Bukefalos 28 år!

Försäkring av galopphästar (Utbruten från Bruten försäkring trots övertagande av försäkring?)

Du skrev själv att det fanns inte statistik på fullblod bara i träning.Utan det baseras på tävlande fullblod.Klart att det inte bär sig då och det har jag aldrig påstått 😉.Statestiker är bra om det används i rätt sammanhang och grupp.

Var har jag skrivit det menar du? :grin:

Vet DU hur statistiken används? Statistiken är gruppen och beståndet, det kan knappast plockas ur sitt sammanhang.
 
Alla skador om hästen har en A1 vet.vård försäkring. Jag har även haft en galopphäst i träning men hon startade aldrig något löp. Men hon gick igenom böjprov så efter det så räknades hon som en vanlig häst försäkringsmässigt.
Min bästa kompis köpte en urusel travare som inte gjorde många knop och hon fick inte försäkra den som ridhäst innan den kunde galoppera !! Det tog ett år innan han kunde det så hon fick försäkra den som ridhäst, det blev en jättefin ridhäst, med tölt :D. Jag minns aldrig att den var skadad innan han dog av brusten tarm.
 
Min bästa kompis köpte en urusel travare som inte gjorde många knop och hon fick inte försäkra den som ridhäst innan den kunde galoppera !! Det tog ett år innan han kunde det så hon fick försäkra den som ridhäst, det blev en jättefin ridhäst, med tölt :D. Jag minns aldrig att den var skadad innan han dog av brusten tarm.

Va? Det var det konstigaste jag hört 🤔 Hur skulle det kontrolleras?
 
Var har jag skrivit det menar du? :grin:

Vet DU hur statistiken används? Statistiken är gruppen och beståndet, det kan knappast plockas ur sitt sammanhang.
Klicka för att se mer...Ja och ju större en väldigt liten en grupp är finns det fler variationer att beakta.
 
Min bästa kompis köpte en urusel travare som inte gjorde många knop och hon fick inte försäkra den som ridhäst innan den kunde galoppera !! Det tog ett år innan han kunde det så hon fick försäkra den som ridhäst, det blev en jättefin ridhäst, med tölt :D. Jag minns aldrig att den var skadad innan han dog av brusten tarm.
Hon kan inte ha kontaktat mer än ett bolag, det kravet lär inte finnas i regelboken.
 
Det finns bolag som anser att det är när träningssadel läggs på eller ett visst datum det kalenderår hästen fyller ett år.Inte när den faktiskt tränas för att gå löp

Träningssadel kan jag ju förstå, min reds in på galoppstallet. Jag hade bara vanlig hoppsadel vid invänjningsprocessen. Kalenderår har jag svårt att förstå om den inte ägs av ett galoppstall. Mitt fullblod tex skulle aldrig gå löp. Jag köpte henne som ft häst när hon var 1 år. Sen blev jag uppringd av en tränare som hade systern som hade gått bra och ville prova min.
 
Träningssadel kan jag ju förstå, min reds in på galoppstallet. Jag hade bara vanlig hoppsadel vid invänjningsprocessen. Kalenderår har jag svårt att förstå om den inte ägs av ett galoppstall. Mitt fullblod tex skulle aldrig gå löp. Jag köpte henne som ft häst när hon var 1 år. Sen blev jag uppringd av en tränare som hade systern som hade gått bra och ville prova min.
Men om du hade velat vänja den vid galoppsadel själv direkt hade den ansetts av FB vara i träning
 
Fast det hade den ju varit då. Likaväl som att den var i ridhästträning med min hoppsadel!
Men alltså du rider inte in en galopphäst annorlunda än en ridhäst.De gör samma saker fast med olika sadlar.Alla hästar rids in tränas upp och sen tränas de för en uppgift vare sig det är galopp, dressyr, fälttävlan osv
 
Fast jag kan ju se en viss skillnad på ett fullblod med galoppsadel och ett halvblod med galoppsadel ur en försäkringsmässig synpunkt.
Det är där vi skiljer oss åt.Tycker det börjar när hästen står inskriven i svensk galopp hos liciensierad tränare 🐎
 

Liknande trådar

Hästvård Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
15
· Visningar
1 575
Senast: Habina
·
Hästvård Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
24
· Visningar
1 558
Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
14 199
Senast: Badger
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
29 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp