Bukefalos 28 år!

Gör din egen blandras

Sv: Gör din egen blandras

Vet massor av exempel på raser jag inte skulle vilja blanda in, dalmatiner/BC är ju ganska populärt tex.
Nej jag skulle välja storpudel/dalmatiner! Vackra hundar och en sådan korsning skulle nog förbli sådär smidig som jag vill ha hunden. Har man tur så kanske man får en som inte fäller så jädrans mycket heller :p

haha, jag ser en komönstrad storpudel med utställningsfrilla framför mig!
 
Sv: Gör din egen blandras

KL
Läste på ett annat hundforum om en blandras Rysk Vinthund/Husky. Såg ut som en Borzoi, men när den vände på huvudet hade den Huskyns isblåa blick, tydligen en otroligt vacker hund!
 
Sv: Gör din egen blandras

Apropå blick...så hade en kompis till mig en blandras mellan alaskan malamute/schäfer o varg...DET var power. Nästan så man neg när man träffade den hunden.
 
Sv: Gör din egen blandras

wow häftigt att se!

Jag skulle nog korsa min borzoi med en cattle dog eller aussie. Då behåller jag det outröttliga samt får ett träningsfreak också:idea: Målet med aveln vore även att få ner den i storlek en aning så den kan gå slalom mellan benen....

Tur min är kastrerad:rofl:
 
Sv: Gör din egen blandras

Målet med aveln vore även att få ner den i storlek en aning så den kan gå slalom mellan benen....

Du vet, det finns annars sådant här ;) (jag blir 17cm längre med de skorna på fötterna)
31077_1180714921.jpg
 
Sv: Gör din egen blandras

:eek::eek:

Typ sånna där hade en invandrarkille i min högstadieklass back in the days:D

Kan jag låna dem?:angel:
Du förstår jag har funderat stå på pallar och allt möjligt för lyckas med slalom-momentet....
 
Sv: Gör din egen blandras

Haha :D Jag satt precis och funderade på om jag skulle använda dem igen.
Har du strl 38 i skor så är du välkommen att låna ;)
 
Sv: Gör din egen blandras

*kl*
Jag skulle ju vilja ha en liten golden, ungefär i storlek med en 12-veckorsvalp... så då får jag väl fundera på att para mina golden med nån typ av spaniel kanske - fast det finns egentligen inga spaniels som jag gillar. Hmmm... jo, en jaktspringer!!:idea: Jäklar vilken sprutt det skulle kunna bli på dom:rofl:
 
Sv: Gör din egen blandras

Hmm, skulle nog välja dvärgschnauzer/jack russell! Skulle nog se förj*vlig ut, men tusan vad mycket egen vilja och fart det skulle vara i den! Härlig will-to-please med glimten i ögat. En utmaning :)
 
Sv: Gör din egen blandras

*kl*

något (va jag har hört) de blandar i USA endel är golden/irländsk setter. de skulle ja kunna tänka mig o haQUOTE]

Precis vad jag alltid velat ha! En större, slankare mörkare golden :love:

Nån som har en fin irländare och vill para med fin jaktgolden? :angel:
 
Sv: Gör din egen blandras

kl
Hmm, min dvärgschnauzer med...
- pudel, eftersom jag länge velat ha en och det var en av raserna vi valde mellan (undrar hur pälsen skulle bli? :p)
- Något som alltid är 120% fokuserat på matte och skiter i allt runtomkring.
- Hunden nedan, eftersom det är mina två favorithundar :) Hade valparna fått det bästa av båda mentalt hade det kanske inte blivit alltför tokigt.

Grannens hund, som jag hjälpte till med i många år, är korsning BC/Engelsk setter/springer spaniel/labrador.
Jättetrevlig, lättlärd, förig och rolig att träna med. Tyvärr alldeles för understimulerad, kräver nog egentligen en hel del.
Hade jag hittat en sån korsning, och VETAT att den blev som grannens hund så hade jag blivit sugen.
 
Sv: Gör din egen blandras

Valparna skulle bli släthåriga precis som Whippet eftersom långhår är ett recessivt anlag.

*kl*

Kul tråd;)

Jag skulle para min whippet med en sheltie, är väldigt nyfiken på hur sådana valpar skulle se ut :D Sen skulle de förstås få whippetens goda hälsa och fenomenala mentalitet, och sheltiens följsamhet och päls:idea:
 
Sv: Gör din egen blandras

Skulle inte en irländare/golden bli större än en golden menar du?

Eftersom jag inte jagar skulle jag nog inte ta jaktvarianten av irländare, det räcker nog med jakten i min golden.
 
Senast ändrad:
Sv: Gör din egen blandras

inte om man tar en jaktsetter nej.
men med utställningsvarianten kanske! synd bara om de lyckats få bort jakten i en jakthund. men alla tycker olika :)
 
Sv: Gör din egen blandras

Fauvarna --> Irländsk Terrier
Jämtarna --> Lapsk vallhund
Finsk Spetsarna --> Finsk lapphund

Tror jag skulle funka både exteriört och mentalt utan allt för katastrofala följder.

Jag tingar en Lapsk Jämte på en gång :D:angel::love:
 
Sv: Gör din egen blandras

så det är skillnad i storlek på jakt/utställningsvarianten? knepigt. De irländare jag träffat har varit ganska mycket större än min golden och han är ändå så stor han får vara, 61 cm.

sa jag förresten något om vilken variant av irländare jag skulle ha tagit? jag har redan en jaktgolden så skulle jag para honom med en irländare skulle jag nog ta utställningsvarianten för att inte få för mycket jaktgenomslag i blandrasen då jag inte jagar själv.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 696
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras En till som har hamnat i träsket med att välja ras... :angel: Har haft flatcoated retriever i 20 år och stormtrivs med rasen och har...
2
Svar
29
· Visningar
5 044
Senast: YorkWann
·
Hundavel & Ras Hej! Ni har säkert sett hundratals av dom här trådarna, ni har säkert också sett hundra av dom här trådarna som börjar med "Ni har...
Svar
17
· Visningar
1 854
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
7 046
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp