Gått in i min lägenhet

Meddelar vad?
Om man inte vet att det har blivit fel är det ju svårt att meddela det.
Den som gick in genom balkongdörren har nog ingen som helst aning om att det blev tokigt.
Om man fick till sig att man inte kunde bli insläppt men kunde komma in ändå så meddelar man naturligtvis det? Det är inget som man som hyresgäst ska behöva märka när man kommer hem. Det minsta man kan begära en lapp som förklarar när man var där och vad man gjort.
Det är inte normalt förfarande att leta upp alternativa vägar in i någons hem.
 
Och där man rent faktiskt har lagen på sin sida dessutom, oavsett om det kanske var ett missförstånd eller om det var arbetare som passade på i alla fall.
Jo men misstag kan ju alla göra.
Och då saknas uppsåt om man nu skall peka på lagen.
Gör du aldrig några misstag som kan råka bryta mot någon lag?
 
Om man fick till sig att man inte kunde bli insläppt men kunde komma in ändå så meddelar man naturligtvis det? Det är inget som man som hyresgäst ska behöva märka när man kommer hem. Det minsta man kan begära en lapp som förklarar när man var där och vad man gjort.
Det är inte normalt förfarande att leta upp alternativa vägar in i någons hem.
Men jag tror inte att just den personen som råkade gå in fick den informationen.
Min erfarenhet av hantverkare är att de fokuserar på uppgiften och liksom tar sig igenom hinder utan att riktigt tänka på det.
Informationen fastnade antagligen på vägen.
 
Vad har det med saken att göra? Jag har aldrig objuden klivit in i någons hem i alla fall - jag förstår helt och hållet om TS anmäler, sedan får de andra parterna avgöra vem som gjorde fel och var.
Det handlar om att kunna ha överseende med att människor kan göra misstag.
 
Jo men misstag kan ju alla göra.
Och då saknas uppsåt om man nu skall peka på lagen.
Gör du aldrig några misstag som kan råka bryta mot någon lag?
Så man ska slippa ta konsekvenser för sitt handlande för att andra också gör misstag? Eller för att jag också har gjort misstag i mitt liv ska jag ständigt ha överseende för andra när de gör misstag och inte reagera på det?

Det låter lite märkligt att bara för att jag gjort misstag så får jag inte kräva att andra följer lagen. Ska jag bara ta emot konsekvenserna av andras misstag bara för att jag inte är felfri själv, utan att få lov att reagera?

Det är ju bara den som gick in som vet om det var ett misstag eller ej dessutom, men det är trots allt ett handlande som borde få konsekvenser. Allra minst en upplysning om att man inte går in i lägenheter olovandes.
 
Jo det är det om uppfattningen är att man inte kan komma in och det är själva problemet, som man då löser
Eller om man har tagit fel på lägenhet utifrån jämfört med trapphuset.
Eller om kommunikationen mellan inblandade parter går fel på vägen.

Hur kan man ta fel på lägenhet när man helt plötsligt måste ta sig in via balkongen i en av lägenheterna? Då måste dom aktivt ha letat efter en annan väg in, det är inte ett misstag utan ett aktivt val.
 
Hur kan man ta fel på lägenhet när man helt plötsligt måste ta sig in via balkongen i en av lägenheterna? Då måste dom aktivt ha letat efter en annan väg in, det är inte ett misstag utan ett aktivt val.
På telefonen så smått det är.

Det står ju inte adressen på balkongen.
 
Så man ska slippa ta konsekvenser för sitt handlande för att andra också gör misstag? Eller för att jag också har gjort misstag i mitt liv ska jag ständigt ha överseende för andra när de gör misstag och inte reagera på det?

Det låter lite märkligt att bara för att jag gjort misstag så får jag inte kräva att andra följer lagen. Ska jag bara ta emot konsekvenserna av andras misstag bara för att jag inte är felfri själv, utan att få lov att reagera?

Det är ju bara den som gick in som vet om det var ett misstag eller ej dessutom, men det är trots allt ett handlande som borde få konsekvenser. Allra minst en upplysning om att man inte går in i lägenheter olovandes.
Man kan ju ta reda på vad som verkligen har hänt innan man hojtar om polisanmälan kan jag tycka.
Alla kan göra misstag.
Vill inte du att andra överser med dina misstag?

Det är ju lämpligt att påtala misstagen men att kräva konsekvenser är inbland att dra det litet väl långt.
 
Klart de kan, då får de väl förklara att det var ett sådant. Tänk om det INTE var ett misstag, då är det ju bra att det blir anmält.
Det behöver ju oavsett redas ut hur misstaget kunde ske så att det helst inte händer igen.
Men där handlar det ju om kommunikation och inte om repressalier.

Att polisanmäla någon som man inte ens vet vem det är blir ju inget bättre av.
 
Jag vill också verkligen bara betala hyran och få bo i mitt hem. Ifred.
Jag skall önska mig sådana hyresgäster i julklapp.
Mina verkar oftast behöva en morsa också och den servicen ingår inte riktigt i hyran.

Nu, precis nu på mail, ville den som inte släpper in mig ha badkar i duschrummet. Det är nej på det då golvet inte håller för det. Som straff för det så hotar hyresgästen med att aldrig mer läsa mina mail.

Någon som utan att trassla om allt bara betalar hyran och bor känns som en dröm i jämförelse.

Och med det säger jag god natt.
 
Det behöver ju oavsett redas ut hur misstaget kunde ske så att det helst inte händer igen.
Men där handlar det ju om kommunikation och inte om repressalier.

Att polisanmäla någon som man inte ens vet vem det är blir ju inget bättre av.
Nu var det här en ex-hyresvärd och annat trassel. Jag förstår helt och hållet om man inte själv vill ta itu med hela härvan.
 
F

Man provar huvudentrén först och då ser man lägenhetsnumret tänker jag. Börjar man sedan gå runt och söka efter en osäkrad ingång är man ute på hal is.
Nuvarande hyresvärd eftersom att det var den som hörde av sig om åtgärden och fick svaret att hyresgästen inte var hemma och visste att det inte finns huvudnyckel.
Det låg på hans/hennes bord att hantera.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Börjar bli galet trött på min hyresvärd. Hen hyr ut i andrahand för första gången någonsin. Så här i efterhand kan jag önska att jag...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
12 634
Senast: Sasse
·
Hemmet Jag har en fråga angående min hyreslägenhet. Jag och min sambo flyttade från en lägenhet inne i centrum till en större lägenhet ute på...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 958
Senast: fejko
·
Katthälsa Jag har precis blivit uppsagd från mitt jobb och lägenheten som ingick i jobbet, letar nytt för fullt men har en ganska stor hake nu iom...
Svar
7
· Visningar
1 555
Senast: Pudlan
·
Hemmet Hittade ingen bra rubrik men denna får duga... Jag är uppväxt i villa men har på min höjd bott i BR-radhus själv. Jag gillar inte...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
13 710
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp