Bukefalos 28 år!

Hästpratare..

Sv: Hästpratare..

*kl*

Den som har 500 - 1000 kr över att blåsa på nonsens kan ju anlita en hästpratare. Eller så går det ju spola ner pengarna på toaletten också ... Du får väl samma valuta för dom ...


Själv skulle jag hellre lägga pengarna på något som hästen hade bättre nytta av. Som på massage eller equiterapeut... Eller något jag hade nytta av som nytt täcke eller nytt schabrak eller träns ... :)

Norrland

Håller fullständigt med dig, som ägare till 6 hästar kan jag köpa massa fina saker till dom för de pengarna
 
Sv: Hästpratare..

*kl*

Dom verkar ju tycka om pengar dessa hästpratare, så man kan ju undra varför man inte ser dom springades mellan boxarna på travbanorna för att sedan vinna storkovan på all insiderinformation som hästarna kan ge dom:D
 
Sv: Hästpratare..

Hovslagaren som jag gick lärling med hade en gång en journalist i stallet när han skodde. Varje gång han närmade sig hästen så lyfte denne lydigt på benet. Journalisten blev förundrad och frågade hur detta kunde komma sig? Hovslagaren skojade och svarade att det inte var så konstigt då han och hästen kommunicerade telepatiskt med varandra. Två dagar senare så fick han ett helt mittuppslag i Enköpingsposten ******* mannen som skor och talar med hästar!
Han har fått en och en annan gliring över detta mittuppslag genom åren:D
 
Sv: Hästpratare..

*kl*

Den som har 500 - 1000 kr över att blåsa på nonsens kan ju anlita en hästpratare. Eller så går det ju spola ner pengarna på toaletten också ... Du får väl samma valuta för dom ...


Själv skulle jag hellre lägga pengarna på något som hästen hade bättre nytta av. Som på massage eller equiterapeut... Eller något jag hade nytta av som nytt täcke eller nytt schabrak eller träns ... :)

Norrland

För mig kostade det 100 kr.
 
Sv: Hästpratare..

Det jag tror på är att det finns dom som känner av hästar när de jobbar med dem.. Som kan förstå deras känslor.. Alltså mer än en hästmännsika.. De flesta förstår hästar på något sätt.. Men att vissa kan känna av saker från det förflutna i hästens liv.. Och hur det påverkar hästen rent generellt..
Men något annat har jag svårt att tro.:cool:

detta påstående verkar sunt på någotvis tycker jag;)
 

Liknande trådar

Gnägg "Hästpratare" Har du haft nån som kommunicerat/pratat med din häst? Hur tyckte du att det var? Kunde du få reda på nånting du inte...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 763
Senast: nullo-modo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 400
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 671
Senast: Stereo
·
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 278
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp