Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här råkade nog jag dra på mig en mildare variant av mjölkstockning, troligtvis för att jag blev kall om ena bröstet på lördagen. Fick som frossa på natten och var allmänt seg dagen efter med ilande bröst. Som tur släppte det ganska snabbt men nu får jag bli bättre på att hålla brösten varma ;-)
 
Här råkade nog jag dra på mig en mildare variant av mjölkstockning, troligtvis för att jag blev kall om ena bröstet på lördagen. Fick som frossa på natten och var allmänt seg dagen efter med ilande bröst. Som tur släppte det ganska snabbt men nu får jag bli bättre på att hålla brösten varma ;-)
Nerkylda tuttar kan krångla rätt länge:down:
 
Fy då men kan tänka mig det... jag är bra idag men har fortfarande en röd fläck samt ett rött streck kvar.... hoppas verkligen att det inte krånglar mer!!
Jag kylde mina rejält runt jul, långpromenad i för tunn jacka och det satt i nästan 2v att dom ville bli knöliga och ömma.
 
Känner mig miserabel. Har dragit på mig barnens ögoninflammation. :( Molly fick sprutor igår + rota. Har inte fått någon reaktion än vad jag kan bedöma, men sov väldigt länge inatt. :)
 
Känner mig miserabel. Har dragit på mig barnens ögoninflammation. :( Molly fick sprutor igår + rota. Har inte fått någon reaktion än vad jag kan bedöma, men sov väldigt länge inatt. :)
Usch har varit min mardröm när storebror haft det... Krya på er!
 
Jag måste säga att jag tycker bebisbubblan är sjuuukt mysig. Det enda jag är lite frustrerad över just nu är att vi bor i världens jäkla backe och väglaget har senaste veckan varit riktigt skräp - glashalt underst med snö på, sen igår megaslaskigt och sen idag is igen :( Vågar mig faktiskt inte ut med barnvagnen just nu men saknar att gå en rejäl promenad på dagen. Kanske kommer försöka mig ut med bebis i sele och broddar, vi får se.

Hur gick det på babysimmet @Poison-heart?
Vi ska börja imorgon onsdag :) det ser vi framemot, att hoppa ner i en varm bassäng när vi idag har haft -19 grader här :o vad hände där liksom..?! Återkommer i ärendet :)
 
Idag har jag varit och klippt mig och gjort lite slingor och bebis fick snällt följa med. Första 10 min sov han i babyskyddet men sen fick jag ha honom i knäet men till slut fick jag slänga fram tutten och amma honom :p sen låg han och fes högljutt o och kräktes. Han avslutade det hela med att göra en blöja som jag vackert fick byta innan vi åkte. Haha, ja, varför inte liksom :laugh:
 
Idag har jag varit och klippt mig och gjort lite slingor och bebis fick snällt följa med. Första 10 min sov han i babyskyddet men sen fick jag ha honom i knäet men till slut fick jag slänga fram tutten och amma honom :p sen låg han och fes högljutt o och kräktes. Han avslutade det hela med att göra en blöja som jag vackert fick byta innan vi åkte. Haha, ja, varför inte liksom :laugh:

Haha så typiskt :D

Jag klippte mig o fredags, välbehövligt! Lämnade dock bebisen med pappa som ju fortfarande är hemma :p
 
Igår var det babysimspremiär och jag måste säga att jag tyckte det gick bättre än förväntat:) Alvin var glad och nöjd hela tiden och tyckte det var så spännande med alla andra bebisar att kolla på samt att få bada i bassäng för första gången :D det var sjukt trångt i omklädningsrummet när vi skulle gå hem och det blir ju lite pyssel med att byta om på både sig själv och bebis när man är ensam men det löste sig fint. Sen somnade han väldigt gott i bilen :D
 
Vi var också på babysim igår, andra gången för oss! Tyckte det gick bättre igår, Alvar blev inte ledsen i vattnet utan log till och med några gånger :D
Håller med dig @Poison-heart att omklädningsrums-grejen är en utmaning. Insåg igår hur sjukt hal en intvålad bebis är när man ska hålla honom i en dusch :p
Längtar tills det blir babysim här med men han var nog fö4 liten den här omgången. Får vänta till nästa.

Haha omklädningsrummet är en utmaning oavsett ålder. Fördelen när de inte kan krypa eller gå är att de är kvar där man lämnar dom o alla fall :D:D
 
Nu har vi också anmält oss till babysim som börjar i mars :)
Hoppas få karln med mig i alla fall första gången.. det är på eftermiddagen hos oss så inte helt omöjligt. Köpte ny bikiniunderdel som kom idag också, perfekt timing! :D

Annars är kvällarna väldigt ledsna här just nu :( blev nog tokigt igår när vi hjälpte stallkompisen med hovslagaren.
 
Nu har vi också anmält oss till babysim som börjar i mars :)
Hoppas få karln med mig i alla fall första gången.. det är på eftermiddagen hos oss så inte helt omöjligt. Köpte ny bikiniunderdel som kom idag också, perfekt timing! :D

Annars är kvällarna väldigt ledsna här just nu :( blev nog tokigt igår när vi hjälpte stallkompisen med hovslagaren.

Gilla på babysim, inte ledsna kvällar såklart! :( Hoppas det går över snart!

Hörrni idag rullade Alvar från mage till rygg tre gånger inom 10 minuter! Så helt enbart slump borde det ju inte vara haha :p Så roligt!
Han har också börjat ta tag och hålla i leksaker och stoppar allt i munnen. Han har en prasslig o mjuk liten bok som han kan ligga o hålla i och äta på och underhålla sig själv, så söt :love:
 
Var till en naprapat idag som var imponerad att jag lyckats låsa ryggen så totalt :angel::angel:

Inte så lätt när man ständigt bär på ett barn och magen inte är tillräckligt stark än.... fick i alla fall lite övningar så nu blir det hårdträning!
 
Var till en naprapat idag som var imponerad att jag lyckats låsa ryggen så totalt :angel::angel:

Inte så lätt när man ständigt bär på ett barn och magen inte är tillräckligt stark än.... fick i alla fall lite övningar så nu blir det hårdträning!
Skönt att få hjälp då :) det tar rätt mycket på kroppen att vara gravid samt bära på bebis jämt som du säger. En annan borde oxå ta tag i att stärka rygg och mage.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 982
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 382
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 389
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 905
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp