Bukefalos 28 år!

Fotad av fartkamera, neka?

Nu är det ju kanske inte din tråd i sak som gör folk, mig bland annat, upprörda, utan fenomenet. Att det finns så många idioter ute på vägarna som inte borde sitta bakom en ratt. Och att det finns folk som av nån konstig, barnslig principsak ska vägra och tära på polisens resurser så att de inte kan göra viktigare jobb. Om folk bara kunde bete sig i trafiken skulle polisen ha mer resurser till att faktiskt reda upp andra allvarliga brott. Det skulle kunna vara fler pedofiler, mördare, rånare, våldtäktsmän osv bakom lås och bom om det fanns färre dåliga, ansvarslösa förare på vägarna och om man stod för vad man gjort. Tycker du att det är roligt bara?
Nu har de ju skickat ut ett brev och haft ett telefonsamtal så tror inte så många våldtäktsmän hade hamnat bakom lås och bom.
Men jag har sagt att jag tycker en ska betala om en åker dit. Så nej jag tycker inte att en ska slösa på polisens resurser nej, vart har jag skrivit det?
 
Jag körde för fort ofta förr, inte så ”medvetet” men slarvade ofta med hastigheten. I december 2018 körde jag för fort efter en 30-skylt och fick rejäla böter och en varning. För mig har det inneburit att jag följer reglerna med 95% mindre slarv. Idag tänker jag att trafiksäkerheten har blivit bättre. Då blev jag lite upprörd över att de mätte precis innanför skylten och att böterna blev saftiga. Men jag körde för fort och är väl medveten om reglerna. Felet var mitt och inte polisernas. Idag tycker jag det var riktigt bra att jag sänkt tempot i trafiken och är mer noga. Jag har blivit en bättre bilförare!

Jag tycker att man ska ta ansvar för sina lagöverträdelser och gärna tänka ett varv på varför reglerna finns där.

Jag tycker det är urkasst att agera för att komma undan böter för brott man vet att man gjort sig skyldig till. Förbannat urkasst.
 
Alltså de flesta jag känner kör mer eller mindre lite för fort allt som oftast. Mitt jobb kräver bilkörning, flera mil om dagen och jag försöker att alltid köra lagligt då jag vägrar bot på arbetstid, och jag tillhör en minoritet bland mina kollegor kan jag säga.
Men det är ju härligt att läsa att det finns så många som kör helt lagligt här på buke:D
Har dock lite svårt att förstå att min tråd väcker så starka känslor hos vissa, måste vara jobbigt.

Japp det är underbart att vara laglydig och inte vidare krångligt. Åk hemifrån tidigare om man måste stressa till jobbet, planera dagen. Jag tillhör de som förlorat någon man hållit kär i trafiken pga en fortkörare - det är något jag aldrig glömmer, slutar påverkas av eller något. Kan man inte ens följa sådana enkla regler och lagar, vad är man då kapabel till när det verkligen gäller?
 
Japp det är underbart att vara laglydig och inte vidare krångligt. Åk hemifrån tidigare om man måste stressa till jobbet, planera dagen. Jag tillhör de som förlorat någon man hållit kär i trafiken pga en fortkörare - det är något jag aldrig glömmer, slutar påverkas av eller något. Kan man inte ens följa sådana enkla regler och lagar, vad är man då kapabel till när det verkligen gäller?
Tror nog att de flesta är kapabla att följa lagar o regler när det väl gäller :)
Beklagar din förlust.
 
Tror nog att de flesta är kapabla att följa lagar o regler när det väl gäller :)
Beklagar din förlust.
Vaddå så när det väll gäller? Folk förlorar sina liv regelbundet på grund av diverse olagliga körningar. Fortkörning är en av anledningarna.
Haft en kursledare en gång dom jag idiotförklarade. Karln berättade att han kört till jobbet på ren rutin den morgonen för att han var så trött. Hade något oväntat hänt som att ett barn sprungit ut i trafiken på ett vanligt övergångsställe utan trafik lysen så hade barnet garanterat inte överlevt.
 
Vaddå så när det väll gäller? Folk förlorar sina liv regelbundet på grund av diverse olagliga körningar. Fortkörning är en av anledningarna.
Haft en kursledare en gång dom jag idiotförklarade. Karln berättade att han kört till jobbet på ren rutin den morgonen för att han var så trött. Hade något oväntat hänt som att ett barn sprungit ut i trafiken på ett vanligt övergångsställe utan trafik lysen så hade barnet garanterat inte överlevt.
Det är hemskt med trafikolyckor verkligen, jag har aldrig orsakat en dock blivit påkörd i bil två ggr. ( hade dock inte med fortkörning att göra, utan det var bägge gångerna människor bakom ratten som inte kollade sig för)
Vi kan nog skriva sida upp och ned om liknande saker som i ditt inlägg, vad vill du med det i denna tråd?
Det händer att jag också kör 90 på landsväg (70) det händer också att jag ligger över 110 på motorväg. På jobbet när jag håller70 på landsvägarna får jag köer efter mig, stressade o farliga omkörningar osv
Tror nog att de flesta kör lite fort i bland, och hade jag blivit så upprörd över det som ni i tråden så hade jag blivit tokig till slut :angel:
Tycker ni ska chilla lite :)
 
Det är hemskt med trafikolyckor verkligen, jag har aldrig orsakat en dock blivit påkörd i bil två ggr. ( hade dock inte med fortkörning att göra, utan det var bägge gångerna människor bakom ratten som inte kollade sig för)
Vi kan nog skriva sida upp och ned om liknande saker som i ditt inlägg, vad vill du med det i denna tråd?
Det händer att jag också kör 90 på landsväg (70) det händer också att jag ligger över 110 på motorväg. På jobbet när jag håller70 på landsvägarna får jag köer efter mig, stressade o farliga omkörningar osv
Tror nog att de flesta kör lite fort i bland, och hade jag blivit så upprörd över det som ni i tråden så hade jag blivit tokig till slut :angel:
Tycker ni ska chilla lite :)
Jag undrar vad du menar med kommentaren när det väll gäller.
 
Det är hemskt med trafikolyckor verkligen, jag har aldrig orsakat en dock blivit påkörd i bil två ggr. ( hade dock inte med fortkörning att göra, utan det var bägge gångerna människor bakom ratten som inte kollade sig för)
Vi kan nog skriva sida upp och ned om liknande saker som i ditt inlägg, vad vill du med det i denna tråd?
Det händer att jag också kör 90 på landsväg (70) det händer också att jag ligger över 110 på motorväg. På jobbet när jag håller70 på landsvägarna får jag köer efter mig, stressade o farliga omkörningar osv
Tror nog att de flesta kör lite fort i bland, och hade jag blivit så upprörd över det som ni i tråden så hade jag blivit tokig till slut :angel:
Tycker ni ska chilla lite :)

Jag tror också att de flesta kör lite för fort ibland. Skillnaden är att de inte klagar över böter utan betalar och lär sig något.

Med tanke på att jag antar att det är ditt barn som kört, alternativt en annan när släkting eftersom de fick reda på vem, så hade jag sagt till människan att skärpa till sig och betala. Hen har ju blivit påkommen under tiden hen brutit mot laget. Därmed får ju hen se till att lösa det och göra rätt för sig.
 
Jag tror också att de flesta kör lite för fort ibland. Skillnaden är att de inte klagar över nöter utan betalar och lär sig något.

Med tanke på att jag antar att det är ditt barn som kört, alternativt en annan när släkting eftersom de fick reda på vem, så hade jag sagt till människan att skärpa till sig och betala. Hen har ju blivit påkommen under tiden hen brutit mot laget. Därmed får ju hen se till att lösa det och göra rätt för sig.
Ja jag har sagt åt hen att jag tycker att hen ska stå sitt kast och betala. Det hade jag gjort.
Hen är ung och vänner och polisvännen har ju sagt att det är bara att neka så slipper du, så då är det nog lätt att låta sig påverkas av det när man inte är helt mogen egentligen, som de flesta tonåringar kanske inte riktigt är.
Nu kommer många elda upp sig igen här för att jag försvarar handlingen, men jag försvarar det inte i sak, men jag kan inte tycka att det krävs en vidrig, hemsk idiot till det som de flesta i tråden tycker :) Föreslår att de som retar upp sig så mkt att de slutar läsa kanske, kan inte vara bra för hälsan. Spelar ingen roll hur många gånger ni kallar mig idiot, det var inte jag som körde utan en myndig person som tar eget ansvar över sina handlingar.
 
Ja jag har sagt åt hen att jag tycker att hen ska stå sitt kast och betala. Det hade jag gjort.
Hen är ung och vänner och polisvännen har ju sagt att det är bara att neka så slipper du, så då är det nog lätt att låta sig påverkas av det när man inte är helt mogen egentligen, som de flesta tonåringar kanske inte riktigt är.
Nu kommer många elda upp sig igen här för att jag försvarar handlingen, men jag försvarar det inte i sak, men jag kan inte tycka att det krävs en vidrig, hemsk idiot till det som de flesta i tråden tycker :) Föreslår att de som retar upp sig så mkt att de slutar läsa kanske, kan inte vara bra för hälsan. Spelar ingen roll hur många gånger ni kallar mig idiot, det var inte jag som körde utan en myndig person som tar eget ansvar över sina handlingar.

Nej att kalla dig idiot hjälper ju inte. Men då det är ditt barn (av allt jag kan utläsa?) så hade jag nog gjort lite mer än bara säga åt hen att stå sitt kast. Förmå din unge att betala. Man kan ju inte bara skita i det pga grupptryck. Jag hoppas hen kommer få ett strafföreläggande hem, ännu bättre en kallelse till tingsrätten.

Jag har verkligen ingen förståelse för man inte betalar sina fortkörningsböter. Ingen alls. Jag har förståelse för att man kan köra för fort, men inte att man inte betalar. Helt orimligt.
(Och i regel är det helt meningslöst att neka till en fortkörning...)
 
I
Nej att kalla dig idiot hjälper ju inte. Men då det är ditt barn (av allt jag kan utläsa?) så hade jag nog gjort lite mer än bara säga åt hen att stå sitt kast. Förmå din unge att betala. Man kan ju inte bara skita i det pga grupptryck. Jag hoppas hen kommer få ett strafföreläggande hem, ännu bättre en kallelse till tingsrätten.

Jag har verkligen ingen förståelse för man inte betalar sina fortkörningsböter. Ingen alls. Jag har förståelse för att man kan köra för fort, men inte att man inte betalar. Helt orimligt.
(Och i regel är det helt meningslöst att neka till en fortkörning...)
inte mitt barn men bor i samma hushåll. Polisen kommer höra av sig om de vill att hen kommer in på förhör på stationen så strafföreläggande är det inte dags än. Polisvännen hävdar annat än du, att det pfta går att neka sig ut böter, och jag tror hen har bättre koll än du. Men jag uppdaterar. Antar att en får brev oavsett om de lägger ner eller går vidare.
 
Ja det var ett svar till twihard, dock var det du som skrev kommentaren jag frågade dig om då jag undrar vad du menade med den.
Sen vill jag poängtera att jag inte tycker du är en idiot, jag idiotförklarade kursledaren.
Jag tror ju att de flesta kan följa lagar o regler även om en kör för fort ibland helt enkelt. Som tex jag som allt som oftast är en laglydig medborgare, men jag är skyldig till att köra lite fortare än 70 på landsväg ibland. Det gäller även min anhörig.
 
Jag tror ju att de flesta kan följa lagar o regler även om en kör för fort ibland helt enkelt. Som tex jag som allt som oftast är en laglydig medborgare, men jag är skyldig till att köra lite fortare än 70 på landsväg ibland. Det gäller även min anhörig.
Jag skriker på pojkvännen dom få ggr han får blyfot. Dock samlas alla trafikens idioter runt honom aldrig varit med om liknande.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 823
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 806
Senast: Zaria
·
Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 761
Senast: athena
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 489

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp