Bukefalos 28 år!

Gengångare (serien)

Vad lustigt att den här gamla tråden kom upp just nu, då jag alldeles nyligen plöjt denna serie på Netflix. Hade ingen aning om vad det var när jag började kolla, trodde det skulle vara nåt riktigt b, men blev helt uppslukad! Så snyggt, så suggestivt, så kusligt, och så bra skådespelare och soundtrack. Jag är inte lättskrämd utan blir oftast besviken när jag hoppats få bli lite rädd av en film, men vad gäller denna serie får jag fortfarande en vecka efteråt lite goa läskiga rysningar av att tänka på den där dammen med kyrktornet som sticker upp, den obehagliga fördämningsväggen, de döda djuren som flyter runt nere på botten, scenen när de kör i bilen och bara kommer tillbaka till samma ställe hela tiden.

Många verkar blivit besvikna på sista avsnittet och det gäller även mig. Gillar inte zombiegrejen, utan hade hellre fått hänga kvar i det mer minimalistiskt kusliga.

Visste inte att det skulle komma en säsong till. Just nu känner jag mig inte jättesugen på den då jag tror att jag kommer bli besviken, kan inte riktigt se hur en fortsättning skulle se ut. Men visst kommer jag att vilja se den. Den amerikanska remaken däremot kommer jag nog låta bli att se.
 
Såg början av den amerikanska och slog av,:cautious: inte i närheten av den franska.
Väntar på den franska fortsättningen. :banana:
 
Många verkar blivit besvikna på sista avsnittet och det gäller även mig. Gillar inte zombiegrejen, utan hade hellre fått hänga kvar i det mer minimalistiskt kusliga.

Visste inte att det skulle komma en säsong till. Just nu känner jag mig inte jättesugen på den då jag tror att jag kommer bli besviken, kan inte riktigt se hur en fortsättning skulle se ut.
Jag tror jag med kommer bli besviken som bara den och har också svårt att se hur dom kan gå vidare efter det slutet utan att det blir bara ännu en tråkig zombieserie. Jag har inte alls fastnat för zombier riktigt.
 
Det var den franska. Men den amerikanska började komma in då också, så om du inte hittade den franska så kanske de tagit bort den när de fått in alla amerikanska avsnitt.
 
Det var den franska. Men den amerikanska började komma in då också, så om du inte hittade den franska så kanske de tagit bort den när de fått in alla amerikanska avsnitt.
Okej, missade den kanske precis då. Har sett den men tänkte uppdatera mig lite för det var så längesen jag såg den, har ju nästan glömt en hel del.
 
Vilka kollar på säsong 2? Jag är på avsnitt 4 nu så reserverar mig för eventuella spoilers (avsnitt 6 finns ute nu).
 
Avsnitt 3 menade jag, kommer tydligen inte ens ihåg hur långt jag sett. :idea:

Jag fattade inte alls den där "cirkulationsgrejen", typ att vissa tillfällen öppnande sig möjligheter att ta sig till andra ställen. Men varför/hurdå?
 

Liknande trådar

Kultur Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 687
Senast: Habina
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 437
Senast: MiaMia
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 186
Senast: Karro-Lina
·
Fritid Här kan vi dela med oss av våra serietips. Berätta även var man kan se serien.
2 3
Svar
42
· Visningar
1 681
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp