Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, men jag kan knappt bygga heller pga allt som ligger och försöker slå ihjäl mig hela tidenSå jäkla hemskt ser det inte ut, du bygger ju.
Blir du hjälpt av att sätta igång att röja om du pratar med någon?
Jämt när jag borde städa men inte har lust ringer jag någon, då går det bättre att städa![]()
När jag har ett sånt riktigt kaos överallt så brukar jag reka och dela upp lägenheten i zoner typ "uppepå byrån i hallen", "köksbordet", "diskbänken", "skohyllan" osv och sen brukar jag variera med något jag VILL göra typ läsa en bok, spela osv. Jag får 20 minuter "rast" sen ska jag städa en zon, viktigt att det är små zoner som jag gav i exemplet så det inte blir överväldigande, "köket" är alltså inte rimligt utan det ska vara mindre. Sen 20 minuter rast igen.Igår fixade jag hölådan också och nu är det ännu mer kaosJag behöver få undan så mycket som möjligt innan boendestödet kommer 13.45, men jag vet inte var jag ska börja för det är lika illa överallt
![]()
Det funkar ibland, men oftast går jag från rum till rum till rum. Plockar en grej på ett ställe, går och lägger den på sin plats, tar en grej från det rummet och går och lägger den på sin plats, tar nästa grej osv. Det funkar oftast bra, men nu har inte alla grejer sin egen plats längre så då funkar det inte plus att det är så mycket skräp och byggmaterial överallt. Men igår fick jag iallafall iväg en rejäl påse med allt skräp från dekorplasten och det fick undan en del från golvet och idag var jag tvungen att dammsuga halva köket för jag tappade en glasskål som gick i tusen bitarNär jag har ett sånt riktigt kaos överallt så brukar jag reka och dela upp lägenheten i zoner typ "uppepå byrån i hallen", "köksbordet", "diskbänken", "skohyllan" osv och sen brukar jag variera med något jag VILL göra typ läsa en bok, spela osv. Jag får 20 minuter "rast" sen ska jag städa en zon, viktigt att det är små zoner som jag gav i exemplet så det inte blir överväldigande, "köket" är alltså inte rimligt utan det ska vara mindre. Sen 20 minuter rast igen.
Man tänker att det är så litet så inget kommer bli gjort men ge det en dag så är typ halva lägenheten städad.![]()
HejHej @Lyan jag hittade till din tråd i dag, äntligen. Vad skönt att marsvinen kommit hem!Hur gick det på sjukhuset?