Gilmore Girls - spoilertråden

Haha.. just det ja...
Den hade jag glömt bort...då finns det flera alternativ till pappan,
Wookie, Logan, glömda pojkvännen.
Och så vet man inte vad som hänt med Jess...
Men jag tror det är Logan.. för att det ska vara komplicerat...[/QUOTE

Haha, Paul, den bortglömda pojkvännen, han hade jag glömt bort :D
Tror nog också mest på Logan, men varför lämna ett sådär komplicerat slut åt tittarna? Det är nog, som sagt, nästan lite elakt det.
 
@Migo
Ja, precis :(
Oavsett hur upp och ner den riktiga världen har varit så har man kunnat lita på GG's feelgood-känsla, för även om även de haft sina problem så har serien aldrig blivit så allvarlig att den grottat ner sig totalt i något.
 
@Migo
Ja, precis :(
Oavsett hur upp och ner den riktiga världen har varit så har man kunnat lita på GG's feelgood-känsla, för även om även de haft sina problem så har serien aldrig blivit så allvarlig att den grottat ner sig totalt i något.
Sen är jag ju överförtjust i karaktärerna. Det känns så trist att bara lämna allt i ovisshet. Efter alla år ville jag bara krama om dem och ha lite koll på hur deras liv förväntades fortsätta.

Amy hade berättat för Matt Czuchry vem som var pappan :nailbiting: Men han avslöjar inget!
 
  • Gilla
Reactions: MCP
@Brandgul
Jo, man blir ju väldigt fäst vid de flesta karaktärer där.
Ännu en hemlighet de håller på :nailbiting:
Apropå det, de fyra sista orden, dessa hade jag inte hört talas om förens strax före nya avsnitten släpptes. Är detta något som varit ett välkänt faktum bland gg-fans i många år och som jag bara missat, eller är det nylig släppt information?

@Pilot
Fortsätt leva i förnekelse, det kommer jag också att göra och fortsätta tro på ännu en fortsättning ;)
 
@Brandgul
Jo, man blir ju väldigt fäst vid de flesta karaktärer där.
Ännu en hemlighet de håller på :nailbiting:
Apropå det, de fyra sista orden, dessa hade jag inte hört talas om förens strax före nya avsnitten släpptes. Är detta något som varit ett välkänt faktum bland gg-fans i många år och som jag bara missat, eller är det nylig släppt information?

@Pilot
Fortsätt leva i förnekelse, det kommer jag också att göra och fortsätta tro på ännu en fortsättning ;)
Hon avslöjade det nu.
 
@Brandgul
Okej.
Hmm...undrar om det verkligen stämmer då att hon visste redan från början vilka ord serien skulle sluta med, eller om det är något efterfabricerat för att höja spänningen kring nypremiären.
 
@Brandgul
Okej.
Hmm...undrar om det verkligen stämmer då att hon visste redan från början vilka ord serien skulle sluta med, eller om det är något efterfabricerat för att höja spänningen kring nypremiären.
Hon säger det själv i alla fall. Jag har läst en del artiklar och lyssnat på olika intervjuver på Youtube.
 
Råkade se ett gammalt avsnitt. Hade glömt bort hur riktigt illa det var ibland dvs hur Richard och emily kunde bete sig.
Emily och Richard skulle förnya sina bröllopslöften. De ville ha en lokal som var upptage. Richard säger då att de personerna kan väl byta datum. Och om det inte sker kommer försäkringspremien höjas rejält på den anläggningen.

Sen sökte Emily upp Rorys pappa- har glömt vad han heter- för att få honom att satsa på Lorelai så hon gör slut med Luke.

:yuck:
 
Så har man äntligen lyckats se alla avsnitt.
Det viktigaste av allt först och främst: team Jess ftw ;)

Det blev ett pafft slut, och jag kan hålla med om att det blev ett fint "cirkeln sluts" - men jag tycker det var lite fegt av dem att inte våga avslöja vem som skulle vara pappan. Det känns ändå som med största säkerhet skulle vara Logans - även om man har sina förhoppningar på Jess. :angel:
Dean räknar jag kallt bort, även Paul. Jag gillade inte alls hur de behandlade Paul dock, väldigt elakt imo.

Det var kul med alla gästskådespel - vissa hade man hoppats på att se mer av... andra mindre.
Samma sak med vissa partier, vissa gillade andra kunde man skippat helt. Musikalen var väl sisådär (även om jag gillar alla referenser till Hamilton!)

Luke och Lorelai gifte sig, äntligen!
Hade velat se Michel's man! :D
Håller med om Lane, hon kunde fått något bättre avslut.
Richard :heart
Och Emilys resa, måste vara skönt för henne att ta klivet från huset och börja om på nytt.

Och jag tror inte det kommer fler avsnitt faktiskt.
Det blir väl fanfics istället, för att få "svar" på alla frågor. :D
 
@Brandgul
Jo, man blir ju väldigt fäst vid de flesta karaktärer där.
Ännu en hemlighet de håller på :nailbiting:
Apropå det, de fyra sista orden, dessa hade jag inte hört talas om förens strax före nya avsnitten släpptes. Är detta något som varit ett välkänt faktum bland gg-fans i många år och som jag bara missat, eller är det nylig släppt information?

@Pilot
Fortsätt leva i förnekelse, det kommer jag också att göra och fortsätta tro på ännu en fortsättning ;)
Amy Sherman-Palladino har pratat om dem genom åren och nämnde dem i t ex denna intervju redan 2006
http://www.tvguide.com/news/team-palladino-interview-8523/
 
Nu har även jag sett de 4 avsnitten.

Jag tror det är Logans baby och jag tror Rory fick reda på att hon var gravid genom samtalet innan hon träffade sin pappa. Kanske hade hon varit hos läkaren för att hon kände sig hängig?

Angående Rory så känns cirkeln sluten. Vi vet ju att Gilmore Girls blev en succé så hon klarade sig nog bra på sin bok. :)

Älskar Emilys utveckling. :love:

Tyckte det var oerhört fint när Rory och Lorelai i början på avsnitt 1 skålar för "old friends". :heart Det fick mig att storgråta. Både den scenen och scenen där de står vid ett träd efter Richards begravning känns så oerhört äkta och genuina. Det känns som en fin hyllning till en fantastiskt skådespelare. :heart
 
"No strings attached" säger Logan också om huset. Jag kände inte att han krävde att få fortsätta att vara älskare även om hon använde huset..

Exakt så säger Rory till Logan när de dansar med varandra, innan första gången de hånglar. S5A13

Hon ville inte ha något seriöst :)
 
Jag kan bjuda alla Logan-fans på en karamell eftersom jag kollar genom Nollor och Nördar just nu. Titta vem som dyker upp i en biroll i avsnitt 9! :D

FandG-GG_zps0mgcbuok.png
 
Nu har jag sett alla episoder från säong 1-7 + den nya i ett sträck.

Jag blev besviken över hur Rory uppför sig, hon verkar typ ha bytt personlighet sen säsong 7. Hon som alltid varit så snäll, ödmjuk och godhjärtad har blivit en arrogant och kall person som behandlar den stackars pojkvännen som en påse skit. Inte bara är hon notoriskt otrogen men hon skiter ju fullständigt i honom, minns knappt att han existerar. Det får henne att framstå som mycket osympatisk!
Förstår inte varför de har tagit med den storyn, den finns inte rolig öht och den tillför ingenting.

Gillar att Lorelai och Luke äntligen får sin happy ending. Fånigt med musikalen och att de inte har någon kock, det var också helt onödiga sidospår. Gillar Paris, hon är fortfarande sig själv. Emilys story är den bästa! :)
Men överlag tycker jag att den nya serien är dåligt skriven, forcerad, har konstiga storylines och känns som en parodi på originalet...

Jag tror det är Logans barn men hoppas hon blir ihop med Jess. Logan är snygg och charmig men han är en skitstövel.
 
Jag blev besviken över hur Rory uppför sig, hon verkar typ ha bytt personlighet sen säsong 7. Hon som alltid varit så snäll, ödmjuk och godhjärtad har blivit en arrogant och kall person som behandlar den stackars pojkvännen som en påse skit. Inte bara är hon notoriskt otrogen men hon skiter ju fullständigt i honom, minns knappt att han existerar. Det får henne att framstå som mycket osympatisk!
Förstår inte varför de har tagit med den storyn, den finns inte rolig öht och den tillför ingenting.
Kan verkligen inte sluta störa mig på det där trots att det var flera veckor sedan som jag såg sista avsnittet. Helt jäkla obegripligt! Hur kan man förändra en karaktär så?
 

Liknande trådar

Kultur Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 868
Senast: Habina
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 697
Senast: Bon
·
Kultur Miraklet i Gullspång finns på svtplay. Ni som har sett den, vad tycker ni? Har ni några teorier? :nailbiting: Vad är er teori om...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 823
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 144
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp