Bukefalos 28 år!

Hästpratare..

attempt

Trådstartare
Är verkligen hästpratare seriösa, eller är det bara rent ut sagt "skitsnack" för att tjäna pengar?

Har hört massor av oseriösa hästpratare som sagt saker som inte alls stämmer in på hästen.

Idag hade en tjej i stallet uppe en hästpratare, som tydligen var såå bra och hade sagt saker som stämde in på hästen.
Jag frågade henne hur hon gör när hon pratar med hästarna?
- Till svar sa hon att hon satt hemma, och så hade hon ett namn på en häst som ägaren angavit, och så pratade hon med hästen ifrån hennes hem. Då frågade jag hur hon kunde veta att det var just "min" häst hon pratade med, det finns ju tusentals hästar med samma namn. Då svarade hon såhär: - Det vet jag inte.
Låter helknäppt... :crazy:

Jag sa inget mer utan gick därifrån, orkar inte diskutera, tycker det är lite överdrivet. Enda sättet att prata med hästar är enligt deras kroppsspråk, eller?
 
Sv: Hästpratare..

Ja det finns några få som faktisk har den gåvan.. Och det är kanske inte dom som syns mest..
 
Sv: Hästpratare..

vem vet ;) men jag tror inte på det. jag tror att det är människor som är väldigt duktiga på att tolka hästens beteende. ungefär som dom som "pratar" med döda anhöriga. genom att tolka hur den anhörige reagerar och på så sätt "spinna vidare"

mycket av det dom säger skulle ju kunna stämma in på nästan vilken häst (eller människa i det fallet) som helst. jag kallar det goda psykologi kunskaper.
 
Sv: Hästpratare..

Det finns de som göra det på distans. Kroppspråk och "hästpratar" språk är 2 olika ting. När de "pratar" så skickar de bilder till en, jättehäftigt.Jag gör det ofta för att det är så kul. SKulle dock aldrig göra det kommersiellt, brukar hjälpa vänner bara.
 
Sv: Hästpratare..

tror säkert att vissa är duktiga på att läsa av hästars kroppspråk, men inte sjutton tror jag på att man kan "prata" och skicka bilder med dem när man sitter en bra bit ifrån dem..
 
Sv: Hästpratare..

Jag har haft två olika till min häst. Den första var helt oseriös och sa saker som kunde stämma på vilken häst som helst, och vissa saker stämde inte alls.... Hon frågade dessutom massa frågor hela tiden.

Den andra var helt super! Det enda hon visste var att jag ägde henne och hur gammal hon var. Inget annat. Och hon berättade hela livshistorien. Jag fick sitta med inne i boxen och i slutet (jag var helt övertygad om att det funkade då) fick jag fråga frågor. Jätteintressant!

Men det är nog som du säger, att det är svårt att hitta de som är seriösa, och det finns många som försöker tjäna pengar på det som inte kan ett skit.
 
Sv: Hästpratare..

Jag tror att det finns vissa som har förmågan, liksom jag tror att folk kan vara synska eller få kontakt med döda.
Mne ett exempel på bluff var när en hästpratare varit till en ridklubb i min gamla hemstad & där fått veta av en häst hur snäll dess matte var & hur mkt han älskade henne.
Den hästen blev fan inte bara måttligt spöad varje dag:smirk:
 
Sv: Hästpratare..

Jag har haft hästpratare till min lilla kille.

I början trodde jag inte på det alls.Men nu har jag
fått så många bevis på att det fungerar så
jag är helt övertygad om att det fungerar. Med dem
som är seriösa och kan detta.

Det är en sak att rekomendera. Det är väldigt roligt
att veta vad den lille tänker om mig och alla andra
vad han vill ändra på när det gäller träning mm
 
Sv: Hästpratare..

Den hästen blev fan inte bara måttligt spöad varje dag:smirk:

Kanske var jäkla rädd för na att han ljög öronen av sig :smirk:

Jag tror självklart att det finns seriösa hästpratare men det är väldigt få. Hade en i stallet som var oseriös och sa saker som alla redan visste (vilket var intressant för hennes barndomskompis hade häst i stallet- maskopi?). Hon sa saker som att hästen hade problem med njurarna (visste det jag till och med), att hästen blev jagad av en stor svart häst (alla blev jagade av den i stallet), inte åt etc. Det hon inte kunde svara på var t. ex. varför hästen var stressad när den reds ute för det visste inte ens ägaren. Hon kunde inte heller svara på varför en häst plötsligt hade lagt sig i transporten en gång och sedan efter det vägrat gå in.. intressant tyckte jag och jag sa att hon var en bluff men de andra trodde på henne..pft..

Hur kunde hon inte veta sådana saker? Frågade hon inte eller? Håller hästar saker för sig själv också? Ni som kan det här svara på det tack! :D
 
Sv: Hästpratare..

har läst en bok angående detta..

herregud säger ja bara . författaren beskriev en händelse där hästen hade sagt åt en person att den ville byta namn till Tussilago . säkert ! :D
 
Sv: Hästpratare..

jag säger inte att de finns eller inte men vad är poängen med häst pratare...?????'

försår inte varför jag ska betala nån kärring som kommer ut till mitt stall och säger att min häst gillar morötter och när han var föl lekte han med ett annat föl... å så gillar han inte blåa bilar och så vidare....

jag lägger heldre dom pengarna på träningar eller en semester i sommar.....:angel:
 
Sv: Hästpratare..

Hästpratare ska väll kunna ge ägaren en mer helhetssyn över hur hästen mår och tänker. Varför hästen gör vissa saker i vissa situationer etc.

Sen om man tror på det det är en annan sak ;)
 
Sv: Hästpratare..

"Är hästpratare seriösa", vilken fråga!?! Det emotsäger liksom sig själv. Om man påstår att man kan prata med en häst är man inte seriös. Kan hända att det själva inbillar sig att de kan prata med hästar, fine, men de ska inte lura folk på pengar..
De flesta "hästpratare" är väldigt bra på att läsa människors kroppsspråk och reaktioner och kan pss bygga vidare på en chansning, kanske finns det också en del som är bra på att läsa hästarnas kroppsspråk, men pratar med dem, det gör de inte..
De testade ju på nåt tv-program och typ allt var fel, de testade också såna som kunde läsa taglet eller vaf f-n det var och gav dem en tofs från Karl XII:s uppstoppade häst, den var tydligen jättepigg och vital..
 
Sv: Hästpratare..

Jag tror på att det finns rediga hästpratare. Inte många men ett fåtal i världen.
Sen HUR de pratar med hästarna kan jag inte redigt bestämma mig för vad jag tror.

Men det finns så många idioter (ursäkta.) som anser sig vara hästpratare, och som bara gissar sig till vad hästen varit med om osv , som förstör de seriösa personernas rykte.
Det kan omöjligt finnas så mkt sk hästpratare som det faktiskt finns.
 
Sv: Hästpratare..

jag hade för några år sedan ut en äldre man till min häst som från början var människo healare men på senare tid även börjat heala hundar och hästar. när han kom till stallet så var det min häst och stallägarens häst som skulle healas och han visste inte hur många eller vad de hette. Han började med stallägarens sto som knappt gick att klappa och borsta för hon sparkade och högg i luften, Han gick igenom hästen från "topp till tå" och fick då "fram" att hästen var oerhört kittlig och känslig i pälsen så hon fick något medel till henne och hon blev genast bättre. Då han sedan tog min häst, fick han fram att någon olycka hade hänt med denna häst och att det var trafik inblandad också att haf hade "räddat" henne ifrån förra ägaren!! Kollade upp saken med olyckan och det stämde. Vet inte vad jag ska tro med så gick det till iaf. Med tanke på att han inte ens bodde i närheten och inte visste vem han skulle till förrän samma dag m.m. så blir man ju lite fundersam.

Det sista han sa om min häst var att hon tyckte så myck om henne och att jag inte skulle svika henne!!

(bakgrunden var att jag hämtade henne i från ett ställe sent en kväll, det var becksvart och hon stod i nått box liknande hemmabygge med skit upp till knäna och förspikade väggar och dörr så man var tvyngen att bryta upp den för att få ut henne. Hon var full av mask m.m.) Jag kommer aldrig glömma när vi var på väg upp emot ladugårds byggnaden då hon "ropade" (gnäggade) på oss. Det var ett typiskt; kom och hjälp mig, gnägg!!!

JAg sålde henne några år senare som premenad häst till en kvinna i tanumshede som lovade guld och gröna skogar!! för endast 2500:- . När jag några dagar senare skulle ha tag på kvinnan så hade hon bytt alla nummer och fick sedan höra att hon sålt hästen vidare för 5000:-. Jag har försökt få tag i hästen men utan svar!!:cry:
 
Sv: Hästpratare..

Man ska aldrig sälja hästen så billigt till nån som man inte känner!
Finns så mycket idioter här i världen (som den kvinnan :mad: )

Hoppas hästen har det bra nu.. :(
 

Liknande trådar

Gnägg "Hästpratare" Har du haft nån som kommunicerat/pratat med din häst? Hur tyckte du att det var? Kunde du få reda på nånting du inte...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 763
Senast: nullo-modo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 400
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 671
Senast: Stereo
·
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 278
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp