Bukefalos 28 år!

Gengångare (serien)

Sv: Gengångare (serien)

Jag fattar liksom ingenting. Verkligen ingenting. Mer än att Adéles innehåll i livmodern är en konstruerad cliffhanger för nästa säsong. Jag är så besviken så det finns liksom inte.
 
Sv: Gengångare (serien)

Ju mer jag tänker på det desto mera besviken blir jag. Var hela meningen med allt då att dom bara skulle hämta att döda i staden, liksom inget mer? Och sen så ska dom inte stanna kvar utan sticka därifrån. Fast nu blir det väl ett krig då mellan levande och döda när det gäller Adéle då antar jag. Och vad blir det, ett zombiebarn?

Och det här "dom döda från dammen kommer hämnas" pratet, hälften av dom som kom tillbaka dog ju inte ens i dammen eller vad ska dom hämnas för?

Sen tycker jag det är imponerande att lyckas fortsätta sova när hundratals människor går förbi och dessutom tar på bilen. Dom måste varit väldigt diskreta.
 
Sv: Gengångare (serien)

Jag har också sett serien och är som er rätt besviken på sista avsnittet. Tycker det är helt ok att avsluta med en cliffhanger till nästa säsong, men jag tycker att de kunde ha svarat på lite frågor som kommit upp under den här säsongen. Nu är ju liksom ingenting löst, känns inte som ett sista avsnitt direkt..:confused:
 
Sv: Gengångare (serien)

Nä inte svar på en enda fråga. Victors föräldrar tex verkar vara helt orelevant, denna fén finns egentligen inte heller antar jag för hon är bara någon som victor tycker liknar fén som hans mamma hittade på?

Sen förstår jag inte varför vissa är så zombielika monsteraktiga medan andra ser ut som vanliga människor.
 
Sv: Gengångare (serien)

Jag håller med om att det inte var ett tillfredsställande slut men jag får en känsla
av att de räddades av gengångarna. Hade de inte varit rädda och låst in sig uppe på
kullen skulle de kanske dött pga den nya dammbristningen (varför de inte bara fick
köra därifrån är en annan fråga..)
 
Sv: Gengångare (serien)

Jo, så kan man också se det. Men är det verkligen så få som bor i byn, känns som att det borde vara lite flera än dom som var där? Och varför kan dom inte bara säga det isåfall? Dom är ju väldigt talföra eller vad man ska säga.

Den gamles fru som jag aldrig kommer ihåg vad hon heter, hon sa ju i början där att den första dammolyckan var mord och att nångång skulle dom döda hämnas. Hon visste ju dessutom om det här, jag får känslan av att hon är ond på nåt vänster. Hon ville hämnas den förra olyckan.

Så jag tror nästan tvärtom, att dom döda orsakade denna nya översvämningen. Jag tror även det var därför dom inte kunde lämna byn. Victor verkar vara en minst sagt hämndbenägen typ.
 
Senast ändrad:
Sv: Gengångare (serien)

Och vad blir det, ett zombiebarn?

Jag tror du kan stryka zombie-teorin vad det gäller den här serien. Det är inte den nivån här. Missförstå mig rätt, jag är ivrig tittare av TWD, men den här serien ligger på ett annat plan tror jag.
 
Sv: Gengångare (serien)

Men några har väl sett väldigt zombieaktiga ut? Som han som drack ur toaletten tex? Jag är inte van vid att titta på zombieserier men detta verkar vara en zombielight version iallafall?
 
Sv: Gengångare (serien)

Jag tyckte sista avsnittet var ok, det svarade ju dock inte på några frågor...

Jag tycker inte folk verkar vara så zombieaktiga. Visserligen har de sår men de är ju i övrigt som de levande. Mannen som drack ur toaletten var konstig, men han kan ju ha varit knäpp när han levde med? Det är ju inte säkert att han tänkte anfalla, det vet vi ju inte eftersom polisen sköt när han rörde sig.

Det värsta är att jag kommer hinna glömma bort allting innan nästa säsong.

Sen fattar jag inte varför Lena och pappan stannade, de kunde väl också ha följt med?
 
Sv: Gengångare (serien)

Nä inte svar på en enda fråga. Victors föräldrar tex verkar vara helt orelevant, denna fén finns egentligen inte heller antar jag för hon är bara någon som victor tycker liknar fén som hans mamma hittade på?
Jag tycker det är klart och tydligt att Victórs vårdnadstagare är den som är fen, något jag trott hela tiden och inte att det var Lucy. I övrigt tycker jag avsnittet var rörigt, inte alls vad jag hade väntat mig med tanke på hur välorda de övriga var, nu känns det som mer frågetecken än någonsin? :confused:

Dåliga amerikanska plagia på rak arm är väl Taxi(eller vad den nu heter), Nikkita och Tre män och en baby? Franska Nikkita är en kanonrulle, de övriga känner jag är ett nja.
 
Sv: Gengångare (serien)

Menar du Julie eller någon annan?

Blä, det är så snurrigt och jag har massor av frågor men det känns tråkigt när vi endå inte kan få svar. :(
 
Sv: Gengångare (serien)

*kl*

Har kollat på hela serien inatt (influensa..) och jag måste säga att jag gillar den. Förutom sista avsnittet då som bara var... konstigt? Kändes som en helt annan regisör.

Dessutom hatar jag den där snuten. Krossa andras familjer går bra, men när det gäller hans egen så riskerar han ALLIHOP utan att hon ens får ta ställning själv. Gubbjävel. :mad:
 
Sv: Gengångare (serien)

Jag tycker så illa om honom så jag "vill" tro att det var han som sköt Viktor och hans familj. Tycker det passar in på min uppfattning om honom, låtsas vara en god typ men är egentligen iskall.
 
Sv: Gengångare (serien)

Jag tycker så illa om honom så jag "vill" tro att det var han som sköt Viktor och hans familj. Tycker det passar in på min uppfattning om honom, låtsas vara en god typ men är egentligen iskall.

Jag avskyr honom också. Han påminner mig om någon som jag inte kan komma på namnet på, men han är ruggigt obehaglig.
 
Sv: Gengångare (serien)

Jag tror de skulle börja spela in säsong 2 under 2014 och eventuellt börja sända den i Frankrike i senare samma år.

Lång väntan alltså.
 
Läste precis; Andra säsongen beräknas spelas in under hösten 2014 och väntas ha premiär i Frankrike under 2015.
SVT har även köpt in säsong 2 som kommer visas under 2015.

:bump::banana::bow:

Sen har jag sett att det finns en serie som heter The returned,
Vet ej om det är en amerikansk version av den franska, men det kan vara värt att titta till säsong 2 sänds. ;)
 

Liknande trådar

Kultur Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 718
Senast: Habina
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 454
Senast: MiaMia
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 244
Senast: Karro-Lina
·
Fritid Här kan vi dela med oss av våra serietips. Berätta även var man kan se serien.
2 3
Svar
42
· Visningar
1 702
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp