Hingstar med hög fertilitet?

Hunter

Trådstartare
Tar tacksamt emot tips på hopphingst med bra fertilitet.

Hade bestämt mig för hingst för 2013 men backade på denna då jag läste att den hingsten har lite dålig dräktighetsstatistik. Det aktuella stoet gick tomt förra året, försök gjordes med Cabachon och Cross my heart (bytte till CmH på inrådan av hingsthållare). Stoet har tidigare varit dräktigt 2 gånger, tagit sig på första båda gångerna och haft okomplicerade fölningar (levande föl). Ingen livmoderinflammation. Stoet är 13 år e Landlord.

Den hingst som jag funderar på just nu är Tornesch. Enligt hingsthållaren bra kvalitet på semin. Diarado vet jag har bra statistik, men det måste finnas fler?
Jag vill ha både bra kvalitet på semin och hoppförmågan ;)
 
Sv: Hingstar med hög fertilitet?

Hip Hop brukar ha bra fertilitet, han har haft det flera säsonger.
 
Sv: Hingstar med hög fertilitet?

Har för mig att jag sett nån lista någonstans på dom som hade högst dräktighet 2012, men hittar den inte nu. Hip hop har bra kvalité, mitt 19 år gamla sto tog sig på fölbrunsten med honom.
 
Sv: Hingstar med hög fertilitet?

Hittade listan, plockade bara fram hopp, antar att dressyrhingstarna inte är så intressanta..

Homme d'Honneur xx och Last Liberty hade 100% dräktighet, dock står ju iaf homme på naturlig och ingen av dom hade över 20 ston. (om man nu ens räknar homme som hopphingst, det vet jag faktiskt inte ;))

Hip hop 95,08 % (61 ston...)
Click and cash 82,56%
Contant Q 80,70%
Camaro m 77,05%
Diarado 76,92%
Cabachon 71,72%
Boss 69,74%
Cohiba 68,63%
 
Sv: Hingstar med hög fertilitet?

Homme d'Honneur xx och Last Liberty är inte aktuella ;)

Tack! Var hittade du listan? Har sökt massa efter statistik och språngrullas ligger nere. Diarado är ju klart favoriten där i listan även Click and Cash är fin. Jag har själv aldrig varit något fan av Hip Hop :o men det är ingen dålig häst.
 
Sv: Hingstar med hög fertilitet?

Om Du går in på språngrulla och väljer 2012 så kan Du för varje hingst se hur många och vilka ston hingsten betäckt samt dräktighetsstatistiken.

Där kan Du också se hur många ston som är dräktiga via AI respe TAI och FAI och på så sätt få en helhetsbild av hur hingsten fungerar.
 
Sv: Hingstar med hög fertilitet?

Åh men Hip hop som är så fin :D Men kan väl tyvärr bli lite smått vad jag förstått. Så vi får väl se om mitt sto får ett ponnyföl ;)

Listan hittade jag i ridsport, nr 21 2012 :)

Ps, vilka fula smileys....
 
Sv: Hingstar med hög fertilitet?

Får kanske omvärdera min uppfattning om Hip Hop. Gör inget om avkomman inte blir stor. Jag vill helst inte ha elefanter att rida på :D helst inte högre än 165 om jag får välja...
 
Sv: Hingstar med hög fertilitet?

Bra att du letade fram listan, det var just den jag hade i bakhuvudet när jag svarade.
 
Sv: Hingstar med hög fertilitet?

Har valt Hasard e Heartbeat till mitt sto pga god fertilitet 86%. Såg du valde en annan Heartbeat hingst förra året och det inte tog sig, Hasard kanske är av intresse.
 
Sv: Hingstar med hög fertilitet?

Jag är väldigt förtjust i Heartbeat och det var därför jag tog hingsthållarens råd och försökte med en för mig okänd hingst, Cross my heart. Han skulle ha väldigt bra kvalitet på sin semin men tyvärr hjälpte inte det...:(

Tack för ditt svar :bow:
 
Sv: Hingstar med hög fertilitet?

Haha elefanter är bra, då blir hindren mkt mindre ;) Sök häst hip hop på youtube, tror det ligger en hel del fina avkommor ute där. Jag har alltid innan tyckt att hip hop såg så tråkig ut (ridskolebrun...) men sen såg jag avkommor som var väldigt fina och den här filmen: http://www.youtube.com/watch?v=FKVtpBJ__B0

Jag ändrade helt min uppfattning. Dessutom gillar jag irco marco blodet, tror det passar bra på min Phaetonmärr som har mkt egen vilja, förvisso arbetssam, så länge hon vill arbeta ;)
 
Sv: Hingstar med hög fertilitet?

Jo i o f s det är sant har ägt en gigant på 178 cm en gång, då kändes 140-hinder inte särskilt stora :D men har insett att jag är lite för liten för att ratta runt stora pjäser :D

Har kikat lite mer på Hip Hop, kanske kanske kan jag förlika mig med honom ;)
 
Sv: Hingstar med hög fertilitet?

Finns ju många fina ponnyhingstar annars :angel: Dessutom är ju hindren iaf lite lägre för c-ponnyer

// Höjdrädda Sona ;)
 
Sv: Hingstar med hög fertilitet?

Förra året tog det sig inte på fryst för mig så jag bytte till A-Dur. Han hade 2011 100% och förra året var det ett sto som inte tog sig, mitt blev dräktigt på första försöket.
Han har själv gått S hoppning och lämnat flera svårklasshästar i Danmark. Jag är supernöjd, i år har de dessutom sänkt priset kraftigt, kostar bara 3000 totalt!:D
 
Sv: Hingstar med hög fertilitet?

Homme d'Honneur xx och Last Liberty är inte aktuella ;)
/QUOTE]

En liten fråga: Varför inte Last Liberty?

Personligen tror jag han är en av de mest underskattade hingstar vi har. Med ett bra sto så blir det riktigt bra.. Senaste avkomman i resultatrullan är Fandango som rids av William Whitaker med plac i int 1,50...:idea:
 
Sv: Hingstar med hög fertilitet?

Det är en jättefin hingst men han har inga direkta tävlingsresultat?
 

Liknande trådar

Avel Någon som har koll på vilka hopphingstar som finns på färskt som i år har extra bra kvalitet/fertilitet? /Maria
2
Svar
37
· Visningar
5 012
Senast: tabac
·
Avel Har skrivit förut och bett om tips på hingstar till mitt sto, men nu är jag nere på 2 (eventuellt 3) aktuella hingstar, då jag bestämt...
Svar
5
· Visningar
1 731
Senast: Mabuse
·
M
Avel Jag har ett fyraårigt sto som är efter VDL Empire och morfar är Goodwill. Fick bra poäng på treårstestet och vi satsar nu på att komma...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 745
Senast: Minandra
·
Avel Hej! Betäcker mitt sto, men tyvärr blev hon inte dräktig på första försöket och sperman från den aktuella hingsten har nu försämrats...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 578
Senast: hejzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp