. så givetvis kan kroppen inte se exakt likadan ut. Men varför skulle jag, i stora drag, inte kunna se ut typ som jag gjorde då? Eller kan jag det och min vän har fel? Eller har jag ett helt orealistiskt mål? Vad tror ni?

Jag har inte läst alla inlägg men från 19 till 27 ska det väl inte vara någon större förändring så att det inte går att komma tillbaka. Jag är 54 och har samma storlek i kläder som när jag var 20 trots 3 barn. Men jag har varit ganska noga med min kost och motion. Jag måste ha det under kontroll eftersom jag har haft anorexia.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 684
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: alazzi
·
  • Låst
Kropp & Själ Gång på gång får jag höra hur fel det är att vara tjock. Att en dels skulle må bättre om en blev smal, men också att det är mycket...
44 45 46
Svar
914
· Visningar
42 627
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 198
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp